اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مانسارد

ساختار سقف مانسارد
سقف مانسارد بر اساس اتصالات ایستاده و درزبندی های محکم ساخته می شود. قسمت انتهایی تخته ها بر روی یک نوار جانبی قلاب می شوند تا یک شیار آب چکان ایجاد شود. هنگام ایجاد تغییر در شیب سقف، قسمت انتهایی آن نیز می تواند به قسمت درزگیر پایه متصل شود. تغییرات بسیار متفاوت می باشند و در هر نوعی امکان پذیر هستند. رایج ترین تغییر برای لبه های بالایی تخته ها خم کردن ارتفاع الوار چوب یا اتصال دائم به سمت بیرون و بستن آن قسمت با یک لایه ¾ اینچی است.

از آنجا که سقف های مانسارد معمولا از سطوح عمودی یا تقریبا عمودی استفاده می کنند، به طور معمول نیازی به تنظیم درزگیرهای عمودی با شیب کم نیست. این درزگیرهای تزئینی را می توان به همان شیوه به کار رفته در سقف های chevron اضافه نمود. اگر سقف شما دارای درزهای عمودی است یا درزها در لبه بالایی سقف در حال امتداد هستند، باید مراحل دیگری را انجام دهید. تخته ها باید در لبه جلویی ثابت شوند. لبه های پایینی درزهای عمودی یا ایستاده باید در جایی که خم می شوند، شکسته شوند. پس از خم شدن، قطعات کوچکی از مس باید بر روی لبه ها لحیم شوند تا اتصال برقرار شود. سپس، درزها به حالت عادی و قبلی خود باز می گردند. اگر شما قصد اضافه کردن کفپوش چوبی را دارید، به یک زیربنای پوشیده پیوسته نیاز خواهید داشت که برای سقف مناسب است.

پوشش محافظ
قسمت بالای تخته ها باید تا ارتفاع درزگیر یا اتصال ایستاده خم شود، سپس ¾ اینچ به سمت پایین انحنادار گردد. این پوشش محافظ بر روی این قسمت قلاب می شود تا به شکل یک شیار آب چکان دربیاید.

پایه سقف مانسارد
قسمت پایین لایه های براق باید روی نوار جانبی قلاب شود تا به شکل شیار آب چکان دربیاید. اندازه افقی نوار جانبی نباید بیش از 4 اینچ باشد، زیرا برای قسمت زیرین سقف ایمن نیست.

تغییر شیب سقف مانسارد
در سقف پایین، اتصال ایستاده باید به اندازه 8 سانتیمتر از بریدگی سقف قرار گیرد، حدود ¾ اینچ به سمت بالا خم شود و با پایه های مسی به ابعاد 12 اینچ در مرکز محکم گردد. لایه های براق باید از سطح بیرونی سقف تا قسمت کناری سقف کشیده شوند. پایه های ایستاده اتصالات به سمت بالا باید در جایی که قرار داده شده اند به شکل یک نوار باریک کشیده شوند. پس از اینکه این پایه ها خم شدند، قطعات کوچک مس باید به انتهای عقب این پایه ها متصل شوند. سپس کاورهای درزگیر باید اضافه شوند. پایه های آنها باید به شکل یک نوار باریک در جایی که خم شده اند، متفاوت از روش معمول، محکم شوند.

مانسارد


انواع سقف مانسارد
شما می توانید تغییرات زیادی در طراحی سقف مانسارد ایجاد کنید تا تغییر در چگونگی ظاهر و عملکرد آن را ببینید. اجرای این تغییرات تا زمانی که طراحی سقف مانسارد تکمیل نشده، امکان پذیر است. هر کدام از این تغییرات جوانب مثبت و منفی خاص خود را دارند. قبل از اینکه یکی از این تغییرات را به طور قطع انتخاب کنید، محیط اطراف و طبیعت را در نظر بگیرید.

