اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان


مصرف سنگ در ایران


ایران بزرگ ترین مصرف کننده سنگ های ساختمانی

ایران به عنوان چهارمین کشور تولید کننده سنگ های ساختمانی در جهان، 98 درصد تولیدات خود را در در بازار داخلی مصرف مینماید.عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی اراک معتقد است: ایران به عنوان چهارمین تولید کننده بزرگ جهان در زمینه سنگ تزئینی و سنگ نما، دارای مزیت نسبی صادراتی است، اما حدود 98 درصد تولید خود را در بازار داخلی به مصرف می رساند.

به گزارش ایرنا، رضا احمدی در پژوهشی که فصلنامه سنگ و معدن آن را در تازه ترین شماره خود به چاپ رسانده، آورده است: آمارها نشان می دهد سهم جهانی صادرات سنگ ایران به میزان 0.42 درصد است، درحالی که قاره آسیا با تولید 53 درصد از سنگ های جهان، بیشترین سهم را از آن خود ساخته است.
بررسی های بین المللی نشان می دهد که چین، ایتالیا، ترکیه و هند در صدر فهرست تولید کنندگان و صادرکنندگان سنگ جهان قرار دارند.

بیش از 55 درصد معادن سنگ ایران فعالند

آمارهای منتشر شده در سال 1393 نشان داد که تعداد 2 هزار و 222 معدن سنگ تزئینی و ساختمانی در کشور وجود دارد که از این رقم یک هزار و 225 معدن فعال و بقیه راکد یا در دست تجهیز قرار دارند.

فعالیت بیش از 6 هزار واحد سنگبری

براساس پژوهش انجام شده، تعداد واحد های سنگبری و فرآوری در این بخش به بیش از 6 هزار کارخانه یا کارگاه می رسد که در سطوح بزرگ، متوسط و کوچک فعالیت دارند، اما در زمینه نوسازی و بهسازی این واحدها آمار رسمی در دسترس نیست.برآورد شده برپایه آمارهای غیر رسمی، بیش از 40 درصد واحد های سنگبری کشور فرسوده و یا با عمر بیش از دو دهه فعالیت دارند که نیازمند ماشین آلات جدید هستند.

ایران در بین 10 کشور عمده غنی سنگ

مطابق آمارهای بین المللی جمهوری اسلامی ایران از نظر تنوع و غنای ذخایر سنگ ساختمانی در ردیف 10 کشور عمده دارای ذخایر سرشار سنگهای تزئینی و نمای جهان جای دارد.

ذخیره سنگ ساختمانی ایران 5.4 میلیارد تن

برابر اطلاعات برآورد شده، ذخایر پایه سنگ نما و تزئینی کشور حدود 5.4 میلیارد تن است که از این رقم حدود 3.3 میلیارد تن ذخیره قطعی است و ایران در چند سال گذشته، سالیانه 10 تا 16 میلیون تن تولید داشته که در واقع حدود هشت درصد تولید جهانی است.

ایران سومین کشور جهان از تنوع سنگ ساختمانی

برپایه ارزیابی های صورت گرفته، جمهوری اسلامی با داشتن 40 نوع سنگ ساختمانی شناسایی شده، پس از چین و هند رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده است.

ایران چهارمین مصرف کننده بزرگ سنگ جهان

آمارها نشان می دهد در دوره 2006- 1996 ( 85- 1375) ایران با 13.1 درصد از کل مصرف جهانی سنگ، رتبه چهارم را در بین بزرگ ترین مصرف کنندگان سنگ های تزئینی و نما را از آن خود ساخته است.

برپایه این پژوهش طی دوره 93- 1384 ایران با تولید متوسط 13 میلیون و 338 هزار تن سنگ ساختمانی که از این رقم 13 میلیون و 157 هزار تن آن را در داخل مصرف کرده، خود را در جمع مصرف کنندگان بزرگ جای داده و در واقع 98 درصد به مصرف داخلی رسیده است.

به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی دارای حدود 6 هزار معدن فعال است و به طور متوسط سالیانه نزدیک به 400 میلیون تن انواع مواد معدنی در کشور استخراج می شود.آمارهای اعلامی نشان می دهد که حدود 60 میلیارد تن ذخیره معدنی در کشور شناسایی شده که از این رقم نزدیک به 40 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>