اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

زرشک

صادرات زرشک خراسان به اتریش:
صادرات زرشک به اتریش در کنار سایر انواع خشکبار انجام می شود. اگرچه حجم صادرات زرشک از ایران به اتریش پایین است اما سودآوری خوبی را برای تجار به ارمغان آورده است.

زرشک پفکی و دانه اناری با قیمت مناسب در این کشور به فروش می رسد. مقصد اصلی اکثر بار‌های صادراتی از مبدا ایران به شهر وین در اتریش می باشد که اغلب مسیر زمینی برای ارسال بار انتخاب می‌شود.

زرشک یکی از محصولاتی است که در سال های اخیر در اتریش شناخته شده و در کنار زعفران، پسته، کشمش و خرما از ایران صادرات می شود.

انواع زرشک صادراتی به اتریش:
در بین انواع زرشک خوراکی تولید ایران، دو نوع زیر بیش ترین میزان فروش در بازار اروپا را داشته است:

  • زرشک پفکی.
  • زرشک دانه اناری.

البته باید اذعان کرد که حجم صادرات و فروش زرشک پفکی بسیار بالاتر از زرشک دانه اناری می باشد.

زرشک دانه اناری معمولا برای مصارف خاص از جمله استفاده در صنعت داروسازی و یا به عنوان ماده اولیه انواع نوشیدنی و شیرینی مورد استفاده قرار می گیرد.

اما زرشک پفکی علاوه بر موارد فوق برای بسته بندی جهت عرضه در فروشگاه های زنجیره ای و همچنین طبخ انواع غذا در رستوران های ایرانی، افغانی و عربی مصرف می شود.

عمده تفاوت این دو نوع زرشک از نظر ظاهری می باشد که باید بیان کرد که زرشک دانه اناری نسبت به زرشک پفکی رنگ تیره تری دارد.

از طرف دیگر دانه های زرشک پفکی پف دارتر هستند و در زرشک دانه اناری درصد لهیدگی بالاست.

مرکز فروش زرشک صادراتی به وین اتریش:

ایران بزرگ ترین تولیدکننده زرشک خوراکی جهان می‌باشد. در ایران زرشک قرمز و سیاه خوراکی وجود دارد. که زرشک سیاه اغلب کوهی (جنگلی) است و برای صادرات آن ممنوعیت تعیین شده است.

اما زرشک قرمز بدون هسته در استان خراسان جنوبی علی الخصوص شهرستان های بیرجند و قاین در باغات کوهپایه ای تولید می شود.

زرشک بدون هسته در پائیز هر سال از درخت برداشت شده و وارد پروسه خشک کردن و فرآوری می شود. فرآیند آماده سازی زرشک دانه اناری تقریبا 1 ماه و زرشک پفکی بین 3 الی 5 ماه می باشد.

در این منطقه از ایران شرکت‌ها و واحد‌های تولیدی زیادی مستقر هستند اما تعداد محدودی از آن‌ها با شرایط و استاندارد‌های لازم آشنایی دارند. برای صادرات زرشک به اتریش نیز برخی از واحد‌های فعال در حوزه زرشک، اقدام به فرآوری و عرضه انواع زرشک در بازار می نمایند.

بسته بندی و شرایط صادرات زرشک به اتریش:
با توجه به اینکه زرشک نباید خیلی خشک شود (رطوبت بین 8 تا 16 درصد) باید در بسته بندی‌های مخصوصی قرار داده شود.

دلایل این موضوع عبارتند از:

  1.  اگر زرشک درون پلاستیک به مدت طولانی قرار داده شود و رطوبت آن بالا باشد، به سرعت دچار عرق کردن می شود.
  2. این موضوع باعث می شود که زرشک دچار تغییر رنگ شود و احتمال آفت زدگی و ایجاد کپک بالا رود.
  3.  اگر زرشک به صورت مستقیم درون کارتن ریخته شود، احتمال ریختن زرشک از کنار کارتن در جابه جایی ها بالاست. از طرفی گمرک و بهداشت برخی از کشور ها خصوصا در اروپا، تماس مستقیم محصول کشاورزی با کارتن را از منظر بهداشت صحیح نمی دانند.
  4.  نوع بسته بندی پارچه ای نیز نباید ضخیم باشد زیرا از عبور هوا جلوگیری می نماید و احتمال تغییر رنگ را بالا می برد. به همین دلیل باید از پارچه ای با گرماژ مناسب استفاده نمود.

برای حمل و نقل زرشک در پائیز و زمستان مشابه سایر محصولات حوزه خشکبار می توان عمل نمود. اما در فصول گرم سال برای حمل و نقل زرشک حتما از ماشین های یخچال دار استفاده شود. زیرا زرشک نسبت به گرما و رطوبت حساس می باشد.

از طرفی در حمل و نقل دریایی که رطوبت محیط به شدت بالا می رود نیز باید از کانتینر های یخچالی استفاده نمود. در صادرات زرشک به اتریش برای حجم کم از مسیر هوایی و برای حجم بالا معمولا به صورت زمینی محموله ارسال می شود.

قیمت روز انواع زرشک صادراتی به اتریش:

از آن جایی که نسبت تولید زرشک به صادرات بسیار بالاست، این محصول با نوسانات دلار تطابق ندارد. تعیین‌کننده‌ترین بحث در قیمت روز زرشک، میزان تولید و همچنین عرضه و تقاضا در بازار داخلی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>