اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف مانسارد (mansard roof) یک سقف چهار بعدی با طراحی شبیه به سقف gambrel (سقفی شیب دار که ابتدا کم شیب بوده، سپس شیب آن زیاد می شود و به بام پا اسبی یا شیروانی چهار ترک نیز معروف است) است که توسط دو شیب درهر طرف به سمت پایین قرار می گیرد و پنجره های شیروانی در یک زاویه تندتری نسبت به قسمت بالا در آن جای می گیرند. این سقف، سقف فرانسوی (French roof) یا سقف لبه دار (Curb roof) نیز نامیده می شود. این سقف شیبدار یک طبقه اضافی به نام اتاق زیر شیروانی ایجاد می کند که سقف آن کوتاه است. شیب بالایی سقف مانسارد از سطح زمین قابل مشاهده نیست.

این سقف برای ساختمان های مدرن بسیار مناسب است و خیلی بیشتر از آنچه تصور می شود مورد استفاده قرار می گیرد. سقف فرانسوی با داشتن یک فضای اضافی برای نگه داری چیزهای مختلف و یا حتی زندگی بسیار مناسب است. البته این نوع سقف ها خالی از مشکل نیستند. نگاهی به راهنمای ما در مورد سقف های مانسارد بیاندازید. معرفی سقف مانسارد، مزایا و معایب داشتن این سقف، چگونگی کارایی آن، نحوه خرید و اعمال تغییرات در طراحی آن را در این نوشته شرح داده ایم.

مانسارد

تاریخچه سقف مانسارد
اولین سقف مانسارد به نام Pierre Lescot نام گذاری و تقریباً در سال 1550 میلادی در قسمتی از موزه لوور دیده شد. سپس این سقف در اوایل قرن بیستم توسط Francois Mansard مورد استفاده قرار گرفت و به همین دلیل نام آن برگرفته از نام این شخص است. Mansard یک معمار چیره دست اهل سبک باروک فرانسه بود. در دوره امپراتوری ناپلئون سوم در فرانسه (1870-1852)، خانه با سقف شیروانی بسیار محبوب شد. این سقف نه تنها دارای شکلی شیب دار است، بلکه برای ایجاد فضایی به نام اتاق شیروانی استفاده می شود. این سقف در اروپا با نام gambrel یا سقف شیروانی چهار ترک نیز شناخته می شود که به دلیل شکل و ظاهرش برای بسیاری از انبارها مورد استفاده قرار می گیرد. این سقف به راحتی با انواع دیگر سقف اشتباه گرفته می شود. دو سطح شیب دار بالا و پایین این نوع سقف شبیه به بسیاری از سقف های دیگر است. شیب بالایی برای کسی که روی زمین ایستاده به سختی قابل مشاهده است که این امر باعث می شود ناظرین به اشتباه یک سقف تک لایه با طرفین شیب دار را یک سقف مانسارد بدانند و بالعکس.

سقف شیروانی چهار ترک که برای بسیاری از انبارهای آمریکایی ساخته می شود بسیار شبیه به سقف مانسارد است که هر دو نوع دارای ویژگی های مشترک بسیاری هستند. هر دو آنها به عنوان سقف های لبه دار (سقف های شیب داری که شیب دو سطح متوالی آنها از لبه فاصله می گیرند) در نظر گرفته می شوند. در واقع، لبه تخته ای افقی است که درست زیر جایی قرار می گیرد که دو سطح سقف به هم متصل می شوند. با این وجود، از آنجایی که سقف مانسارد در تمام طرفین دارای شیب است، جزء سقف های شیب دار به شمار می آید. سقف شیروانی چهار ترک یک سقف شیروانی است، زیرا از چهار طرف دارای شیب به سمت پایین است. مهم ترین تفاوت بین این دو این است که سقف gambrel منتهی به نقاطی با شیب تند در لایه اصلی سقف است، در حالی که سقف مانسارد همیشه دارای شیب کم به سمت پایین است.

مانسارد


شکل ظاهری سقف چهار ترک به گونه ای است که از تجمع آب و برف بر روی آن جلوگیری می شود که این ویژگی به ویژه برای انبارها بسیار حائز اهمیت است. در فرانسه و آلمان هیچ تمایزی بین سقف شیروانی چهار ترک و سقف مانسارد وجود ندارد. هر دو سقف مانسارد نامیده می شوند. کلمه فرانسوی mansard را می توان به عنوان یک اصطلاح برای اتاق شیروانی در ساختمان هایی با سقف mansard استفاده کرد. سقف فرانسوی یکی دیگر از اصطلاحاتی است که اغلب برای سقف مانسارد استفاده می شود.

فضای داخل سقف مانسارد
اضافه کردن اتاق زیرشیروانی دلیل اصلی استفاده از سقف مانسارد است. این اتاق های زیر شیروانی بهترین مکان برای نگه داری وسایل هستند، البته لازم است مطمئن شوید که آنها دارای عایق مناسب هستند. اطمینان حاصل کنید که قوانین محلی در مورد اضافه کردن فضاهای اضافی برای زندگی را در نظر گرفته اید. بسیاری از مناطق محلی اطلاعاتی در مورد تهویه، هشدار دهنده های آتش سوزی و دسترسی به مناطقی که مردم زندگی می کنند، ارائه می دهند. مطمئن باشید که آنها را رعایت کنید.

این یک فرصت عالی برای منحصر به فرد کردن خانه شما است. شما می توانید از این فرصت برای اضافه کردن یک اتاق خواب دیگر استفاده کنید. از دکوراسیون اتاق زیر شیروانی خانه خود استفاده کنید یا یک فضای اجاره ای کوچک برای کمک به بودجه خود ایجاد نمائید. گزینه های زیادی وجود دارد. برای استفاده بهینه از بودجه و زمان خود از یک معمار کمک بگیرید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>