اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ویزگی های سنگ کف ساختمان

اگر به دنبال خرید سنگ برای کف ساختمان خود هستید به شما پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب و خرید با سنگ ها و کاربردشان آشنا بشوید و سپس اقدام به خرید سنگ برای کف ساختمان خود نمایید. زیرا آشنایی با ویژگی سنگ ها به شما کمک می کند که با توجه به کاربری و شرایط اقلیمی و محیطی، شما سنگی را انتخاب نمایید که دوام و زیبایی خود را سالیان سال حفظ نماید.

مناسب ترین سنگ برای کف چه ویژگی هایی باید داشته باشد

سنگ های طبیعی یکی از شیک ترین و مقاوم ترین متریال برای سنگفرش کردن کف ساختمان شما است. سنگ ها عمر طولانی دارند و با محیط زیست سازگاری دارند و تنوع سنگ های طبیعی تمام سلیقه ها را پوشش می دهد. از مزایای سنگ های طبیعی می توان به مقاومت سایشی بالا، مقاومت زیاد در برابر سرما و گرما، غیر آلرژی زا، سازگار با محیط زیست و تنوع زیاد اشاره کرد و از معایب سنگ های طبیعی گران بودن و وزن بالای آن است.

سنگ ها خاصیت سردی دارند و استفاده از سنگ در سنگفرش مناطق سردسیر باعث می ,گردد که سرما تشدید شود و می بایست در این مناطق از گرمایش کف استفاده نمود. همچنین سنگ ساب خورده به هنگام خیس بودن حالت لغزندگی بالایی دارد و می ,بایست سنگ کف مکان های در معرض خیس شدن هستند از نوع فرآوری هوند و یا تیشه ای به جای صیقل استفاده شود.

چه سنگی مناسب چه مکانی

سنگ های براق و سابیده لغزنده اند و اگر با پای برهنه از روی سنگ خیس راه برویم منجر به سر خوردگی می گردد؛ بنابراین از سنگ های سابیده و براق در مکان هایی همچون سرویس های بهداشتی و استخر نباید استفاده کرد و بهتر است از سنگهایی که هوند و یا تیشه ای هستند استفاده کرد. در فرآیند هوند کردن سنگ از ساینده های براق کننده استفاده نمی شود و سطح سنگ براق نیست.

به طور کلی سنگ مناسب کف سالن های پذیرایی و سنگ کف سرویس بهداشتی با هم متفاوت است یا سنگ مناسب کف لابی ساختمان با سنگ مناسب کف پارکینگ تفاوت دارد. ما در ادامه این مقاله به سنگ مناسب برای محیط های مختلف ساختمان و مناطق جغرافیایی اشاره خواهیم کرد.

یکی از ویژگی های سنگ های طبیعی تنوع زیاد در رنگ و طرح است که سلایق مختلفرا پوشش می دهد. سنگ ها بسته به مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی باید انتخاب شوند. بهترین و مناسب ترین سنگ کف ساختمان بسته به کاربردشان انواع سنگ چینی، سنگ گرانیت، سنگ مرمر و سنگ مرمریت هستند که در ادامه به تفکیک توضیح خواهیم داد.

سنگ مرمریت، شکوه طبیعت

سنگ مرمریت یکی از پر کاربرد ترین سنگ کف در جهان است. سنگ مرمریت تنوع بسیار بالا و ساب پذیری خوبی دارد. سنگ های مرمریت انواع گوناگونی دارد و هر کدام از آنها ویژگی خاصی دارد. تمامی مرمریت ها در برابر اشعه نور خورشید رنگ خود را از دست می دهد، همچنین در برابر سرما و یخبندان مقاوم نیست. بعضی از مرمریت ها به دلیل آهکی بودن و جذب آب بالا مناسب برای کف نیستند.

سنگ های مرمریت ساب پذیری خوبی دارند و در برابر ضربه و خط و خش آسیب پذیر هستند و نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه هستند. ایران سرشار از معادن سنگ مرمریت است و بعضی از مرمریت های ایرانی شهرت جهانی دارد و به سایر کشورها صادرات می گردد.

