اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ مالون چیست؟

سنک مالون یا سنگ بادبر طبیعی که با نام سنگ لاشه نیز شناخته می شود، نمونه ای از انواع متریال با قابلیت چکش خواری بوده و می توان آن را به اشکال مختلف تراش داد.

ویژگی های سنگ مالون

همان گونه که در بالا اشاره شد، سنگ مالون که در اصطلاح با نام سنگ لاشه نیز شناخته می شود، قابلیت چکش خواری داشته و می توان آن را به اشکال منظم تراش داد. عموما این سنگ ها در اشکالی شبیه به مربع و مستطیل تراش داده می شوند.

این سنگ در حالت استاندارد دارای ارتفاعی حدود 28 و طول 20 تا 40 و عرض 15 تا 20 سانتی متر می باشد. بد نیست بدانید عرض مالون به اصطلاح با نام گوشت مالون نیز شناخته می شود.

این متریال بر اساس اندازه نام گذاری های متفاوتی دارد. اگر طول این سنگ از ارتفاع آن کم تر باشد در اصطلاح به آن مالون کله می گویند. در صورتی که طول آن از ارتفاع بیش تر باشد، مالون راسته و هم چنین نمونه ای از این سنگ که در کنج و نبش دیوارها استفاده می شوند، با نام مالون نبشی شناخته می شود.

به طور کلی می توان گفت هر 12 تا 14 عدد سنگ مالون استاندارد، می تواند دیواری به ابعاد یک متر مربع را پوشش دهد. به منظور نصب ایمن این متریال، پشت آن به شکل مخروط تراش داده می شود تا ملات کاملا به آن چسبیده و استحکام دیوار افزایش یابد.

این متریال انواع مختلفی دارد و بر اساس معادن استخراج و طریقه آماده سازی به انواع مختلفی تقسیم بندی می شود. مالون در انواع رنگ های مختلف از جمله مشکی، قهوه ای، زرد، قرمز جگری، طوسی، شیری و غیره وجود داشته و می توان در مصارف مختلف از آن ها استفاده کرد.

برای مثال از جمله انواع این متریال می توان به سنگ سبز مالون اشاره کرد.این سنگ نمونه ای از سنگ های مالون با کیفیت می باشد که جذب آب پایین و مقاومت بالایی دارد. طیف رنگی این متریال از سبز روشن تا تیزه می باشد.

از دیگر انواع این متریال می توان به سنگ مالون جوشقان رگ لیمویی، جوشقان رگ قرمزی، مالون سفید مشکی، سفید لیمویی، رنگی، گردویی، درختی، قرمز و زرد، چند رنگ، کوهی، کرم، جوشقان ممتاز، مالون کریستال 3 سانتی متر، کریستال 1.5 سانتی متر، مالون زرد، مالون 2 رنگ و مشکی نجف آباد نام برد.

مقایسه سنگ لاشه و مالون

به طور کلی می توان گفت که سنگ لاشه همان سنک مالون است با این تفاوت که سنک لاشه، سنگی نتراشیده و مالون نمونه ای از سنگ های تراشیده و دارای قابلیت چکش خواری می باشد. سنگ لاشه و مالون با نام سنگ های ابعادی در کارهای عمرانی مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی می توان گفت هرچه مقاومت فشاری و میزان استحکام و مقاومت این سنگ ها در برابر عوامل محیطی و فرسایش بیش تر باشد، کاربرد آن ها در فعالیت های مختلف ساختمانی و عمرانی نیز بیش تر خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>