اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ماشین لباسشویی

صادرات ماشین لباسشویی:
در این مقاله می خواهم درباره انتخاب محصول و ظرفیت های صادراتی محصولات داخل ایران صحبت کنم. محصولات مختلفی در کشور ما تولید می شوند و یکی از محصولاتی که کمتر به آن توجه می کنیم ماشین لباسشویی است.

صنعت تولید ماشین لباسشویی در ایران خیلی خوب رشد کرده است. اگر دقت کنید از 20-30 سال پیش تا الان می توانید تفاوت کیفیت ماشین لباسشویی هایی که تولید می شوند را ببینید. امروز تقریبا اکثر تولید کننده های ماشین لباسشویی ایرانی در بازار کاملا قابل رقابت با بازار جهانی دارند تولید و عرضه می کنند.

تفاوت آن در این است که با توجه به ظرفیت هایی که در بازار داخلی داریم، این تولیدکننده ها نمی توانند آن را پوشش دهند.

آمار تولید ماشین لباسشویی در ایران:
حالا چه کاری می توانیم درباره تولید آن بکنیم؟ اول این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به آمارهای موجود حدود 5/2 میلیون دستگاه از این محصول در سال تولید می شود.

در کل کشور تولید و عرضه می شود و مقدار زیادی هم واردات دارد تا بازار را پوشش دهد چون عملا این تولید جواب گوی بازار داخلی نیست. اما صنعت ما هم قابلیت افزایش تعداد تولید را دارد.

آمار تولید کننده های ماشین لباسشویی در ایران:
جالب است بدانید که ما 123 واحد تولیدی داریم. منظور من از ماشین لباسشویی تنها ماشین های تمام اتومات نیست، بلکه ماشین های کوچک سطلی و امثال این ها هم ماشین هایی هستند که در دنیا متقاضی دارند.

خیلی از کشورهای اروپای شرقی و حتی بازارهای مختلف جهان سوم و کشورهای در حال توسعه، مصرف‌کننده همه نوع ماشین لباسشویی هستند. توقع نداشته باشید که مشتری شما حتما به دنبال ماشین تمام اتومات باشد. می توانید حتی ماشین های خیلی معمولی و ضعیف را هم در این بازار عرضه کنید.

آمار صادرکننده های ماشین لباسشویی در جهان:
عددی که در بازارهای جهانی وجود دارد بسیار بزرگ است. من باب مقیاس برایتان می گویم که یک پنجم میزان صادرات نفت ایران است. یعنی اگر صادرات نفت ایران را 60 میلیون دلار در نظر بگیریم، حدود 12840 میلیون دلار حجم صادرات کل محصولات است.

بعد هم چین و لهستان و ترکیه و بعد آلمان و ایتالیا جزو بزرگ ترین صادرکننده ها هستند و دارند کار می کنند. نمی دانم اصلا می دانسته اید که لهستان تولیدکننده خیلی بزرگی در این صنعت است و ترکیه با عدد 1267 میلیون دلار سومین صادرکننده آن در دنیا است. اگر بخواهیم عدد 1 میلیارد دلار را به ریال حساب کنیم معادل آن آنقدر بزرگ است که چند هزار میلیارد تومان می شود و این پول واقعا تحول زیادی در صنعت ما ایجاد می‌کند.

چرا ما نباید در بازارهای جهانی سهمیه ای حداقل به اندازه ترکیه داشته باشیم؟ ترکیه با عدد 1267 میلیون دلار که واقعا قابل بحث نیست. می دانید همین یک صنعت چقدر اشتغال ایجاد خواهد کرد؟ حتی قطعات آن وارداتی باشد. لزومی ندارد که تمام آن داخل تولید شود. یک قسمت عمده آن وارد شود و تولیدات و سرهم بندی آن اینجا انجام شود. اما می توانیم در بازارهای جهانی فرصت های آن را برای خود ایجاد کنیم.

بیشترین صادر کننده های ماشین لباسشویی در جهان چه کشورهایی هستند؟
جالبی این بازار در این است که عدد کشورهای مختلف در سال 2017-2016 متفاوت بوده است. مثلا تایلند در سال 2016 به عنوان یکی از کشورهای صادرکننده عمده بوده است، اما در سال 2017 جایگاه خود را به آلمان و ایتالیا داده و و آلمان با افزایش ظرفیت صادراتی خود جایگاه تایلند را گرفته است. تایلند با 782 میلیون دلار توانسته سهمیه بسیار خوبی در این بازار بگیرد. بازار رو به رشدی داشته است. از سال 2017-2016 از 12430 میلیون دلار به 12814 میلیون دلار رسیده است.

ظرفیت های صادرات ماشین لباسشویی در ایران:
فرض کنید که در بازار الان می خواهیم کار کنیم. اگر فقط از این هزار میلیون دلار، یک میلیون دلار در ایران سهمیه ایجاد کنیم یعنی حدودا ظرفیت 15 میلیارد تومان صادرات را داریم. یک میلیون دلار 15 میلیارد تومان می شود. اگر این عدد به هزار میلیون دلار و عددی تقریبا نزدیک به ایتالیا برسد که رتبه پنجم دنیا را دارد (آلمان 111 میلیون دلار و ترکیه 1067 میلیون دلار)، یعنی ما 15 هزار میلیارد تومان می توانیم صادرات کنیم. این عدد واقعا عدد بزرگی است.

آمار وارد کننده های ماشین لباسشویی در جهان:
عمده واردکننده های این محصول آلمان، انگلیس، فرانسه، ژاپن، آمریکا هستند. تقریبا میزان واردات این چند کشور بزرگ نزدیک به 30 درصد بازار بوده است و 70 درصد هم در بازار پراکنده است. پراکندگی و تقاضای مصرف در دنیا فرصت های بسیار خوبی برای ما ایجاد می کند تا بتوانیم حجم خوب صادراتی را به دست آوریم.

ظرفیت صادرات ماشین لباسشویی ایران در سال 91:
کشورهای همسایه ما که در این بازار مصرف کننده هستند، عدد بزرگی را در برمی‌گیرند. روسیه 241 میلیون دلار واردات دارد. عربستان 180، امارات 150، ترکیه 130، عراق 72، قزاقستان 62، کویت 27، آذربایجان 24، ازبکستان 23 و عمان 16 میلیون دلار واردات دارند.

همین 16 میلیون دلار را فرض کنید. میزان صادرات ما در سال 96 6/1 میلیون دلار بوده است. یعنی نهایت کار ما به اندازه یک دهم مصرف عمان بوده است. عمانی که کلا پنج میلیون ظرفیت دارد و در این بازار کار می‌کند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>