اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق

انواع عایق های برودتی

  • عایق الاستومری

عایق الاستومری از جمله عایق های برودتی پرکاربرد محسوب می شود که دارای ساختار سلولی بسته می باشد. این عایق انعطاف پذیری بالایی داشته و به دو صورت رولی و لوله ای تولید و به بازار عرضه می شود. عایق های رولی با ضخامت 6 تا 50 میلی متر و عایق های لوله ای با طول دو متر و قطر 6 تا 114 میلی متر تولید می شوند.

عایق الاستومری از نیتریل فوم تشکیل شده و ضریب مقاوت آن در برابر بخار آب و حرارت بالا می باشد. عایق الاستومری در برابر نفوذ آب و بخار آب مقاوم است و این مواد را به خود جذب نمی کند.

ضریب انتقال حرارتی عایق الاستومری پایین می باشد، به همین دلیل در مکان های مختلفی از جمله تأسیسات ساختمانی، کانال ها، بویلرها، لوله های سرد و گرم، سقف سوله ها، چیلر، لوله های انتقال گاز و نفت، مخازن، سیستم های تهویه مطبوع و صنعت خودرو مورد استفاده قرار می گیرد.

در کنار تمام این مزایایی که ذکر کردیم، عایق های الاستومری معایبی نیز دارند از جمله این که قیمت بالاتری نسبت به عایق پشم سنگ و پشم شیشه دارند. همچنین این عایق ها به دلیل ساختار سلولی بسته ای که دارند، اگر در مجاورت طولانی با گرمای زیاد قرار بگیرند، امکان دارد که به تدریج شکسته و خرد شوند.

  • عایق پشم سنگ

پشم سنگ از جمله عایق های معدنی پرکاربرد در صنایع مختلف محسوب می شود که علاوه بر عایق حرارتی و برودتی، نوعی عایق حرارتی و صوتی و ضد حریق نیز محسوب می شود. عایق های پشم سنگ ضد آلرژی هستند و هیچ مشکلی برای انسان ایجاد نمی کنند.

طول عمر این عایق ها بسیار بالا می باشد و مقاومت خوبی در برابر مواد شیمیایی و باکتری ها و قارچ ها دارند. عایق پشم سنگ به خوبی از ورود و خروج سرما و گرما به ساختمان جلوگیری می کند و تأثیر زیادی در کاهش هزینه های سرمایشی و گرمایشی و هدر رفت انرژی ایفا می کند.

پشم سنگ در انواع رولی، تخته ای، لحافی و پتویی در بازار موجود می باشد. عایق تخته ای معمولا برای سقف و دیواره ها، عایق لحافی برای کف ساختمان و عایق پتویی برای ایزوله کردن موتورخانه ها، استفاده می شود.

  • عایق پشم شیشه

پشم شیشه نیز نوعی عایق حرارتی و برودتی محسوب می شود که قدمت زیادی دارد. این عایق مقاومت بالایی در برابر حرارت و آتش دارد و در صورتی که در معرض آن قرار گیرد، گاز سمی تولید نمی کند و منجر به گسترش آتش نخواهد شد. پشم شیشه عایقی سبک است و از آن در عایق بندی سقف، دیوارها و لوله ها استفاده می شود.

عایق

پشم شیشه علاوه بر این که به عنوان عایق حرارتی و برودتی از انتقال سرما و گرما به داخل ساختمان جلوگیری می کند، عایق صوتی نیز محسوب می شود و مانع از ورود و خروج صدا به داخل ساختمان می شود.

لازم به ذکر است که الیاف پشم شیشه ممکن است حساسیت ایجاد کند، به همین دلیل هنگام عایق کاری سطوح باید از ماسک و دستکش استفاده شود. عایق برودتی و حرارتی پشم شیشه به منظور عایق کاری لوله ها، سقف، دیوارها، مخازن و کانال های هوایی مورد استفاده قرار می گیرد.

  • عایق پلی استایرن

فوم XPS یا عایق پلی استایرن، عایقی بسیار مناسب و کاربردی برای کاهش هزینه های گرمایشی و سرمایشی ساختمان محسوب می شود و به طور گسترده از ورود و خروج گرما و سرما از ساختمان جلوگیری به عمل می آورد. این عایق دوستدار طبیعت بوده و می توان آن را مجددا بازیافت و استفاده نمود.

فوم ایکس پی اس حساسیت پوستی و تنفسی ایجاد نمی کند و علاوه بر اینکه عایق حرارتی و برودتی بسیار مناسبی است، به منظور جلوگیری از ورود و خروج صدا نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

از فوم پلی استایرن برای ایزوله کردن دیوار های دوجداره، انواع سقف ها، کف ساختمان، نمای ساختمان، سردخانه ها و ساخت ساندویچ پنل به منظور جلوگیری از حرارت و برودت استفاده می شود.

  • عایق پلی یورتان

نوع جدیدی از عایق های برودتی، پلی یورتان می باشد که در نما ساختمان، صنایع پتروشیمی، آب و فاضلاب، سقف ها و موتورخانه ها به منظور جلوگیری از ورود سرما و گرما مورد استفاده قرار می گیرد. عایق پلی یورتان علاوه بر کاربرد برودتی و حرارتی، به منظور ایزوله کردن ساختمان در برابر صدا و رطوبت نیز استفاده می شود. 

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>