اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی
 
گفتگو آنلاین
 
دانلود زینگ
خانه دانلود اپلیکیشن زینگ آشنایی با زینگ فروشگاه خدمات اطلاعاتی همکاری با ما تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

گفتگو آنلاین

دانلود زینگ

جستجو
مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص

ماشین آلات و وسایل نقلیهٔ ای که در زمینه های معدنی و راه سازی فعالیت می کنند مانند لودرها، بولدوزرها، بیل مکانیکی ها و… به دلیل حجم کاری بالا به طور طبیعی از ابعاد بزرگی برخوردارند؛ اما در بین این وسایل هم رکورددارانی وجود دارد.

ماشین

بزرگ ترین بولدوزر Acco Super Bulldozer

بزرگ ترین بولدوزری که تاکنون ساخته شده است، Super Bulldozer نام داشته و ساخت شرکت ایتالیایی Acco است. قطعات فنی و پیشرانهٔ این بولدوزر متعلق به کاترپیلار است اما دیگر قطعات آن منحصراً توسط شرکت آکو ساخته شده است.

این کوه فولاد 183 تن وزن داشته و مجهز به دو موتور V8 ساخت کاترپیلار است که مجموعاً 1350 اسب بخار قدرت دارند. تیغهٔ این بولدوزر عظیم، 7 متر عرض و 2.7 متر ارتفاع دارد درحالی که طول کلی بولدوزر به 12 متر می رسد.

سوپر بولدوزر در اوایل دههٔ 80 جهت صادرات به لیبی برای توسعهٔ این کشور ساخته شد اما به خاطر مسائل تروریستی رئیس جمهور وقت لیبی یعنی معمر قذافی، این کشور مورد تحریم تجاری بزرگی قرار گرفت. به همین دلیل این بولدوزر هم هرگز به لیبی صادر نشد و در ایتالیا باقی ماند و همچنین هیچ گاه مورداستفادهٔ عملی قرار نگرفت. این بولدوزر به تولید انبوه هم نرسیده و فقط یک دستگاه از آن ساخته شد.

بزرگ ترین بولدوزر چرخ لاستیکی Western 2000

در سال 1961 شرکت پیمانکاری Western تصمیم گرفت با در اختیار گرفتن بزرگ ترین بولدوزر دنیا روند و سرعت کار خود را تا حد زیادی افزایش دهد. به دلیل اینکه امکان چنین بولدوزر غول پیکری توسط هر سازنده ای وجود نداشت، آن ها از شرکت مهندسی «C.W Jones» کمک گرفته و درخواست ساخت بولدوزر موردنظر خود را به آن دادند.

بدین ترتیب شرکت مذکور پروژه ساخت این وسیله را آغاز نموده و در بیش از دو سال بولدوزری کاملاً جدید ساخت. این بولدوزر که Western 2000 نام گرفت در سال 1963 آماده شد. وسترن 2000 برخلاف اکثر بولدوزرهای غول پیکر که از چرخ های زنجیری استفاده می کنند، مجهز به چرخ های لاستیکی است و به همین دلیل بزرگ ترین بولدوزر چرخ لاستیکی دنیا محسوب می شود.

این بولدوزر عظیم مجهز به چهار موتور دیزل ساخت جنرال موتورز شده بود که هر موتور در یکی از چرخ ها نصب شده بودند و بنابراین بولدوزر را تبدیل به نمونه ای چهارچرخ محرک می کرد. هر یک از این موتورها 400 اسب بخار قدرت داشتند که مجموع قدرت بولدوزر را به 1600 اسب بخار می رساندند؛ بنابراین وسترن 2000 قدرتمندترین بولدوزر دنیا هم محسوب می شود.

البته این بولدوزر از لحاظ ابعاد هم هرگز کوچک نیست و با 14 متر طول، 4.7 متر عرض و 4.6 متر ارتفاع تقریباً با آکو سوپر بولدوزر هم اندازه است. وسترن 2000 برای اولین بار در سد میلفورد مورداستفاده قرار گرفت.

