اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سیب

صادرات انواع سیب درختی به پاکستان افغانستان:
پاکستان و افغانستان جز کشور هایی هستند که هر سال انواع مختلف از سیب درختی مناطق مختلف به آنها صادرات می شود و اگر آمار را نیز بررسی کنیم، مشاهده خواهیم کرد که این دو بازار، بالاترین حجم واردات را از ایران داشته اند.

سیب های زرد و قرمز هر کدام در حجم های مختلف از باغات ایران قابل برداشت هستند که در این مقاله اول قصد داریم بازار این کشور ها را آنالیز کنیم و سپس در رابطه با روند افزایشی صادرات این دو میوه را مورد بررسی خواهیم داد. بنابراین اگر می خواهید در رابطه با بازار سیب ایران بیشتر بدانید، حتما مقاله ما را تا آخر دنبال کنید.

حجم صادرات سیب درختی:
طبق آمار به دست آمده، میزان سیب های تولید شده در ایران حدود 4.5 میلیون تن در سال بوده است که از مناطق مختلفی چون:

  • آذربایجان غربی.
  • آذربایجان شرقی.
  • اردبیل.
  • زنجان.
  • کردستان.
  • کرمانشاه.
  • ایلام.
  • چهار محال بختیاری.
  • کهگیلویه و بویر احمد.
  • فارس.
  • اصفهان.
  • خراسان رضوی.

برداشت می شوند که از این میزان تولید، حدود 56٪ آن جهت صادرات خرید و فروش می شود.

افغانستان و پاکستان که از مهم ترین جوامع هدف ما در این چند سال اخیر بوده اند، حدود 13٪ از بازار سیب ایران را به خود اختصاص داده اند.

اما نکته ای که وجود دارد این است که علاوه بر اینکه این دو کشور جز بازار های مصرف کننده انواع سیب درختی به شمار می روند، در کنار این کشور افغانستان با توجه به روابط بالایی که با کشور هند دارد، تعرفه صادراتی آنها با این کشور صفر بوده است، ولی ما تعرفه 50٪ را با کشور هند داریم.

بنابراین بیشترین میزان صادرات ما به افغانستان تنها برای بازار داخلی این کشور نیست، بلکه تجار و خریداران افغانی، سیب ایران را به نام سیب افغانستان به هند با تعرفه صفر صادرات می کنند.

منظور از تعرفه گمرکی برای سیب چیست؟
هر کشوری برای واردات محصولات نسبت به روابط سیاسی با آن کشور، تعرفه گمرکی مشخص می کند.

اجازه بدهید با یک مثال ساده به شما توضیح دهیم.

فرض کنید ایران و هند روابط سیاسی به نسب خوبی با هم دارند. از طرفی روابط این کشور با افغانستان بسیار نزدیک تر از ایران باشد.

تعرفه گمرکی محصولات ایران را 50٪ مبلغ کل فاکتور در نظر گرفتند.

یعنی اگر مبلغ کل کانتینر در فاکتور 20000 دلار نوشته شده است، گمرک هند از شرکت وارد کننده 50٪ این مبلغ را دریافت و سپس اجازه ترخیص و خروج از گمرک را می دهد که در نتیجه این فرایند، قیمت تمام شده سیب درختی ایران، برای مشتری بالاتر می افتد.

همین پروسه برای محول افغانستان صفر درصد است، یعنی قیمت تمام شده سیب افغانستان پایین تر از ایران می شود. که نتیجه آن این می شود که شخص خریدار سیب درختی در هند، سیب افغانی را می تواند با قیمت های بالا بفروشد و یا در کسادی بازار، قدرت مانور دهی بالایی برای قیمت داشته باشد. همین عوامل می تواند تأثیر زیادی در افزایش و کاهش واردات و خرید داشته باشد.

رشد صادرات سیب درختی قرمز به افغانستان:
طبق اطلاعاتی که در مطلب فوق داده شد، کشور افغانستان بالاترین میزان واردات را از ایران در زمینه سیب درختی دارد، افغانستان خوشبختانه هم مصرف سیب زرد را دارد و هم سیب درختی قرمز.

اما در این میان، کشور هند که یکی دیگر از بازارهای هدف ما محسوب می شود، خرید های خود را از برخی تجار افغانی نیز در این کشور انجام می دهد و اغلب خرید آنها از نوع واریته قرمز است.

میزان خرید کشور هند از افغانستان سبب شده تا این کشور رشد واردات خود را از ایران افزایش دهد و احتمالا در سال جاری ممکن است با توجه به افزایش دلار در ایران و بالا رفتن نرخ کشتیرانی ها و متقابلا افزایش قیمت فروش در ایران باعث بشه که افغانستان میزان سفارش خود را از بازار هند بیشتر ببیند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسن صالحی:
سلام مقدار۵۰تن سیب قرمزدرجه یک دارم کسی خریدار هست مناسب برای صادرات
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان) برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

بهمن پورعلی :
تولید کننده سیب و انگور در شهر اورمیه ،اماده همکاری با صادرکنندگان هستم ،پورعلی
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

مهرداد حاتمی:
سیب صادراتی کسی خاست در خدمتیم
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>