اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نگه داری سنگ های ساختمانی

سنگ ساختمانی باید مناسب و با دوام بسته بندی شود، چنان که سنگ در حمل و نقل و انبار کردن آسیب نبیند. بسته بندی باید مانع از تکان خوردن و حرکت کردن آنها در داخل بسته ها شود. بسته ها باید دارای وزن و ابعاد مناسب برای حمل و نقل باشند. جابه جایی آنها با لیفتراک، بالابرها و دیگر وسایل رایج به نحو مناسب ممکن باشد.

در تمام مراحل کار لازم است سنگ ها درست محافظت شوند. همچنین باید به سطح خارجی، به خصوص در گوشه ها یا بخش های برجسته ی تزئینی، توجه ویژه شود. برای این کار می توان از قطعات باریک چوب، پارچه کنفی یا روکش پلی اتیلن استفاده کرد. از این روکش برای محافظت سنگ در برابر باران و برف نیز می توان بهره گرفت.

در هنگام انتقال سنگ ساختمانی بریده شده از محل تولید به محل فروش و کارگاه ساختمانی، باید اصول ایمنی کاملا رعایت شود، تا کارگران یا دیگر افراد آسیبی نبینند. برای حمل سنگ ها، باید از دستکش مناسب استفاده شود.

پس از عملیات ساختمان سازی، سنگ باید از گرد و غبار، ملات و دیگر ذرات پاک شود. هنگام برداشتن و جمع کردن داربست ها نیز باید مراقب بود که لکه های زنگ از لوله ها به نما نپاشد و به آن ضربه وارد نشود.
بهتر است از سنگ های تیره رنگ در نمای ساختمان استفاده نشود، زیرا ممکن است بر اثر تابش آفتاب، رنگ آنها محو شود.

شستشو و نگهداری نمای ساختمان

برای شستن سنگ، بهتر است تنها از آب استفاده شود. برای تمیز کردن گرانیت ها می توان برس مویی غیر فلزی و محلول های شوینده ی رقیق و مناسب به کار برد. مرمرها را نیز می توان با آب و محلول های شوینده رقیق تمیز کرد.

سنگ های گرانیت، مرمر و شیت استفاده شده در نمای ساختمان به تناوب نیاز به شست شو با مواد تمیز کننده رقیق دارند.برای جلوگیری از کدر شدن همیشگی سطح مرمر حداقل هر دو سال دو بار باید سطح نما را شست و شو داد. می توان برای این منظور از واتر جت یا کارواش خانگی استفاده کرد.

در صورت استفاده از محلول های شوینده، حتما انواع مطمئن آنها و مطابق دستورالعمل تولید کننده به کار برد. برای این کار، پیش از استفاده از این محلول ها، اثر آنها بر روی نمونه ی کوچک و مشابهی از سنگ آزمایش شود. از مصرف شوینده های اسیدی و قلیایی، از جمله اسیدکلریدریک، محلول آمونیوم و سود سوزآور خودداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>