  • مقعر

طرح مقعر سقف مانسارد به سمت داخل دارای انحنا است و گاهی اوقات به سمت بیرون قرار می گیرد. گاهی اوقات این سقف دارای شیب در زاویه های پایینی نیز می باشد. سقف مانسارد مقعر در نیمه دوم قرن نوزدهم بسیار محبوب بود. این نوع سقف در آن زمان در ساختمان ها و منازل بزرگ به کار می رفت. از آنجا که بالای این سقف مسطح است، انباشته شدن برف سنگین می تواند باعث ایجاد ترک شود. این ترک ها گسترش یافته و در نهایت نشت می کنند. علاوه بر آن مقدار زیادی آب باران در بالای سقف جمع شده و سقف را خراب می کند. اگر از سقف مانسارد راضی هستید، بهترین کارهایی که باید انجام دهید این است که سقف را حداقل سالی یکبار برای به به حداقل رساندن آسیب چک کنید و هر گونه آسیب را فوراً تعمیر کنید تا بدتر نشود. در حالی که بازرسی و تعمیرات سقف می تواند هزینه در برداشته باشد، آسیب های گسترده تر هزینه بیشتری در پی خواهند داشت.

  • محدب

طرح محدب سقف مانسارد دارای انحنا به بیرون در شیب پایین است. طرح محدب سقف مانسارد می تواند شکلی شبیه S داشته باشد. این طرح باعث اضافه شدن فضای اضافی در داخل ساختمان در زیر سقف بدون نیاز به اضافه کردن طبقه می شود. سقف مانسارد با اشکال محدب اغلب در دادگاه ها استفاده می شود، به ویژه اگر دارای برج باشند. اگر می خواهید خانه شما دارای سقف مانسارد محدب باشد، مطمئن شوید که هر گونه شاخه درخت که روی سقف آویزان است یا شاخه هایی که حتی در فاصله 5 فوتی قرار دارند را قطع کنید. با این کار اطمینان حاصل خواهد شد که شاخه های درخت بر روی قسمت مسطح سقف قرار نگرفته اند. هر شاخه ای که بر روی سقف می افتد، می تواند برای مدت طولانی در آنجا باقی بماند تا شما آن را ببرید. این شاخه های افتاده به راحتی می توانند موجب آسیب سقف شوند و هزینه های تعمیرات را بالا ببرند.

  • مسطح

یک سقف مانسارد مسطح دارای یک شیب اندک در پانل بالایی است. این شیب کوچک معمولا برای کسی که در سطح زمین ایستاده قابل رویت نیست. این سقف ها برای طراحی پنجره های شیروانی در شیب پایین استفاده می شوند. گاهی اوقات این شیب می تواند تقریبا عمودی باشد. این پنجره های شیروانی نور، تهویه و فضای اضافی برای داخل ساختمان فراهم می کنند. یکی از معایب داشتن یک سقف مسطح این است که وزن برف انباشته شده بر روی سقف باعث ایجاد ترک در سقف و در نهایت ایجاد نشت می شود. هنگام تعمیر یک سقف قدیمی، قطعه ای از مدل اصلی را با خود به فروشگاه ببرید. گاهی اوقات قطعات سقف ساخته نمی شوند، بنابراین ممکن است مجبور شوید آنقدر در میان قطعات جدیدتر بگردید تا بتوانید حد الامکان شبیه ترین قطعه را انتخاب کنید.

سقف مانسارد مدرن
سقف های مانسارد عمدتا در خانه های قدیمی یافت می شوند، اما ممکن است یک نسخه مدرن تر از این سقف ها برای رفع برخی از مشکلات، طراحی شوند. متریال جدید اغلب بادوام و مقاوم در برابر آب هستند. عایق با کیفیت بالا به جلوگیری از آسیب به سقف کمک می کند. استفاده از سقف مانسارد می تواند زیبایی یک ساختمان را افزایش دهد. این نیز یک روش عالی برای به حداکثر رساندن مقدار فضای قابل استفاده در خانه است. شما می توانید از روکش به تقلید از طراحی سنتی ویکتوریا استفاده کنید، یا می توانید از کاشی های مدرن جدید برای سازگار کردن خانه خود با محیط استفاده کنید. به تازگی از پانل های خورشیدی روی سقف استفاده می شود تا خانه را با انرژی کارآمد و سازگار با محیط زیست بسازند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که نور خورشید به وفور در دسترس است، اضافه کردن پانل های خورشیدی به سقف منزل را در نظر بگیرید. این کار به معنای استفاده بهینه از شرایط محیط زندگی و نیز یک طراحی مدرن برای سقف کلاسیک شما است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>