اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مزایا و معایب نمای رومی چیست؟

مزایای نمای رومی

زیبایی فراوان

نمای رومی، دارای معماری پیچیده ای است که شاخصه های زیبایی شناسی را به بهترین شکل به نمایش می گذارد. ویژگی های بارز این نما که باعث شده نسبت به سایر نماها بسیار زیبا، برجسته و متمایز شود عبارتند از:

  • مدل های مختلف کتیبه
  • قاب های بسیار زیبای برای درب و پنجره
  • حکاکی روی ستون ها و سرستون ها
  • قوس های بزرگ
  • نمای رومی با نورپردازی اصولی می تواند در شب حتی بیشتر از زیبایی روز جلوه گری نماید.

نمایش ابهت

استفاده از سنگ، ستون و سرستون و … در نمای رومی، ساختمانی مستحکم و با ابهت را به نمایش می گذارد.

نماد تجمل و لوکس بودن

این نوع نما به عنوان یک نمای پر زرق وبرق، تجملاتی، پر تزیینات و به خصوص سلطنتی شناخته می شود. زیاد بودن جزئیات باعث پر طرح و نقش شدن آن می‌گردد و داشتن المان هایی مانند ستون های برجسته و سر ستون هایی به طرح شیر و … آن را به سبکی سلطنتی تبدیل نموده است.

از زاویه دیگر گران بودن اجرای نمای ساختمان رومی باعث شده که سرمایه داران برای به نمایش گذاشتن سرمایه شان از آن استفاده نمایند و همین امر یکی از دلایل ممنوع شدن اجرای این طرح در اکثر شهرهای ایران گشته است!

تمیزکاری آسان

در کل نماهای سنگی به راحتی و به خوبی شسته می شوند و شما پس از چند سال می توانید با یک شستشوی ساده، نمای خود را دوباره زنده نمایید!

معایب نمای رومی

هزینه زیاد

اگر به دنبال اجرای یک نمای رومی واقعی و زیبا هستید می بایست چشمان خود را بر روی هزینه های گزاف آن ببندید! سنگ های تراورتن با کیفیت مناسب این کار در حال حاضر گاها دارای قیمت های میلیونی برای هر متر مربع هستند.

همچنین برای اجرای ستون های اصلی این نوع نما می بایست از کوپ های سنگ تراورتن استفاده نمود و آن ها را تراش داد که البته در بیشتر موارد برای کاهش هزینه ها از قرار دادن چند عدد سنگ تخته ای به روی هم برای ساختن ستون ها استفاده می شود!

اتلاف انرژی

استفاده از سقف های بلند و پنجره های بزرگ در معماری رومی معمولاً با آب و هوای بخش زیادی از کشور سازگاری ندارد. در مناطقی که اغلب زمستان های سردی وجود دارد، سقف های بلند و پنجره های بزرگ باعث اتلاف زیاد انرژی خواهد شد.

عدم توجه به الگوی معماری ایرانی

الگوی معماری ساختمان ها باید بر اساس آموزه ها و مبانی نظری معماری و شهرسازی ایرانی ترسیم شده باشد. معماری ساختمان های کشورمان ایران، معماری منحصر به فردی است که هرگز نباید فراموش گردد. معماری یکی از ستون های مهم هویت فرهنگی هر کشور است و نابودی آن یعنی نابودی هویت فرهنگی!

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
سعیدخانزایی:
واقعابینظیرن بیشترطرح هاش...مخصوصا قوسها منطقه مانیمه رومی وباسرامیک میزنن ارزون وبصرفه وزیبا بانورپردازی البته
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>