اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ گابرو چیست؟

سنگ گابرو، توسط یک متخصص زمین شناسی مسیحی لئوپولد فون بوه به نام یک شهر در منطقه ایتالیا نامگذاری شده است. سنگهای گابرو بر روی زمین، ماه، و بسیاری از سیارک های بزرگ یافت می شوند. گابرو سنگ آذرین سنگین است. سنگهای آذرین سنگهایی هستند که از طریق احیاء مواد مذاب تشکیل شده اند. دو نوع اصلی از سنگ های آذرین وجود دارد.

یکی سنگ آذرین نفوذی است که زیر سطح زمین تشکیل شده است. یک نمونه از این گابرو است. نوع دیگر سنگ های آذرین بیرونی است که در سطح زمین یا بالاتر از سطح زمین قرار می گیرد.مثل بازالت. در گابرو برخی از فلزات نادر یافت می شود. گابروها حاوی ایلمنیت معدنی برای استخراج تیتانیوم است برخی از گابروها برای استخراج نیکل، کروم یا پلاتین استخراج می شوند.

ترکیب گابرو معادل بازالت است. سرعت ذوب شدن تعیین می کند که آیا آن بازالت یا گابرو است. اگر درصد اورتوپیروکسن بیشتر از کلینوپیروکسن باشد، گابرو نامیده می شود. اگر ماگما که از آن تشکیل شده است با سیلیس اشباع شده است، کوارتز گابرو نامیده می شود. اگر ماگما با سیلیس اشباع شده باشد، گابرو نامیده می شود.

کاربرد سنگ گابرو سنگ گرانیت

از گابرو به علت استحکام و مقاومت آن در برابر هوازدگی برای سنگ نما، کف، پل و تونل استفاده می کنند. رنگ گابرو خاکستری مایل به سبز، سبز و گاهی سیاه رنگ است. سنگ گابرو با صیقل کاری جلایی مشکی و براق پیدا می نماید که در ساخت سنگ های قبر، رویه کابینت ها، کاشی کف، سنگهای نما به عنوان سنگ تزئینی و نما در فضای درونی و بیرونی ساختمان ها مورد کاربرد است

سنگ لاشه آن نیز می تواند مورد کاربرد جهت جاده سازی، ساخت تونل و پل سازی، احداث راه آهن و سایر مصارف دیگر نیز قرار گیرد چراکه سنگ گابرو از مقاومت بسیار چشمگیری برخوردار می باشد. در صنعت سنگ های بادبر گابرو تحت عنوان "گرانیت سیاه" به فروش می رسد که به صورت گسترده ای از سنگ های پرداخت نشده جهت تولید کاربردهای گابروGabbro در ساختمان ها به عنوان سنگ بنا استفاده می شود.

گابرو همچنین گرانیت سیاه نامیده می شودسنگهای گابرو نیز به عنوان دفاع دریایی مورد استفاده قرار می گیرند. آنها در سواحل دریا قرار می گیرند تا از رسیدن به جاده ها جلوگیری کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>