اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

10 نکته حیاتی در ایمنی جرثقیل های برجی(تاور کرین)
اولین نکته ی ایمنی که در خصوص این ماشین آلات باید به دقت مورد توجه قرار گیرد، نحوه ی برپایی و برچیده شدن ان ها است. این عمل باید توسط افراد اموزش دیده و متخصص در این حوزه انجام گیرد. از نکات قابل تامل دیگر در خصوص رعایت نکات ایمنی، راه بری این ماشین توسط افراد دارای صلاحیت می باشد. افرادی که از صحت سلامت جسمی و روحی برخوردار باشند.

ویژگی هایی که «باید» برای اندازه گیری فاصله ی لیزری، داشته باشید.
یکی از ملاک های مناسب برای سنجش برتری انواع LDM ها از یکدیگر، توجه به امتیاز ISO می باشد. هم چنین توجه محیط کاری مورد استفاده، باید به محدوده ی دمای کاری دستگاه دقت نمود، تا در هنگام کار خللی در عملکرد LDM به وجود نیاید.

ماشین

لیزری (یا سنجش از راه دور لیزر) به عنوان LDM
برای محیط های کاری در فضای باز، وجود یک یابنده ی نقطه ی دیجیتال ضروری می باشد. بدون استفاده از یک نقطه یاب، حداکثر فاصله ای که نور لیزر را در یک روز روشن می توانید مشاهده کنید، فاصله 30 فوت می باشد.
ببینید چه مشتریانی با BLK360 کار می کنند
BLK360، یک اسکنر لیزری با وزنی در حدود 1 کیلوگرم می باشد. این دستگاه که ضد آب می باشد، در نور بسیار کم نیز عملکرد مناسبی از خود نشان می دهد. این دستگاه توسط شرکت ها و کمپانی های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال دنیس هیروتا برای تهیه یک اسکن از هتل Royal Hawaiiaاز BLK360 استفاده کرده است.

BLK360: ReCap Pro برای گردش کار همراه
این اسکنر، به منظور کار با نرم افزار Autodesk’s ReCap 360 Pro و برنامه کاربردی و جدید ReCap 360 Pro در iPad طراحی شده است. جالب توجه است که این اسکنر هیچ صفحه نمایشی نداشته و کنترل ان از طریق Recap در iPad Pro انجام می شود. لازم به ذکر است که تمام اطلاعات از طریق اتصال به wifi، به iPad منتقل می شود.

6 سؤالی که قبل از خرید یک لیزر Distance Meter - LDM بخواهید بپرسید.
LDM، یک فاصله سنج با دقت بالا می باشد که با استفاده از ان می توان فاصله تا نقطه ی مورد نظر را اندازه گیری و تخمین زد. با استفاده از این ابزار می توان فاصله تا مکان هایی که دسترسی به ان ها مشکل است، اندازه گیری کرد. قبل از خرید این ابزار کاربردی باید از خود بپرسید که آیا از ابزار اندازه گیری استفاده می کنید؟ آیا از نرم افزار طراحی استفاده می کنید؟

ماشین

کارواش
همان طور که از نام «کارواش» بر می آید، این وسیله عمل شست و شو را انجام می دهد. کارواش ها بر اساس مدل، ساز و کار عملیاتی، نوع سوخت مورد استفاده و موتور دسته بندی می شوند. به طور کلی اجزای کارواش های صنعتی شامل پمپ، موتور بنزینی یا الکتریکی، نازل، شیلنگ، مخزن مواد شوینده و لنس می باشد.

موتور برق
موتور برق یک تبدیل کننده ی انرژی بوده که انرژی مکانیکی حاصل از سوخت گاز، بنزین و یا گازوئیل را به انرژی الکتریسیته تبدیل می کند. به طور کلی اجزای موتور برق شامل سیستم سوخت و ولتاژ، موتور و روغن می باشد.

متر لیزری
متر لیزری وسیله ای کوچک و سبک است که با استفاده از نور لیزر می تواند با دقت بالایی طول، سطح، حجم، رابطه فیثاغورثی و… را اندازه گیری کند. از مزایای این ابزار اندازه گیری می توان به دقت و سرعت بسیار بالا، اندازه گیری فاصله نقاط غیر قابل دسترس، کاربری ساده و… اشاره کرد.

