اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

عایق

فوم عایق XPS به میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری می کند و مقاومت بالایی در برابر عوامل مختلف دارد. عایق XPS که نام آن مخفف عبارت Extruded Poly Styrene است، یکی از انواع عایق حرارتی، رطوبتی و صوتی محسوب می شود که در صنعت ساختمان کاربرد دارد و نقش بسیار موثری در سبک سازی سازه ایفا می نماید، در واقع می توان آن را بخشی از سازه دانست.

XPS نوعی فوم بسیار مقاوم از جنس پلی استایرن اکسترود شده می باشد که با ساختار سلول بسته خود نقش مصالح چند منظوره را ایفا می کند. این فوم برای عایق کاری داخل یا خارج ساختمان کاربرد دارد و با مقاومت بالای خود در برابر نفوذ حشرات، رطوبت، کپک، قارچ و نفوذ گرما و سرما به عنوان عایقی ایده آل در ساختمان به کار می رود.

چگالی فوم ایکس پی اس در تمام ابعاد آن یکنواخت است و به دلیل فشردگی و استحکام بالا می تواند نقش دیوار را در سازه های مختلف ایفا کند. این فوم ها نوعی عایق کندسوز هستند که از توسعه و سرایت آتش جلوگیری به عمل می آورند. عایق کاری ساختمان با آنها باعث کاهش مصرف انرژی در ساختمان می شود و از نفوذ گرما و سرما به داخل ساختمان جلوگیری می نماید.

این متریال با ویژگی های منحصر به فردی که دارد جایگزین مناسبی برای انواع عایق ها از جمله پشم شیشه، پشم سنگ و یونولیت می باشد. در ادامه این مطلب به بررسی ویژگی ها و مزایای آن می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

عایق

انواع پلی استایرن یا XPS

  • پلی استایرن معمولی

پلی استایرن معمولی که با نام اختصاری GPPS شناخته می شود، برای مصارف عمومی استفاده می شود و دارای ویژگی هایی چون قدرت ضربه پذیری بالا و مقاومت مناسب در برابر حرارت می باشد. نام تجاری این عایق در بازار ایران، کریستال می باشد و دارای خاصیت دی الکتریکی است و استحکام بالایی دارد.

از این نوع عایق می توان در رادیو و تلویزیون، بدنه ساعت ها، لوازم ورزشی و اسباب بازی ها، ظروف یکبار مصرف، عایق برودتی بکار رفته در بدنه یخچال ها، فریزر ها و وسایل خانگی و همچنین در وسایل الکترونیکی، استفاده کرد.

  • پلی استایرن مقاوم

پلی استایرن مقاوم که با نام اختصاری HIPS و نام تجاری هایمپک شناخته می شود، دارای مقاومت بالایی در برابر ضربه می باشد. از این محصول نیز مانند پلی استایرن معمولی می توان در تولید اسباب بازی ها و لولزم ورزشی، عایق های برودتی در بدنه یخچال ها، فریزرها، وسایل خانگی و ظروف یک بار مصرف استفاده کرد.

  • پلی استایرن انبساطی

پلی استایرن انبساطی یک نوع پلیمر سفید است که به آن مواد فوم کننده افزوده شده است. این عایق با نام اختصاری EPS و نام تجاری یونولیت، شناخته می شود. از ویژگی های این محصول می توان به سرعت و سهولت در اجرا در سقف ها، پایداری در مقابل زلزله، وزن کم و حمل و نقل آسان، صرفه جویی در مصرف گچ و خاک و استحکام و مقاومت در برابر ضربه، اشاره کرد.


همچنین از این نوع فوم می توان در ساخت انواع فوم های بسته بندی، انواع یخدان و ترموس و برای ساخت بلوک های پلاستوفوم سقفی، در انواع ساختمان ها به منظور عایق کاری حرارتی و صوتی، استفاده کرد


مشخصات فنی عایق XPS
این عایق دارای فرمول شیمیایی n(C8 H8)، دانسیته 0.96 الی1.06 گرم بر سانتی متر مکعب، مقاومت فشاری 200-700 KPa، ضریب انتقال حرارتی 0.025 تا 0.032 W/m.k، جذب آب 0 تا 0.5 VOL%، و چگالی 30 تا 50 کیلوگرم بر متر مکعب می باشد.

بازیافت پلی استایرن
پلی استایرن از جمله محصولاتی است که قابلیت بازیافت شدن را دارا می باشد. از پلی استایرن بازیافتی برای تولید الیاف لباس، ظروف نگهداری دانه گیاهان، قاب عکس، صندلی پارکی، خط کش، بدنه چسب شیشه ای، گلدان ها، اسباب بازی، چوب لباسی و مدل های ماکت معماری استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>