اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

یکی از مهم ترین دلایل استفاده از اسکریپر مقرون به صرفه بودن آن است. استفاده از این ماشین تأثیر مثبتی بر کیفیت، زمان و هزینه ی پروژه دارد. این ماشین پنج عملیات عمده ی خاکی را به طور همزمان انجام می دهد. هر کدام از این عملیات ها به طور مجزا توسط ماشین آلات سنگین دیگری نیز انجام می شوند.

ماشین

مقایسه ی عملکرد این ماشین آلات با اسکریپر با در نظر داشتن هر کدام از این عملیات ها می تواند مقرون به صرفه بودن یا نبودن آن را مشخص کند. این مقایسه ها، که در ادامه به آن ها می پردازیم، نشان می دهد که استفاده از این ماشین مقرون به صرفه است. در این شرایط باید سه فاکتور کیفیت، زمان و هزینه در کنار یکدیگر در نظر گرفته شوند. پنج عملیاتی که به آن اشاره شد، عبارتند از: خاک برداری، بارگیری، حمل مواد، پخش و تسطیح و در نهایت، کوبیدن.

مقایسه ی اسکریپر با بولدوزر و لودر
حال تک به تک به معرفی دستگاه هایی که هرکدام از عملیات ذکرشده را به طور مجزا انجام می دهند، می پردازیم. این قیاس با در نظر گرفتن سه عامل کیفیت، هزینه و زمان انجام گرفته است. در انتها با قیاس ویژگی های اسکریپر و هر آن چه درباره ی هرکدام از این ماشین آلات به تفکیک بیان می شود، مقرون به صرفه بودن استفاده از اسکریپر را در پروژه های عمرانی نتیجه می گیریم.

بولدوزر عملیات خاک برداری را با بالاترین کیفیت انجام می دهد. همچنین زمان عملیات خاک برداری توسط این ماشین سنگین مناسب است. هزینه ی زیاد خاک برداری در صورت استفاده از بولدوزر از جمله معایب آن به شمار می رود.

عملیات بارگیری به طور مجزا می تواند توسط لودر انجام شود. لودر بارگیری را با بالاترین کیفیت و کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد؛ اما هزینه ی استفاده از آن در پروژه های عمرانی همانند هزینه ی استفاده از بولدوزر در خاک برداری زیاد است.

ماشین

مقایسه ی اسکریپر با کامیون، گریدر و غلطک
عملیات حمل مواد می تواند با کامیون انجام پذیر باشد. کامیون مواد را در کوتاه ترین زمان و با بیشترین کیفیت حمل می کند؛ به خاطر همین از جمله ماشین هایی است که همواره به منظور حمل بار به کار گرفته می شد. مشکل بزرگ کامیون همانند دو مورد قبلی هزینه ی بالای استفاده از آن در پروژه های عمرانی است.

عملیات پخش و تسطیح نیز به طور مجزا توسط گریدر انجام پذیر است. گریدر این عملیات را با بالاترین کیفیت انجام می دهد. عملیات پخش و تسطیح توسط گریدر همانند عملیات حمل مواد توسط کامیون و عملیات بارگیری توسط لودر سریع نیست؛ ولی درمجموع به لحاظ زمانی مناسب ارزیابی می شود. مشکل به کارگیری گریدر به طور مجزا برای عملیات پخش و تسطیح هزینه ی بالای استفاده از آن است.

عملیات کوبیدن نیز به طور مجزا توسط غلطک انجام می شود. غلطک عملیات کوبیدن را با بالاترین کیفیت و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می دهد. استفاده از غلطک برخلاف سایر ماشین آلاتی که به آن ها پرداختیم، به لحاظ هزینه نیز توجیه پذیر است.

ماشین

نتیجه گیری
اسکریپر هر پنج عملیات ذکرشده را با کیفیت خوبی انجام می دهد. قطعاً عملیات خاک برداری توسط بولدوزر با کیفیت بالاتری نسبت به این ماشین انجام می پذیرد، این مسئله درباره ی سایر ماشین آلات هم تا حد زیادی صادق است؛ ولی این به آن معنا نیست که کیفیت عملیات انجام شده توسط اسکریپر نامطلوب است. هر کدام از این پنج عملیات با کیفیت بسیار خوبی توسط این ماشین انجام پذیرند. در عین حال، باید دو فاکتور زمان و هزینه را نیز لحاظ کرد.

اسکریپر هر پنج عملیات ذکرشده را در کوتاه ترین زمان انجام می دهد. قطعاً استفاده از یک ماشین به جای استفاده از چند ماشین زمان انجام فرآیند را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. صرفه ی زمانی یکی از مهم ترین دلایل استفاده از این ماشین است.

همچین به کارگیری این ماشین از نظر هزینه ی مصرفی نیز کاملاً توجیه پذیر است. استفاده از یک دستگاه به جای پنج دستگاه که هرکدام هزینه ی بالایی را به پروژه تحمیل می کنند؛ قطعاً به لحاظ اقتصادی حائز اهمیت است. کنار هم گذاشتن تمام این نکات دلیل اهمیت فراوان و کتمان ناپذیر ماشینی همانند اسکریپر را در پروژه های عمرانی کاملاً روشن می سازد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>