ماشین

بزرگ ترین گریدر Acco Super Grader

بزرگ ترین گریدر جهان نیز ساخت شرکت آکو ایتالیا بوده و Super Grader نام دارد. این گریدر هم مانند بولدوزری که در بالا معرفی شد، به سفارش دولت لیبی ساخته شده که البته بازهم به دلایل سیاسی و تحریم هیچ گاه به لیبی تحویل داده نشدند.

البته از سوپر گریدر برخلاف سوپر بولدوزر تعداد 6 دستگاه ساخته شد. این گریدر عظیم مجهز به دو موتور بود که هر دو ساخت کاترپیلار بوده و یکی در جلو دیگری در عقب نصب شده بودند. موتور جلویی کوچک تر بوده و 700 اسب بخار قدرت داشت درحالی که موتور بزرگ تر 1000 اسب بخاری در عقب نصب شده بود.

بدین ترتیب قدرت کل گریدر به 1700 اسب بخار می رسید. سوپر گریدر برخلاف دیگر گریدرها به چرخ های دوبل مجهز شده بود و به همین دلیل تعداد چرخ های آن به 12 عدد رسیده بود. این گریدر عظیم 160 تن وزن داشته و طول تیغهٔ آن به 11 متر می رسید.

بزرگ ترین کامیون Belaz 75710

تا چندی پیش رکورد بزرگ ترین کامیون های دنیا در اختیار کاترپیلار 797F و تِرِکس MT6300 بود تا اینکه شرکت بلاروسی بلاز در سال 2013 با معرفی کامیون کوه پیکر 75710 این رکورد را بنام خود ثبت نمود. این هیولا مجهز به دو موتور 16 سیلندر 65 لیتری ساخت کامینز است که هریک 2300 اسب بخار قدرت دارند و درصورتی که هر دو باهم کار کنند قدرت کامیون به 4600 اسب بخار می رسد.
البته درصورتی که ظرفیت کامیون کاملاً پُر نباشد می توان تنها از یک موتور استفاده نمود. این کوه متحرک 360 تن وزن داشته و می تواند تا 460 تن بار را حمل نماید. همچنین برخلاف دیگر کامیون های معدن، بلاز 75710 در هر دو محور مجهز به چرخ های دوبل است که تعداد چرخ های آن را به 8 عدد رسانده است. حداکثر سرعت این کامیون عظیم 64 کیلومتر در ساعت بوده و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب برابر با 20.6، 9.87 و 8.16 متر است.

بزرگ ترین تراکتور Big Bud 747

بیگ باد 747 بزرگ ترین تراکتور دنیا است که در سال 1977 در ایالات متحده ساخته شد. این تراکتور غول پیکر در اصل به صورت سفارشی توسط «Wilbur Hensler» طراحی شده و توسط «Ron Harmon» و کارکنان شرکتش یعنی شرکت «Northern Manufacturing» ساخته شد.

این تراکتور تقریباً ابعادی معادل دو برابر تراکتورهای معمول داشته و هزینهٔ ساخت آن 300 هزار دلار عنوان شده است. مالکیت بیگ باد چندین بار جابجا شده و برای مدت زیادی از آن استفاده شد که بعضاً در برخی دوره ها استفادهٔ نامناسبی از آن به عمل آمده بود تا اینکه سرانجام در سال 2009 بازنشسته شده و به موزه منتقل شد.
این تراکتور مجهز به یک موتور 16 سیلندر ساخت دیترویت دیزل است که در ابتدا 760 اسب بخار قدرت تولید می کرد اما در طول زمان به 860 اسب بخار و سپس به 960 اسب بخار افزایش یافت. طول، عرض و ارتفاع بیگ باد به ترتیب معادل 8.2، 4 و 4.3 متر است و 45 تن وزن دارد.

