اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تقسیم بندی اسکریپرها
اسکریپرها در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته تقسیم می شوند؛ دستگاه هایی که خود به واسطه ی موتوری که در آن ها تعبیه شده حرکت می کنند، به عبارت دیگر موتور ماشین خود مولد قدرت حرکتی است؛ و دستگاه هایی که با تراکتور کشیده می شوند.

در دسته بندی این ماشین ها همچنین در نظر داشتن اجزای سازنده ی آن ها می تواند حائز اهمیت باشد. در ادامه برخی از انواع این ماشین ها معرفی خواهند. به طور کلی این ماشین ها از سه بخش اصلی مخزن یا جام، صفحه ی نگهدارنده ی خاک در مخزن و بخش تخلیه کننده ی خاک تشکیل شده است.

ماشین

انواع اسکریپر
از انواع این ماشین ها، می توان به ماشین تک موتور دومحوری، ماشین سه محوری، ماشین دو دیفرانسیل، ماشین دو موتوره، ماشین دارای بالابر، ماشین فشاری-کششی و ماشین چند مخزنی-چند موتوری اشاره کرد. هرکدام از این ماشین ها بسته به نوع ساخت محاسن یا معایبی را دارا هستند؛ همچنین، با توجه به این محاسن و معایب، هرکدام از آن ها می تواند در موقعیت متفاوتی نسبت به دیگری به کار گرفته شود تا بیشترین بازدهی حاصل گردد. در ادامه در بخش های مختلفی درباره ی هرکدام از این ماشین ها توضیحاتی ارائه خواهد شد.

بررسی انواع اسکریپر
اسکریپر تک موتور دومحوری یک تراکتور دوچرخ و یک ماشین دوچرخ را شامل می شود. از جمله مزیت های این ماشین سنگین می توان به سرعت بالا، قدرت حرکت و مانور درخور توجه اشاره داشت. استفاده از این نوع ماشین در عین حال می تواند معایبی نظیر قدرت حفر پایین نسبت به سایر ماشین آلات سنگین نیز داشته باشد.

اسکریپر سه محوری از یک تراکتور چهارچرخ و یک بخش دوچرخ تشکیل شده است. منظور از تراکتور چهارچرخ همان تراکتور دومحوری است. از جمله مهم ترین مزیت های استفاده از این ماشین سنگین می توان به سرعت مناسب حرکت و قدرت مانور بالای آن اشاره کرد. همچنین در این نوع از ماشین آلات سنگین امکان حرکت تراکتور بدون اسکریپر نیز وجود دارد.

اسکریپر دوموتوره درواقع نوعی تراکتور است که هم دارای موتور و هم دارای اسکریپر است. در این ماشین دوموتوره تمام چرخ ها قدرت حرکتی دارند؛ بنابراین از مهم ترین مزیت های این نوع ماشین نسبت به سایر ماشین آلات سنگین می توان به توان قدرت حرکتی بالای آن اشاره کرد. از جمله مهم ترین معایب این نوع ماشین دوموتوره نیز می توان از عدم امکان حرکت تراکتور و اسکریپر به طور جداگانه نام برد.

ماشین

اسکریپرهای دارای بالابر
اسکریپرهای دارای بالابر نوع دیگری از ماشین آلات سنگین هستند. در بخش اسکریپر این ماشین ها دستگاه صفحاتی افقی به منظور انتقال خاک تعبیه شده است. قدرت موتور و زنجیر قرار داده شده در ماشین دو عاملی هستند که جهت حرکت این صفحات افقی را تعیین می کنند.

این نوع ماشین ها نیز همانند انواع ماشین آلات سنگین مزایا و معایب خود را دارند. از مهم ترین محاسن این دستگاه می توان به آسان شدن فرآیند خاک برداری اشاره کرد. همچنین تسهیل انتقال خاک به جام دیگر مزیت این ماشین به شمار می رود. از مهم ترین معایب ماشین دارای بالابر نیز می توان از پایین بودن سرعت حرکت آن نام برد. همچنین تیغه های تعبیه شده در این ماشین نیز باید به طور دوره ای تعویض شوند.

اسکریپرهای فشاری-کششی
این ماشین ها نیز از مهم ترین انواع ماشین آلات سنگین به شمار می روند. یک قلاب در عقب ماشین های فشاری-کششی و یک زائده نیز در جلوی آن ها تعبیه شده است. این دو قسمت به ماشین کمک می کنند تا بتواند همزمان با یک ماشین دیگر به کار گرفته شود. بنابراین مهم ترین مزیت این نوع ماشین آلات امکان اتصال آن ها به یکدیگر است که تأثیر مستقیمی بر افزایش بازدهی دارد.

اسکریپرهای چندموتوری
این اسکریپرها از آن جا که جام ها و اسکریپرهای متصل به هم تشکیل شده اند به قطار شباهت دارند. همان طور که قابل پیش بینی است، استفاده از این ماشین آلات تأثیر به سزایی در افزایش چندبرابری بازدهی دارد. همچنین حجم عملیات خاکی نیز به طور چشمگیری بیشتر می شود. دقت و سرعت بالا در تسطیح از دیگر مزیت های قابل ذکر این ماشین های چندموتوری است. این مزیت ها استفاده از ماشین های چندموتوری را برای پروژه های خطی کاربردی می سازند. مهم ترین عیب این نوع ماشین آلات نیز فضای زیادی است که به هنگام دور زدن به آن نیازمندند.

ماشین

سیکل اسکریپر
همانند اکثر ماشین آلات سنگینی که به منظور خاک برداری به کار گرفته می شوند؛ میزان تولید در اسکریپر با تخمین بار متوسط و در نظر گرفتن سیکل ماشین انجام می شود؛ به این معنا که بار متوسط در هر سیکل کار تخمین زده شده و سپس در تعداد سیکل های انجام شده در واحد زمان ضرب می شود.

زمان باردهی، زمان شتاب دهی به ماشین، زمان برگشت و زمان انتقال از جمله مفاهیمی به شمار می روند که در تعیین سیکل ماشین حائز اهمیت اند. در ادامه، به اختصار به هر کدام از آن ها اشاره می کنیم؛ مقصود از زمان بارگیری زمانی است که برای بارگیری ماشین لازم است.

مقصود از زمان شتاب دهی مدت زمانی است که تراکتور پس از به پایان رسیدن بارگیری، در تماس با ماشین باقی می ماند. باقی ماندن تماس باعث ایجاد فشاری می شود که با کمک به ماشین شتاب لازم برای خروج از منطقه ی حفاری را تامین می سازد.

زمان برگشت مدت زمانی است که برای بازگشت تراکتور به منطقه ی شروع بارگیری لازم است. زمان انتقال نیز مدت زمانی که برای ایجاد تماس میان تراکتور کمکی و اسکریپر لازم است. برقراری تماس درواقع باعث ایجاد یک سیکل باربری جدید می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>