اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای ساختمان

نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی شهر و محله ایفا می کند. ایجاد یک نمای متناقض و ناهماهنگ با سایر نماها چهره شهر را بهم ریخته و جلوه ناخوشایندی به آن می دهد. در واقع نما قسمتی از ساختمان است که در معرض دید عموم قرار دارد، از این رو از طرفی وجهه اجتماعی و از طرفی دیگر سلیقه ساکنین ساختمان را به نمایش می گذارد.

شکل ظاهری ساختمان باید به گونه ای طراحی شود که هم با فضای پیرامون سازگاری داشته باشد و هم حجم داخل ساختمان را بیان کند. نمای ساختمان بر بدنه خیابان ها و چهره کلی شهر بسیار اثرگذار است، به همین دلیل هر گونه ناسازگاری بین نماها، کلیت نمای شهر را زیر سوال خواهد برد.

در عصر حاضر طراحی نمای ساختمان جزء اولویت های پیمانکاران و معماران محسوب می شود. در طراحی نما صرفاً نمی توان بر روی زیبایی و جذابیت تکیه کرد، بلکه عوامل دیگری نیز باید مورد توجه قرار گیرند.
مهم ترین عامل در طراحی نما در نظر گرفتن بودجه است. پروژه شما باید با بودجه همخوانی داشته باشد، زیرا در غیر این صورت ممکن است در طول اجرای پروژه با مشکل مواجهه شوید.

اقلیم منطقه از دیگر مواردی است که باید در طراحی نما مورد توجه قرار گیرد. نمای ساختمانی که در منطقه مرطوب قرار دارد مسلماً با نمای خانه ای که در منطقه گرم و خشک قرار دارد کاملاً متفاوت است؛ زیرا هم طراحی و هم مصالحی که برای نماکاری ساختمان استفاده می شوند باید از قابلیت های ویژه برای آب و هوای مورد نظر برخوردار باشند.

علاوه بر آن هنگام طراحی نما بافت منطقه نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال در منطقه ای که اکثر ساختمان ها نمای سنگی دارند، استفاده از نمای آجری توصیه نمی شود. در کل ظاهر یک بنا باید با ساختمان های مجاور همخوانی و هارمونی داشته باشد.طراحی نمای ساختمان یک حرفه کاملاً تخصصی است و تنها یک معمار باتجربه می تواند ظاهر یک بنا را هماهنگ با محیط اطراف آن طراحی نماید. آنچه که امروزه شاهد آن هستیم تقلید نماهای ساختمان از یکدیگر است.

آنچه که امروزه در طراحی نمای اکثر ساختمان ها مشاهده می کنید نورپردازی است. نورپردازی جلوه ساختمان را به کلی دگرگون می کند و ظاهر آن را زیباتر می نماید. در واقع نور به نما هویت می بخشد و آن را متمایز و برجسته نشان می دهد.

توجه به نوع کاربری فضا نیز از جمله مواردی است که در طراحی نما باید بدان توجه شود. قبل از طراحی باید به اینکه ساختمان مسکونی، اداری، تجاری و یا تفریحی است پاسخ داد. نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که با نگاه اول به آن بتوان نوع کاربری آن را حدس زد.

انتخاب مصالح با کیفیت باید در راس امور نماکاری قرار گیرد. بنابراین استفاده از مواد و مصالح ساختمانی با کیفیت نقش مهمی در زیبایی و طول عمر نمای ساختمان ایفا می کند.به منظور نماکاری ساختمان باید طرح هایی انتخاب شوند که ماهیت داخل خانه را بر ملا نکنند. همیشه باید بین حریم خصوصی ساختمان و فضای بیرون آن مرز مشخصی باشد و از ایجاد نماهای برون گرایی که حریم افراد را در معرض دید قرار می دهند، پرهیز گردد.

نکته دیگر در طراحی نمای ساختمان تلفیق فرم و عملکرد است. برخی معماران زیبایی را فدای عملکرد می کنند و طرحی ایجاد می کنند که موجب پرتی در فضا می شود. یک نما در صورتی از طراحی ایده آل برخوردار است که پرتی و فضاهای هدر رفته در آن به چشم نخورد و کاملاً اصولی و با رعایت استانداردهای لازم طراحی شده باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>