اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ مصنوعی چیست؟

سنگ از جمله مصالحی ست که در صنعت ساخت و ساز به وفور از آن استفاده می شود. اکثر مصالح ساختمانی با گذشت زمان کیفیت اولیه خود را از دست داده و مقاومت آنها پایین می آید اما سنگ جزء متریال هایی ست که گذشت زمان هیچ تأثیری بر آن نمی گذارد و همواره سطح طبیعی خود را حفظ می کند.

امروزه از سنگ هم در نماکاری ساختمان و هم در دکوراسیون داخلی استفاده می شود. دوام و طول عمر این ماده بسیار زیاد است و اکثر بناهایی که با سنگ ساخته می شوند سال های سال باقی می مانند. سنگ به دو دسته سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی دسته بندی می شود.

همانطور که از نام سنگ طبیعی پیداست، طی هزاران سال توسط طبیعت شکل گرفته است. این سنگ از نقاط مختلف زمین استخراج می شود. موقعیت سنگ طبیعی تعیین کننده نوع، رنگ و بافت آن می باشد. سنگ طبیعی با منحصر به فرد بودن رنگش و نقص هایی که دارد تشخیص داده می شود.

سنگ مصنوعی محصولی ساخته ی انسان است که در دهه 1980 میلادی در بازار معرفی شد. تقاضای مردم برای دیدن سنگ هایی یکدست و یکنواخت، محرک این اختراع بود. به طور معمول، یک سنگ مصنوعی از مواد بتنی و سنگدانه تشکیل شده که با فشردن این مواد سنگ مصنوعی ساخته می شوند.

این محصول به صورت مصنوعی رنگ شده و صیقل داده می شود تا از نظر ظاهری شبیه به سنگ های طبیعی باشد. اگر از دور به این دو نوع سنگ نگاه کنید، تشخیص تفاوت بینشان دشوار است. اما اگر نگاه دقیق تری داشته باشید می توانید تفاوت را متوجه شوید.

سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد افزودنی دیگر مانند سیمان، افزودنی های پلیمری و… ساخته می شود.سنگ مصنوعی به دلیل قابلیت هایی چون وزن سبک, نصب آسان و زیبایی و تنوع طرح و رنگ فوق العاده، امروزه در نمای داخلی و بیرونی ساختمان، دیوارپوش ها، کفپوش ها، سنگ فرش ها و حتی محوطه کاری فضای بیرون ساختمان کاربرد دارد. از جمله سنگ های مصنوعی که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد سنگ آنتیک می باشد.

مزایای سنگ مصنوعی

  • سنگ های مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی وزن سبک تری دارند و اگر در نماکاری ساختمان به کار روند باعث کاهش بار وارده بر ساختمان می شوند و اثرات تخریبی کمتری در اثر وقوع زلزله به جا می گذارند.
  • سنگ های مصنوعی در برابر جذب آب نفوذ ناپذیر هستند.
  • هیچ گونه محدودیتی در تولید ابعاد مختلف سنگ وجود ندارد و این سنگ ها را با توجه به کاربرد آن در سایزهای دلخواه می توان تولید کرد.
  • سنگ های مصنوعی استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل جوی دارند و دچار آسیب نمی شوند.
  • نصب این سنگ ها نسبت به سنگ های طبیعی راحت تر بوده و مدت زمان کمتری نیاز دارند.
  • سنگ مصنوعی در طیف وسیعی از طرح و رنگ تولید می شود و نمایی شبیه سنگ طبیعی دارد.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>