اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ تراونیکس چیست؟

امروزه در صنعت ساخت و ساز از مصالح مختلف برای تکمیل انواع پروژه ها استفاده می شود. یکی از این مصالح پرکاربرد و بادوام سنگ است که جایگاه ویژه ای در ساختمان سازی داشته و از قدیم تا اکنون توسط بشر مورد استفاده قرار گرفته است. استحکام و طول عمر سنگ باعث شده از این متریال هم در نماکاری ساختمان و هم در دکوراسیون داخلی استفاده شود.

سنگ ها در انواع گوناگون با قابلیت های متفاوت از معادن سطح زمین استخراج می شوند و بعد از فرآوری توسط سازندگان مورد استفاده قرار می گیرند. طرح و نقش سنگ های طبیعی و قابلیت های آنها این امکان را برای مشتریان فراهم نموده که گزینه های متعددی برای انتخاب پیش رو داشته باشند و متناسب با بودجه خود و نوع دکوراسیون یا نمایی که مد نظر دارند نسبت به خرید سنگ مورد علاقه اقدام نمایند.

در نوشته های پیشین ساختمانچی در بخش سنگ به معرفی انواع سنگ ساختمانی از جمله سنگ گابرو، سنگ تراورتن، سنگ مرمر، سنگ گرانیت، سنگ کوارتز و … پرداخته شد، هم اکنون قصد داریم نوع دیگری از سنگ ها به نام سنگ تراونیکس که دارای طرح و رنگ بی نظیری است و از ترکیب سنگ تراورتن و مرمر به دست می آید را به شما معرفی نمائیم. با ما همراه باشید.

تراورتن یک سنگ رسوبی متخلخل است که بافت آن به صورت لایه لایه بوده و اصلی ترین کانی در ساختار آن کلسیت می باشد. این سنگ در رنگ های متنوع به بازار عرضه می شود و به دلیل بافت متخلخل خود انتخاب خوبی برای کفپوش ساختمان به شمار می آید.

از این سنگ هم در نمای خارجی و هم در طراحی داخلی با ابعاد و اشکال گوناگون استفاده می شود. سنگ مرمر نیز یک سنگ رسوبی دگرگون شده است که دانه بندی آن درشت و بلورین است و از قابلیت انتقال نور برخوردار می باشد. این سنگ در رنگ های متنوع به صورت ساده یا رگه دار در طبیعت یافت می شود و به دلیل زیبایی بی نظیر در دکوراسیون داخلی از آن استفاده می شود. این سنگ مقاومت پایینی در برابر جذب آب دارد، از این رو برای نمای ساختمان به کار نمی رود.

سنگ تراونیکسترکیب دو سنگ تراورتن و سنگ انیکس یا مرمر است و متشکل از کانی هایی همانند آراگونیت، کلسیت و کربنات آهن می باشد. بیشترین درصد سنگ هایی که روی کره زمین یافت می شوند سنگ های آذرین هستند. وقتی مواد آتشفشانی از کوه های آتشفشان فوران می کنند، بر روی زمین پخش می شوند و با گذشت زمان دچار فرسایش می گردند.

این مواد توسط آب دریا یا رودخانه ها به مکان های مختلف حمل می شوند و رسوب می کنند. در بین این رسوبات که به صورت لایه لایه هستند موادی با ساختار متفاوت قرار می گیرد که تحت فشار با لایه ها پیوند خورده و بافت سنگ را پدید می آورند. سنگ های حاصل از چنین فرآیندی سنگ های رسوبی نامیده می شوند.

این سنگ ها اگر تحت تأثیر عواملی مانند فشارهای درونی و بیرونی زمین و یا چشمه های آب گرم قرار گیرند دگرگون شده و بافت آنها به بافت بلوری تغییر پیدا می کند. تراورتن یک سنگ رسوبی است که ترکیبات آن در اثر دگرگونی به سنگ مرمر تبدیل می شود، البته دگرگونی این سنگ نیاز به فشار، دمای بالا و مدت زمان طولانی دارد.

اگر شرایط لازم برای تبدیل کامل سنگ تراورتن به سنگ مرمر وجود نداشته باشد و یا قبل از اتمام فرآیند دگرگونی این سنگ از زمین استخراج شود، محصول به دست آمده سنگ تراورتنی است که بخشی از بافت آن به بلورهای سنگ مرمر تبدیل شده و ویژگی هیچ یک از سنگ های مرمر یا تراورتن را ندارد. از نظر سنگ شناسی این محصول سنگ تراونیکس نام دارد. سنگ تراونیکس هم در معادن تراورتن و هم در معادن سنگ مرمر یافت می شود و می توان آن را برای مصارف گوناگون استخراج نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>