دریل
دریل ابزاری دستی یا الکتریکی است که برای سوراخ کاری استفاده می شود. با توجه به قدرت دریل و نوع مته آن، می توان از این ابزار جهت سوراخ کردن چوب، بتن و فلز استفاده نمود. لازم به ذکر است که با نصب ابزارهای جانبی به جای مته، می توان از دریل برای کاربردهایی نظیر سایش، گردبری، عمودبری و… استفاده کرد.

مینی فرز
مینی فرز از جمله ابزار آلات برشی است که تفاوت چندانی با فرز جز در اندازه، میزان قدرت و کاربرد ندارد. مینی فرزها که اندازه کوچکی دارند برای کاربردهای ظریف مورد استفاده قرار می گیرند. شایان ذکر است که مجهز بودن دستگاه مینی فرز به گیربکس صنعتی موجب افزایش کارایی و طول عمر این دستگاه شده است.

انواع گریدر و کاربردهای آن
گریدرها از جمله ماشین آلات سنگین مهندسی هستند که کاربرد عمده ان ها در شیب سازی و مسطح کردن جاده و مساحت مورد نظر می باشد. از گریدرها به منظور پخش کردن مواد خاکی، پخش مصالح در شانه سازی های راه، شیب بندی های دقیق، کندن جوی و… استفاده می شود. گریدرها به طور کلی به دو نوع موتوردار و بدون موتور تقسیم می شوند.

ماشین

شیب سنج
از شیب سنج جهت اندازه گیری زاویه یک شیب، ارتفاع و بلندی یک جسم استفاده می شود. شیب سنج ها قادر به اندازه گیری شیب های مثبت و منفی می باشند. از این ابزار در تعیین عرض جغرافیایی، نقشه برداری، سیستم های ایمنی خودکار و… استفاده می شود.

بولدوزر
بولدوزرها از انواع ماشین آلات مهندسی هستند که به واسطه خزیدن بر روی چرخ های زنجیری که دارند، حرکت می کنند. این چرخ ها قدرت مانور بالایی به بولدوزر در زمین های ناهموار می دهد. این ماشین ها با داشتن یک تیغه فولادی در جلو، توانایی جابه جایی حجم وسیعی از شن، ماسه، خاک، نخاله و… دارند.

دامپر
دامپرها از جمله ماشین آلاتی هستند که در کارگاه ها به منظور جابه جایی مصالح به محل های مورد نظر استفاده می شوند. این ماشین ها برای جابه جایی مصالحی هم چون بتن، آجر، سرامیک و… در مقیاس و مسافت های کوچک طراحی شده اند. سوخت مصرفی این ماشین ها دیزل می باشد.

ماشین قیرپاش
این ماشین که مستقلا متحرک نمی باشد، بر روی شاسی یک ماشین دیگر مانند کامیون سوار می شود. از این ماشین جهت قیرپاشی بر روی قشر نفوذی (پریمکت) و اندود سطحی (تک کت) استفاده می شود. ماشین های قیرپاش را می توان بر اساس نوع کاربرد به دو دسته لکه گیر و ماشین قیرپاش برای قیرپاشی سطح زیرین لایه آسفالتی طبقه بندی کرد.

کلامشل
کلامشل ها که به دلیل شباهات بیل آن ها به منقار، بیل منقاری نیز نامیده می شوند، از جمله ماشین آلات مورد استفاده برای عملیات گودبرداری و حفاری هستند. از ویژگی های متمایز این ماشین نسبت به سایر ماشین آلات حفاری و استخراج، توانایی انجام عملیات در انواع خاک و سنگ و حفاری در زیر آب است. این ماشین هم چنین قادر به انجام عملیات در سطحی بالاتر یا پایین تر از محل استقرار می باشد.

بکهولودر
بکهولودر از جمله ماشین آلات ترکیبی است که شامل یک بیل کانال کن در عقب و یک لودر در قسمت جلویی خود است. بخش های تشکیل دهنده این ماشین شامل لودر، بیل مکانیکی، موتور، پایه های تعادل، سیستم فشار هیدرولیکی می باشد.

