اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای رومی ساختمان چیست؟

نمای ساختمان یک شاخص بسیار مهم در طراحی ساختمان های امروزی است که توجه ویژه به آن معطوف می گردد. در واقع نمای یک بنا حاکی از ذوق و استعداد معمار پروژه و سلیقه افراد ساکن در آن می باشد.

آیا تاکنون طراحی نمای یک ساختمان شما را شگفت زده کرده است؟ مسلماً پاسخ شما مثبت است زیرا در دنیای مدرن امروز که روز به روز اهمیت طراحی و معماری سازه برجسته تر می شود شاهد طرح های خاص و حیرت آور بوده اید. گاهی یک بنا چنان نمای منحصر بفردی دارد که می توان معمار آن را با توجه به سبک طراحی وی شناخت.

نما به ساختمان هویت می بخشد و علیرغم زیبایی و جذابیتی که به ساختمان می دهد به عنوان پوششی محافظ برای آن نیز محسوب می شود. انتخاب طرح نما از بین سبک های بی شمار و متفاوت کار آسانی نیست، علاوه بر آن باید بر اساس یکسری اصول نظیر موقعیت جغرافیایی، منظر شهری، مصالح در دسترس و … صورت گیرد.

نمای رومی یا نمای کلاسیک یکی از نماهایی است که از نظر زیبایی بی نظیر است و در دوران مختلف از گذشته تا امروز با استقبال مواجه شده است. این نما از الگوی ساختمان های روم باستان اقتباس شده است و استفاده از ستون ها و قوس های زیبا نماد این سبک نما می باشد. اشکال هندسی و سرستون هایی که در نمای رومی کار می شوند ممکن است با توجه به سلیقه معمار جلوه ای متفاوت داشته باشند. در این نما ورودی ساختمان با ستون های مدور مزین شده و از نقوش گل، حیوانات و … برای جذابیت بیشتر استفاده می گردد.

نقوش برجسته ریز در مقابل قوس های بزرگ تضادی بی نظیر ایجاد می کند و ظرافت و دقت معمار را به تصویر می کشد. افرادی که به سبک کلاسیک علاقمند هستند این نما را برای ساختمان خود انتخاب می کنند زیرا این نما در سراسر جهان به عنوان نمایی منحصر بفرد و نماد معماری یونان باستان شناخته شده و گستردگی جهانی دارد.

نمای رومی یک نمای خاص است که معماری پیچیده ای داشته و شاخصه های زیبایی شناسی را به بهترین شکل به نمایش می گذارد. کتیبه های متنوع، قاب های بسیار زیبای درب و پنجره، حکاکی روی ستون ها و سرستون ها، قوس های بزرگ و استفاده از سنگ از ویژگی های بارز این نما می باشند که آن را به نمایی برجسته و متمایز در بین سایر نماهای ساختمان تبدیل نموده است.

جزئیاتی که در این نما اجرا می شوند پیرو سبک معماری رم باستان می باشند. ستون ها و سرستون هایی که برای این نما طراحی می شوند باید با ابعاد ساختمان متناسب باشند زیرا نمای یک بنا کیفیت آن را نشان می دهد از این رو رعایت تمام اصول مربوط به نمای رومی در اجرای آن امری بسیار ضروری می باشد و باید بدان توجه گردد.

این سبک یک نمای سنگی است که استحکام، سختی و دوام ساختمان را به نمایش می گذارد. در اجرای این نما از انواع سنگ ساختمانی نظیر مرمر و تراورتن استفاده می گردد که در حال حاضر به دلیل وجود معادن بیشمار سنگ تراورتن و زیبایی منحصر به فرد آنها و همچنین مناسب بودن قیمت آن در مقایسه با سنگ مرمر، از این سنگ برای نمای رومی در کشور استفاده می شود.

از نام های آشنا سنگ تراورتن موجود در کشور می توان به تراورتن عباس آباد، تراورتن آتشکوه، تراورتن حاجی آباد، تراورتن دره بخاری و … اشاره نمود. نمونه های کرم و بژ مناسب ترین رنگ ها برای نمای رومی هستند و زیبایی نما را دوچندان می کنند. سنگ تراورتن در برابر عوامل مختلف محیطی مقاوم است و به دلیل عمر طولانی دچار آسیب نخواهد شد. علاوه بر آن از قابلیت چکش خواری و برش کاری برخوردار است و به راحتی می توان طرح های مورد نظر را بر روی آن اجرا نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>