اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ دهیبد چیست؟

سنگ دهبید یکی از سنگ های مرمریت ایران است که مورد توجه اکثر خریداران داخلی و خارجی قرار دارد. این سنگ شهرت جهانی دارد و به صورت فرآوری شده و خام به سایر کشورهای دنیا صادر می گردد.
سنگ دهبید تمام معیارهای یک سنگ مرمریت مرغوب را داراست و آنالیز این سنگ، آن را از سایر مرمریت های مشابه متمایز مینماید.

خاستگاه سنگ دهبید کجاست؟

معادن سنگ دهبید در 186 کیلومتری شمال شهر شیراز در نزدیکی شهر صفا شهر جاده کره ای واقع شده است. شهر صفاشهر مرکز شهرستان خرم بید است. صفا شهر دارای ذخائر معدنی سنگ مرمریت کرم رنگ و بژ است.

این شهر به دلیل ذخایر زیاد و غنی سنگ مرمریت بیش از 200 واحد سنگبری در آن شهر فعالیت دارند. از جمله معادن سنگ این منطقه می توان به معدن سنگ دهبید حسن آباد، سنگ دهبید ثمین، سنگ دهبید انگورک، سنگ دهبید شایان، سنگ دهبید زارعی، سنگ دهبید کوه سفید، سنگ دهبید احرار، سنگ دهبید چاه مرغی، سنگ دهبید اسپایدر، سنگ سیمکان و... اشاره کرد.

انواع سنگ دهبید

سنگ دهبید از چندین معدن و سینه کارهای مختلف استحصال می گردد. که هر کدام از این معادن دارای چندین سورت و درجه می باشند. سنگ دهبید (اصلی) چاه مرغی اولین معدن که در منطقه صفا شهر خاستگاه این سنگ به بهره برداری رسید بود که خیلی زود بازارهای داخلی و خارجی را محصور خود نمود و پس از آن معادن دیگر در نزدیکی معدن چاه مرغی کشف و به بهره برداری رسید. اکثر سنگ های منطقه دهبید دارای رنگ کرم استخوانی، سفید و بژ می باشند. آنالیز و تم رنگی انواع سنگ دهبید تقریبا به هم نزدیک است. ولیکن با نام و برندهای مختلف در بازار تولید و عرضه می گردند.

دهبید چاه مرغی

سنگ دهبید چاه مرغی جز اولین و مرغوبترین سنگ های مرمریت منطقه دهبید است و شهرت جهانی دارد. سنگ دهبید چاه مرغی نسبت به سایر سنگ های دهبید رنگی روشن تر و کم گل است. این سنگ اغلب به صورت خام صادر می گردد.

سنگ دهبید شایان

سنگ دهبید شایان دارای رنگی روشن و کاراملی دارد و یکی از مرمریت های زیبای ایران است. استخراج و تولید سنگ دهبید شایان انبوه است. و مناسب برای پروژه های بزرگ است. این سنگ دارای سورت های گوناگون است.

سنگ دهبید انگورک

سنگ دهبید انگورک رنگی سفید دارد و هاله های تیره شبیه خوشه انگور آن را با سایر سنگ های دهبید کرم متمایز مینماید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>