فینیشر آسفالت
فینیشرها ماشین هایی عریض هستند که در آسفالت ریزی از ان ها استفاده می شود. این ماشین ها با تغذیه آسفالت از منبع بیرونی، آن ها را با ضخامت و طول و عرضی تعریف شده از طرف اپراتور، بر روی سطح(جاده ها، پارکینگ ها) پهن می کنند. در پشت فینیشر منبع تغذیه آن و در جلوی آن صفحه ای پهن(هد) قرار دارد.

فینیشر بتن از ماشین آلات ساختمانی
از فینیشر بتن برای روکش دادن سطحی با بتن بر روی سطوح مختلف(به خصوص سطوح عریض و طویل) استفاده می شود. با پیشرفت های اخیر صورت گرفته در ساخت و تولید این دستگاه ها، امروزه این ماشین ها قادر به روکش دادن سطوحی با عرض 50 متر می باشند. این ماشین ها در دو نوع کلی فینیشر پلی بتن و فینیشر با قالب متحرک دیده می شوند.

پمپ بتن
از این دستگاه برای انتقال بتن مایع از طریق پمپاژ تا ارتفاع مورد نظر استفاده می شود. به طور کلی می توان پمپ های بتن را در سه دسته طبقه بندی کرد: پمپ سوار شده بر روی بوم یا کامیون، پمپ تریلر(خطی یا ایستا) و پمپ های با کاربردهای تخصصی. لازم به ذکر است که با استفاده از این پمپ ها بتن ریزی دیگر تحت تأثیر شرایط جوی نخواهد بود.

جرثقیل دروازه ای
این جرثقیل به صورت تک پل یا دو پل، با کنسول و بدون کنسول دیده می شود. پل جرثقیل دروازه ای، توسط پایه هایی که در طرفین ان قرار دارد، در ارتفاع قرار می گیرد. این جرثقیل قادر به انجام حرکت طولی در راستای ریل های فلزی می باشد.

ماشین

معرفی انواع غلتک ها
غلتک ها به طور گسترده در عملیات ساختمانی و راه سازی مورد استفاده قرار می گیرند. با حرکت غلتک بر روی خاک، ذرات خاک متراکم شده که به دنبال آن افزایش مقاومت و کاهش نفوذ پذیری خاک را در پی خواهد داشت. غلتک ها را می توان در 7 نوع طبقه بندی کرد. اما تمامی غتلک ها مشترکا از اجزایی مانند موتور مولد انرژی، موتور مولد ارتعاش، صفحات سنگین استوانه ای، میله افقی حامل وزنه و زائده ای به منظور نصب وزنه برای کنترل فشار تشکیل شده اند.

جرثقیل کابلی
اولین جرثقیل کابلی در سال 1860 برای جابه جایی چوب ساخته شد. این جرثقیل ها برای حمل و نقل افقی و عمودی مصالح و تجهیزات استفاده می شوند. این جرثقیل ایمنی بیشتری را برای کاربر نسبت به جرثقیل های برجی و کامیونی فراهم می کند. از اجزای اصلی این ماشین می توان به کابل اصلی، کابل کشنده، واگن متحرک، دینام و سیستم هدایت اشاره کرد. برای مطالعه اطلاعات تکمیلی در خصوص جرثقیل کابلی، اینجا را کلیک کنید.

معرفی انواع جرثقیل ها
جرثقیل ها به طور کلی برای جابه جایی مصالح و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند. بیشترین موارد کاربرد این ماشین آلات در پروژه های صنعتی و عمرانی می باشد. انواع جرثقیل عبارتند از: جرثقیل متحرک، جرثقیل تلسکوپی، تاور کرین، جرثقیل های کامیونی، جرثقیل مخصوص زمین های ناهموار، لودر جرثقیل، جرثقیل معلق، جرثقیل های دروازه ای، وینچ دو پل و تک پل، جرثقیل بازویی و جرثقیل بازویی ستونی. برای مطالعه اطلاعات تکمیلی در خصوص معرفی انواع جرثقیل ها، اینجا را کلیک کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>