بزرگ ترین لودر Letourneau L2350

رکورد بزرگ ترین لودر دنیا در اختیار لودر L2350 محصول شرکت Letourneau ایالات متحده است که نام آن در گینس نیز به ثبت رسیده است. این لودر عظیم 260 تن وزن داشته و مجهز به یک موتور 16 سیلندر 60 لیتری ساخت دیترویت دیزل است که 2300 اسب بخار قدرت تولید می کند.
این نیرو توسط ژنراتورهایی به برق تبدیل شده و سپس این برق لودر را به حرکت درمی آورد. این لودر جهت بارگیری کامیون های 400 تنی طراحی شده است به همین دلیل حجم بیل آن 40 مترمکعب بوده و 72 تن ظرفیت دارد. طول، عرض و ارتفاع لتورنئو L2350 به ترتیب برابر با 20.9، 6.7 و 6.4 متر است درحالی که باک سوختی به حجم 4 هزار لیتر دارد.

بزرگ ترین بیل مکانیکی Liebherr R9800

لیبهر R9800 را می توان بزرگ ترین بیل مکانیکی دنیا نامید که وزن خارق العاده ای معادل 793 تن دارد. این کوه فولاد مجهز به 2 موتور 16 سیلندر 60 لیتری است که هریک 2000 اسب بخار و مجموعاً 4000 اسب بخار قدرت دارند. حجم بیل R9800 برابر با 42 مترمکعب بوده و می تواند تا 80 تن بار را بلند کند.
این بیل مکانیکی غول پیکر طولی معادل 25.3 متر دارد درحالی که عرض و ارتفاع آن به ترتیب 8.88 متر و 10.33 متر است. حداکثر سرعت لیبهر R9800 تنها 2 کیلومتر در ساعت است و به همین دلیل جهت جابه جایی های با مسافت بالا، بیل مکانیکی دمونتاژ شده و قطعات آن توسط تریلرهای کمرشکن حمل می شوند. سپس در مقصد دوباره آن ها را مونتاژ می کنند.

بزرگ ترین شاول هیدرولیکی Terex RH400

شاول های هیدرولیکی درواقع همان بیل مکانیکی هایی هستند که بیل آن ها به صورت برعکس نصب شده و همانند لودر اقدام به خاک برداری می کنند. شاول ها در دو نوع هیدرولیکی و کابلی ساخته می شوند. ترکس RH400 بزرگ ترین شاول هیدرولیکی دنیا است که 9 متر ارتفاع و 10.1 متر عرض دارد.
RH400 هم مانند لیبهر R9800 مجهز به دو موتور 16 سیلندر 60 لیتری است که مجموع قدرتی برابر با 4500 اسب بخار دارند. در چنین شاول ها و بیل مکانیکی های عظیمی نیروی موتور توسط دینام هایی به برق تبدیل شده و سپس این برق پمپ های هیدرولیک را به چرخ درمی آورند. وزن این شاول عظیم عدد خارق العادهٔ 1008 تن بوده درحالی که حجم بیل آن 50 مترمکعب است.

بزرگ ترین شاول کابلی P&H 4100XPB

تفاوت شاول های کابلی با شاول های هیدرولیکی در این است که بیل آن ها توسط کابل ها و بازوهای عظیمی حرکت می کند. اکثر شاول های بسیار بزرگ از نوع تمام برقی هستند و برق موردنیاز آن ها از طریق کابل های بسیار قطوری تأمین می گردد.

شاول 4100XPB محصول شرکت P&H ایالات متحده، بزرگ ترین شاول کابلی دنیا محسوب می شود که از نوع تمام برقی است. این شاول عظیم مجهز به 6 موتور الکتریکی است که مجموعاً 15 هزار اسب بخار قدرت تولید می کنند.
ظرفیت بیل 4100XPB معادل 67 مترمکعب بوده و می تواند تا 110 تن بار را بلند کند بنابراین ازآن جهت بارگیری کامیون های عظیم استفاده می شود. طول، عرض و ارتفاع این شاول کوه پیکر به ترتیب برابر با 22، 14.4 و 14.7 متر از درحالی که وزن خارق العاده ای معادل 1536 تن دارد.

