اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ توف چیست؟

در برخی از مناطق کشورمان کوه های آتشفشان وجود دارند. این آتشقشان ها مواد درونشان فوران کرده و موادی همچون گاز، مایع و جامد از آنها خارج می شود. این مواد به زمین می نشینند و سنگ ساختمانی آتشفشانی و سنگ ساختمانی توف آتشفشانی را پدید می آوردند.

سنگ ساختمانی توف آتشفشانی چیست؟

سنگ ساختمانی توف آتشفشانی نوعی سنگ آذرین است که از خاکستر آتشفشان پدید می آید که اندازه 75 درصد از آن ها کمتر از 2 میلی متر است.توف های آتشفشانی بسیار سبک و کم وزن هستند به همین خاطر توسط باد حرکت می کنند و درون یکی گودال فرو می ریزند.

سپس به صورت لایه لایه روی هم قرار می گیرند. از این رو شباهت فراوانی به سنگ های رسوبی دارند. توف های آتشفشانی بر اساس ابعادشان به دو دسته توف دانه درشت و توف دانه ریز تقسیم می شوند.

انوع سنگ ساختمانی توف آتشفشانی بر اساس اندازه:

پس از تقسیم شدن توف ها بر اساس اندازه، نوبت به تقسیم بندی توف ها بر اساس نوع قطعات می رسد.سنگ ساختمانی توف ها بر اساس نوع قطعات به سه دسته زیر تقسیم بندی می شوند.

سنگ ساختمانی توف بلورین آتشفشان: توف بلورین نوعی توف آتشفشانی است که بیش از پنجاه درصد آن را ماگمای عامل انفجار تشکیل می دهد که حاوی بلور فراوانی است.

سنگ ساختمانی توف شیشه ای آتشفشان: توف شیشه ای آتشفشان نوعی توف است که بیش از پنجاه درصد آن از شیشه آتشفشانی تشکیل می شود.

سنگ ساختمانی توف سنگی آتشفشان: توف سنگی آتشفشان نیز نوعی توف آتشفشانی است که بیش از پنجاه درصد آن را سنگ هایی که در هنگام انفجار از دهانه آتشفشان خارج می شوند تشکیل می دهد.

انواع سنگ ساختمانی توف آتشفشانی

توف های آتشفشانی به سه نوع که توف های نفوذی، توف های خود جوش خورده و توف های کریستالی است، یافت می شوند.

توف نفوذی: این نوع توف ها در اندازه 1 میلی متر یافت می شوند و درون حفره سنگ های اطرافش نفوذ می کند. از این رو این نوع توف آتشفشانی به توف نفوذی شهرت یافت.

توف خود جوش: توف خود جوش در دمای بسیار بالایی تشکیل می گردد و در زمان کوتاهی بر روی یکدیگر انباشته می شوند. توف خود جوش اغلب از جنس شیشه است.

توف کریستالی: توف کریستالی تنها در شرایط ویژه ای قادر به تشکیل شدن است از همین رو این توف بسیار کمیاب است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>