اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ترک دیوار

برای بسیاری از افراد اتفاق افتاده است که سقف خانه دچار آسیب و ترک خوردگی شده باشد. وجود ترک سقف نمای بدی ایجاد کرده و تعمیر و بازسازی آن می تواند در ایجاد فضایی زیبا کارگشا باشد. شاید در ابتدا تصور کنید برای انجام این کار نیاز به متخصص می باشد. اما به واقع خود نیز می توانید به انجام این کار اقدام نمایید. از این رو در این مطلب به آموزش تعمیر ترک سقف می پردازیم. برای یادگیری انجام این کار در ادامه این مطلب با ما همره باشید.

مرحله اول
آن چه که در ابتدا باید انجام دهید، استفاده از یک ورقه پلاستیکی در کف اتاق برای جلوگیری از کثیف شدن آن می باشد. چرا که در حین انجام کار ممکن است ذرات گچ و یا بتونه ای که مورد استفاده قرار می دهید، به کف اتاق ریخته و باعث کثیف شدن آن شود. هم چنین می توانید در صورت امکان وسایل موجود در اتاق که در زیر محل ترک خوردگی قرار دارند، از اتاق خارج نمایید.

ترک دیوار


مرحله دوم
انتخاب یک نردبان مناسب نکته مهمی است که برای انجام این کار باید به آن توجه داشته باشید. نردبانی که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، می تواند نمونه مناسب و ایمنی باشد.


مرحله سوم
در این مرحله باید اطراف محل آسیب دیده را مشخص کرده و یک کادر در اطراف آن ایجاد نمایید. برای انجام این کار می توانید از وسیله مخصوص که شبیه به چاقو می باشد، استفاده کنید. برای انجام این کار وسیله مورد نظر را با زاویه 15 درجه نسبت به سقف قرار دهید. این کار از آسیب رسیدن به سایر قسمت ها جلوگیری به عمل می آورد.


مرحله چهارم
آن چه که برای ادامه کار در این مرحله نیاز دارید، ورق مش می باشد. این ورق ها به خوبی به محل آسیب دیده می چسبند. این امکان وجود دارد که با توجه به میزان وسعت فضای ترک خوردگی از این ورق ها بر روی آن استفاده نمایید. توجه داشته باشید که بیش از یک لایه از ورق مش بر روی محل آسیب دیده استفاده نکنید.

مرحله پنجم
در این مرحله نسبت به ساخت بتونه اقدام نمایید. برای انجام این کار پودر مخصوص را با آب گرم مخلوط نمایید. غلظت بتونه ای که ایجاد می کنید باید شبیه غلظت سس مایونز باشد.

ترک دیوار

مرحله ششم
در این مرحله با استفاده از کاردک یک لایه نازک از بتونه را بر روی ورق مش می زنیم. توجه داشته باشید که سطح ورق مش به طور کامل با بتونه پوشانده شود. برای انجام این کار کاردک را از یک طرف بر روی ورق مش بکشید و سعی کنید این کار را با سرعت بالا انجام دهید. بعد از انجام این کار اجازه دهید بتونه به طور کامل خشک شود. در صورتی که طراحی سقف به گونه ای است که بافت ویژه ای در آن وجود دارد، می توانید با استفاده از کمک یک متخصص قبل از خشک شدن بتونه نسبت به طراحی بافت در آن اقدام نمایید. برای مثال برای انجام این کار می توانید از یک براش یا اسفنج کمک بگیرید. سپس نسبت به سمباده زنی سطح مورد نظر بعد از خشک شدن کامل آن بپردازید. این کار باعث ایجاد سطحی یکنواخت شده و کار شما را شکیل تر می کند. توجه داشته باشید که در انجام این کار زیاده روی نکنید. مدت زمان خشک شدن بتونه با توجه به محصول خریداری شده متفاوت می باشد.

مرحله هفتم
بعد از سمباده زنی سطح مورد نظر، از یک لایه بتونه دیگر بر روی محل آسیب دیده استفاده نمایید. توجه داشته باشید این لایه باید نازک تر از لایه قبل باشد. در این مرحله نیز از همان روش های مرحله قبل استفاده نمایید. توجه داشته باشید که در این مرحله و با انجام این کار هیچ اثری از نوار مش نباید باقی بماند. بنابراین بعد از سمباده و رنگ زنی نباید اثری از آن ها باقی بماند. بهتر است لایه دوم بتونه ای که مورد استفاده قرار می دهید، آب بیش تری داشته باشد. این کار باعث می شود سطح یکنواخت تری در اختیار داشته باشید.

مرحله هشتم
در این مرحله با استفاده از سمباده اطراف ورق مش که از بتونه بر روی آن استفاده شده است را به وسیله سمباده اسفنجی، سمباده بزنید. این کار را با دقت انجام دهید. این کار را تا ایجاد سطحی یکنواخت ادامه دهید. اما توجه داشته باشید در انجام این کار زیاده روی نکنید.

ترک دیوار

مرحله نهم
در این مرحله نوبت به رنگ آمیزی آن می رسد. برای انجام این کار در ابتدا باید رنگی متناسب با رنگ سقف انتخاب نمایید. برای انتخاب رنگ مناسب بهتر است نمونه ای از چند رنگ مشابه را خریداری کرده و آن را با رنگ سقف چک کنید.

مرحله دهم
در این مرحله نسبت به رنگ آمیزی سقف می رسد. برای انجام این کار پس از انتخاب رنگ نوبت به استفاده از قلمو برای رنگ آمیزی سقف می رسد. بعد از انجام رنگ آمیزی و خشک شدن آن، باید رنگ و بافت این قسمت با رنگ و بافت رنگ سایر قسمت های سقف هماهنگی داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>