ماشین

بزرگ ترین حفار کابلی Bucyrus Big Muskie

حفارهای کابلی برخلاف شاول های کابلی، بازوی متحرک نداشته و بیل آن ها فقط به وسیلهٔ کابل حرکت می کند. از این وسایل جهت حفاری های بسیار عظیم و گسترده استفاده می شود. بزرگ ترین حفار کابلی دنیا ماشین خارق العاده ای محسوب می شود که در سال 1969 ساخته شد. این وسیلهٔ اعجاب آور توسط شرکت آمریکایی باکیروس ساخته شده و بیگ ماسکی نام داشت.

این ساختهٔ عظیم بشر 148 متر طول، 46.2 متر عرض و 67.8 متر ارتفاع داشت درحالی که وزن آن عددی باورنکردنی برابر با 12 هزار تن بود و از آن فقط یک دستگاه ساخته شد. به همین دلیل بیگ ماسکی یکی از بزرگ ترین ماشین های ساخت انسان بشمار می رود.

برای ساخت این حفار عظیم در سال 1969 حدود 25 میلیون دلار هزینه شد که با محاسبهٔ نرخ تورم، معادل 161 میلیون دلار امروز می شود. ساخت آن نیز در دو سال و با 200 هزار ساعت نفر کار انجام گرفت. بیگ ماسکی هم به صورت تمام برقی طراحی شده بود و مجهز به 18 موتور الکتریکی 1000 اسب بخاری و 10 موتور 625 اسب بخاری بود که مجموع قدرت آن ها به 24 هزار اسب بخار می رسید.

برق موردنیاز این وسیله 13,800 ولت بود که از طریق کابل بسیار ضخیمی تأمین می شد. حجم بیل آن 170 مترمکعب بود و ظرفیت حمل 300 تن خاک را داشت. شیوهٔ حرکتی این حفار نیز بسیار جالب است به گونه ای که فاقد چرخ بوده و مجهز به دو پایهٔ بزرگ است که همانند انسان قدم برمی دارند! به همین دلیل سرعت آن فقط 100 متر در ساعت است.

سرانجام به دلیل افزایش هزینهٔ برق و مخالفت های عمومی با استخراج معادن، بیگ ماسکی در سال 1991 از خدمت خارج شد و تلاش برای فروش آن نیز به دلیل هزینه های سرسام آورد دمونتاژ و مونتاژ مجدد بی نتیجه ماند.

سپس پس از 8 سال بلااستفاده ماندن به دلیل تصویب قانون نهایی سازمان حفاظت محیط زیستِ ایالات اوهایو درزمینهٔ کنترل معادن، بیگ ماسکی کاملاً غیرقابل استفاده شد. به همین دلیل علیرغم تماس های فراوان علاقه مندان و تاریخ نگاران مبنی بر انتقال این شاهکار صنعت به موزه، سرانجام بیگ ماسکی در اواخر سال 1999 اوراق شده و ضایعات آن به مبلغ 700 هزار دلار فروخته شد.

بزرگ ترین ماشین حفاری Takraf Bagger 293

بگر 293 یک ماشین حفاری چرخ بیل عظیم است که توسط شرکت صنعتی آلمانی تکرَف ساخته شده است. این حفار عظیم که هم اکنون در معدن ذغال سنگ آلمان مورداستفاده قرار می گیرد، دارای 18 بیل است که روی یک چرخ گردان نصب شده و با چرخش به حفاری معادن می پردازند.
بگر 293 طولی معادل 225 متر دارد درحالی که 96 متر ارتفاع داشته وزن آن نیز برابر با 14,200 تن است. هریک از بیل های این حفار غول پیکر 15 مترمکعب ظرفیت دارند که مجموع ظرفیت آن را به 270 مترمکعب می رساند. چرخ گردان آن نیز 21.3 متر قطر دارد. بگر 293 برای کار نیاز به 5 اپراتور دارد و در طول یک روز می تواند 240 هزار مترمکعب خاک را استخراج کند.

مشاوره و اجرا صادرات واردات ترخیص
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>