اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ دیوریت چیست؟

دیوریت یک سنگ آذرین نفوذی است که به طور عمده از فلدسپات پلاژیوکلاز، بیوتیت، هورنبلند و یا پیروکسن تشکیل شده است.سنگ دیوریت، معمولاً به رنگ خاکستری تا خاکستری تیره است، اما همچنین می تواند به رنگ مشکی یا مایل به آبی مایل به خاکستری باشد.دیوریت ممکن است حاوی مقادیر کمی کوارتز، میکروکلین و الیوین نیز باشد.این سنگ دارای بافتی روان، غالباً لکه دار و دارای ابعاد دانه درشت است و گهگاه به صورت پورفیریتیک است.

تفاوت سنگ گرانیت و سنگ دیوریت

مانند سایر سنگ های آذرین، سنگ دیوریت، از مواد مذاب کریستالیزه تشکیل شده و سنگی بادوام و محکم است.سنگ دیوریت، از نظر ترکیب مشابه گرانیت و بازالت است اما با آنها یکسان نیست.بر خلاف گرانیت، که در سراسر آن پشته های صورتی وجود دارد، دیوریت با ظاهر مشکی، سفید و خاکستری خود شناخته می شود.

بارزترین تفاوت بین گرانیت و دیوریت در این است که دیوریت معمولاً حاوی کوارتز نیست، در حالی که گرانیت بیشتر از کوارتز تشکیل شده است.گرانیت و دیوریت برخی از موارد مشترک دارند.آنها هر دو نوع سنگ سخت، آذرین هستند و به خاطر دوام خود شناخته شده اند.

نمای ظاهری هر یک از این سنگ ها، آنها را به عنوان گزینه ای جذاب برای وسایل داخلی در خانه قرار می دهد و پیدا کردن هر یک از این دو در حمام، آشپزخانه یا استفاده از آن به عنوان کاشی کف در داخل خانه ها غیر معمول نیست.

در حالی که گرانیت و دیوریت دو نوع سنگ بسیار محبوب هستند که با استفاده از آنها می توانید داخل خانه و خارج از منزل کار کنید، چندین نوع دیگر سنگ نیز وجود دارند که در صورت داشتن یک پروژه ساختمانی می توانید از آنها نیز استفاده کنید.مانند سنگ مرمیت دهبید، اسلب چینی ازنا

کاربرد سنگ دیوریت

هر سنگ تحت شرایط شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی مختلف تشکیل می شود که منجر به تشکیل گروه گسترده و متمایز از مواد معدنی می شود و از این رو در زمینه های مختلف کاربردهایی پیدا می کند.

سنگ دیوریت دوام و استحکام بالایی دارد، از این رو اغلب به عنوان یک ماده پایه در ساخت جاده ها و ساختمانها مورد استفاده قرار می گیرد.قبلا از سنگ دیوریت برای ساختن مجسمه های گوناگون استفاده میشد، اما در حال حاضر به دلیل سختی زیاد، این نوع سنگ برای ساخت مجسمه مورد استفاده قرار نمی گیرد.

به عنوان یک مصالح ساختمانی، دیوریت بسیار عالی است.برای نما کاری، پوشش کف و راه پله می توان از سنگ دیوریت به دلیل دوام و ماندگاری آن استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>