اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


نکات مهم خرید سنگ



خرید سنگ یکی از سخت ترین مراحل ساختمان سازی است و همواره سازندگان و معماران برای انتخاب و خرید سنگ مورد نیازشان دچار دغدغه و سردرگمی خواهند بود. خرید یک سنگ مناسب و خوب به دقت و بررسی تمام جوانب آن دارد.

1- مقاومت فشاری سنگ

مقاومت فشاری سنگ یکی از نکات مهم در هنگام خرید سنگ محسوب می شود. سنگ شما باید متناسب با مکان و کاربری آن مقاومت فشاری مناسب داشته باشد. پیش از خرید سنگ باید بینیم که سنگ در چه فضا و مکانی و با چه نوع کاربردی قرار است نصب شود تا متناسب با آن کاربری سنگ را انتخاب کرد. تا در فرآیند زمان و استفاده سنگ آسیب نبیند.

سنگ نما: مقاومت فشاری سنگ نما باید حداقل 300 kg/cm باشد. زیرا حداکثر فشار ناشی از تنش ها و نشست های ساختمان در نما 300 kg/cm می باشد.

سنگ کف: مقاومت فشاری سنگ کف به مکان و فضای نصب آن بستگی دارد به عنوان مثال سنگ مناسب کف واحد های تجاری و مسکونی و کف پارکینگ متفاوت است. مقاومت فشاری سنگ کف واحدهای مسکونی حداقل 500 kg/cm و مجتمع های اداری و تجاری 270 و کف پارکینگ و محوطه 900 kg/cm مناسب است.

2- جذب آب سنگ

میزان جذب آب سنگ یکی دیگر از عوامل و نکات مهم در هنگام خرید سنگ محسوب می شود. سنگ شما باید متناسب با کاربری آن، جذب آب مناسبی داشته باشد. تمامی سنگ ها جذب آب دارند ولیکن میزان جذب آنها با هم متفاوت است به عنوان مثال سنگ های لایم استون جذب آب بالایی دارند و نمی توان در جاهایی که در معرض رطوبت و کثیفی هستند استفاده کرد زیرا لک پذیری بالایی دارند و در اثر شرایط جوی و رطوبت پوسیده می شوند.

سنگ نما: میزان جذب آب سنگ در نمای بیرونی نباید بیش از 2% باشد و در نمای داخلی میزان جذب آب اهمیت چندانی ندارد و به همین دلیل در نمای داخلی ساختمان چون در معرض ناملایمات جوی و رطوبت قرار ندارند می توان از کلیه سنگ های ساختمانی در این قسمت ساختمان استفاده کرد.

3- کاربرد سنگ

یکی از نکات مهم هنگام خرید سنگ در نظر گرفتن کاربرد آن است به طور مثال اگر سنگ انتخابی شما برای نمای بیرونی ساختمان است پس انتخاب سنگ نما ی بیرونی شما باید سنگ تراورتن، سنگ گرانیت و یا کریستال (چینی) باشد. زیرا سنگ های نام برده شده در برابر نوررخورشید، سرما و گرما مقاوم می باشند و رنگ و ساب خود را بر اثر شرایط جوی از دست نخواهند داد.

سنگ کف: سنگفرش داخلی متناسب با نوع کاربری ساختمان می تواند متفاوت باشد. بهترین گزینه برای سنگفرش واحد های مسکونی سنگ های مرمریت، کریستال می باشد. سنگفرش مناسب برای واحدهای اداری و تجاری سنگ های گرانیت، کریستال و مرمریت می باشند.

سنگ فرش مناسب برای پارکینگ سنگ های گرانیت می باشد و سنگ فرش مناسب محوطه و پیاده روها سنگ های تراورتن و گرانیت می باشد. البته باید این نکته را متذکر شوم که سنگفرش محوطه، پارکینگ باید قطر زیادی داشته باشد.

4- شکل و اندازه سنگ

اگر سالن پذیرایی شما بزگ است می توانید از ابعاد سنگ اسلب و سایزهای بزگ مثل 80*80 و 100*100 استفاده کنید زیرا بند های کمتری دیده می شود و سنگ به صورت یکپارچه دیده می شود. و اگر فضای شما کوچک است باید از سنگ های سایز کوچک مانند 40*40، 40*20 استفاده کرد. و اگر سالن شما به صورت مستطیل است شما می توانید با ابعاد سنگ مستطیل شکل درازی و طول فضای خود را کم رنگ تر کنید ابعادی مانند 80*40، 60*30. پس به دنبال خرید سنگ هماهنگ با شکل و اندازه فضای خود بروید.

5- ذخیره سنگ

انتخاب یک سنگ در متراژ بالا باید ذخیره مناسبی داشته باشد و بتوان سنگ مورد نیاز پروژه را تامین نماید. انتخاب و خرید سنگ برای پروژه های بزرگ باید از ذخیره بالایی برخوردار باشد. و اطلاع از چرخه معدن تا تولید بسیار با اهمیت است. زیرا بعضی از معادن سنگ به واسطه موقعیت جغرافی یایی در مناطقی هستند که در بعضی از فصول امکان بهره برداری و تردد وجود ندارد و به تعبیری معدن تعطیل می شود. بعض از معادن هم از ذخیره مناسبی برخوردار نیستد و ممکن است پروژه شما نیمه کاره بماند.

6- قیمت سنگ

انتخاب و خرید سنگ میبایست با بودجه شما متناسب باشد. سنگ ها سورت های گوناگونی دارند و سنگ های مشابه بسیار هستند. بعضی از معادن سنگ به دلیل تقاضای زیاد و صادراتی بودنشان قیمت بالایی دارند ولیکن سنگ های مشابه آن با قیمت کمتری از معادن دیگر وجود دارد که می شود جایگزین این گونه سنگ ها شود.

دلیل دیگر موثر بر قیمت سنگ، سایز و نوع فرآوری آن است بدین صورت که فرآوری سنگ به روش اره و اسلب از قیمت بالاتری نسبت به روش فرآوری قله بر دارد. بنابراین اگر بودجه کافی برای خرید سنگ اسلب را ندارید می توانید سنگ های سایز کوچک تر را جایگزین نمایید.

7- نوع فرآوری سنگ

یکی ار نکات بسیار مهم در انتخاب و خرید سنگ نوع فرآوری سنگ به شمار می آید. یکی از اشتباهت رایج در بازار سنگ این است که سنگ تولید نمی شود بلکه فرآوری می گردد. سنگ یک متریال طبیعی است که هیچگونه افزودنی به آن اضافه نمی شود و در کارخانه های سنگبری سنگ های طبیعی برش داده می شود و بسته به نوع سفارش فرآوری می گردد. نوع فرآوری از قبیل می تواند بر روی قیمت سنگ تأثیر مستقیم داشته باشد.

8- رنگ سنگ

برای انتخاب و خرید سنگ مورد علاقه تان حتما به تم رنگی آن توجه داشته باشید، سنگ ها دنیایی از رنگ ها و طرح ها هستند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند. تمام سنگ ها رنگشان ثابت نیست و بعضی از سنگ ها در برابر نور خورشید رنگ خور را از دست خواهند داد پس بنابراین همه سنگ ها را نمی توان در معرض نور خورشید استفاده نمود. سنگ های مرمریت و مر و لایم استون در معرض نور خورشید رنگ خود را به مرور زمان از دست خواهند داد ولیکن سنگ های تراورتن و گرانیت در برابر نور خورشید مقاوم تر هستند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>