اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سقف منحنی

امروزه در طراحی مدرن ساختمان از سقف های منحنی شکل Curved Roof برای پوشش کل سقف یا قسمتی از آن استفاده می شود. در طراحی سنتی, سقف های منحنی شکل با آجر و با استفاده از روش تخته کوبی ساخته می شدند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و توسعه ی روش های طراحی و ساخت و ساز در ساخت سقف های منحنی از ورقه های فلزی استفاده می شود.

ورقه های فلزی به دلیل قابلیت انعطاف پذیری بالا در پوشش این نوع سقف ها به کار می روند و به هر شکلی که مناسب با گوشه و کنار و ارتفاع و شیب سقف باشد تغییر شکل می دهند. پنل های تشکیل دهنده ی این نوع سقف منحنی هستند و میزان انحنای آنها از انحنای ملایم تا قوس کامل متغیر می باشد.

سقف منحنی

سقف های منحنی شکل به خاطر شیبی که دارند باعث سرازیر شدن آب می شوند و به دلیل عدم وجود شکاف و شیار در این نوع سقف، آب به داخل ساختمان نفوذ نمی کند. بنابراین از این نوع سقف ها در مناطقی که بارش باران و برف زیاد است می توان استفاده نمود.

در طراحی این نوع سقف مدرن، تمرکز اصلی معماران بر روی زیبایی بنا می باشد و توجه کمتری به مقاومت و عملکرد سقف پرداخته می شود. اکثر خانه هایی که با این نوع طراحی ساخته می شوند در حومه و در خارج از شهر قرار دارند. این نوع سقف ها برای ساخت خانه، گاراژ، اصطبل و کلبه ها کاربرد بیشتری دارند. سقف های قوس دار بسیار نادر، زیبا و مدرن هستند اما عملکرد آنها همانند سقف اصلی یک کلبه است.

سقف منحنی


سقف منحنی شکل از یک سطح وسیع تشکیل شده است که استحکام پایینی دارد اما نسبتا در برابر وزش باد مقاوم می باشد. مهم ترین دلیل کاربرد این سقف در معماری مدرن، زیبایی بی نظیر آن است. انحنا و قوس این نوع سقف زیبایی خاصی به آن می بخشد و توجه ناظران را به خود جلب می کند.

مصالحی که با سطح منحنی تراز نمی شوند برای ساخت سقف قوس دار مناسب نمی باشند. از جمله این مصالح عبارتند از آجرهای سفالی, آجرهای بتنی, سنگ و کاشی های سرامیکی.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>