سنگ های مرمریت سابیده و براق مناسب برای سنگ فرش هال و پذیرایی ساختمان های مسکونی، سنگفرش اتاق، سنگفرش لابی، سنگفرش واحدهای تجاری و اداری و کف پله و پاگرد می باشد.سنگ های مرمریت هوند مناسب برای سنگفرش سرویس های بهداشتی و مستر و محوطه استخر می باشد.

سنگ تراورتن، نماد طبیعت

سنگ تراورتن به دلیل داشتن خلل و فرج بیشتر در نمای ساختمان استفاده می شود؛ ولیکن امروزه با پیشرفت تکنولوژی و پرکننده های قوی از سنگ تراورتن بخاطر زیبایی خاصش به عنوان سنگ کف نیز استفاده می شود. سنگ های تراورتن جذب آب بالا و مقاومت فشاری پایینی دارند و استفاده از این سنگ جهت کف نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه دارد.

از سنگ تراورتن بیشتر برای سنگ نما و ساخت مصنوعات سنگی استفاده می شود. همچنین از سنگ تراورتن برای سنگ فرش محوطه استفاده می شود.سنگ تراورتن رنگی ثابت دارد و در برابر سرما و یخبندان مقاومت خوبی دارد؛ ولیکن از مقاومت فشاری کمی برخوردارند و برای سنگفرش محوطه باید از سنگ های با ضخامت بالا استفاده کرد. همچنین بمنظور جلوگیری از سر خوردگی و لغزنده بودن سنگ بهتر آنست که سنگ کف محوطه به صورت تیشه و یا بوش همر استفاده شود.

سنگ تراورتن مناسب سنگ کف محوطه به صورت تیشه ای و بوش همر است و تراورتن هایی که با پرکننده های رزین و اپوکسی قوی فرآوری می گردند جهت سنگ فرش داخلی نیز مناسب می باشند.

سنگ گرانیت، نماد مقاومت

سنگهای گرانیت یکی از مقاوم ترین سنگ های طبیعی جهان هستند و نمادی از مقاومت مصالح ساختمانی است. سنگ های گرانیت انواع گوناگون دارند و تمامی آنها مقاومت بالایی دارند. سنگ های گرانیت در برابر سرما و گرما و اشعه نور خورشید مقاومند و جذب آب کمی دارند. سنگ های گرانیت بسیار سخت برش هستند و هزینه استخراج و فرآوری بالایی دارند.

سنگ های گرانیت به دلیل مقاومت بالا در سنگفرش مکان های پر تردد و سنگین کاربرد زیادی دارد. سنگ گرانیت در برابر خط و خش و ضربه مقاومند.سنگ گرانیت سابیده مناسب سنگ کف واحدهای تجاری و اداری، سنگ کف پارکینگ، سنگ پله و پاگرد می باشد.سنگ گرانیت فلیم شده مناسب سنگ کف محوطه است؛ زیرا سنگ گرانیت سابیده هنگام خیس بودن لغزنده وخطرناک است و جهت جلوگیری از سر خوردگی بهتر است از گرانیت فلیم شده استفاده گردد.

سنگ مرمر، نماد لطافت طبیعت

سنگ مرمر یا اونیکس یکی از زیباترین سنگ های طبیعی است که طرفداران زیادی در دنیا دارد. سنگ مرمر جزء سنگ های لوکس و لاکچری جهان است. سنگ های مرمر در برابر سرما و یخبندان و اشعه نور خورشید بسیار مقاوم است و جذب آب کمی دارد. سنگ های مرمر در برابر خط و خش آسیب پذیر است و نیاز به مراقبت و نگهداری ویژه دارد.

سنگ های مرمر خاصیت عبور دارد و این خاصیت عبور نور از سنگ مرمر باعث گردیده است که اکثر مهندسین و آرشیتکت ها از سنگ مرمر در طراحی هایشان استفاده زیادی بنمایند. سنگ های مرمر به دلیل قیمت بالا بیشتر در ساختمان های لوکس و گران قیمت بکار می رود.سنگ مرمر مناسب سنگ کف سالن های پذیرایی، سنگ کف لابی، سنگ کف تالارها و هتل ها و اماکن مذهبی می باشد.

سنگ چینی، نماد ظرافت

سنگ کریستال که اصطلاحا به دلیل اینکه هنگام ضربه صدای ظروف چینی می دهد، در کشور ایران به سنگ چینی معروف است و از خانواده مرمریت ها ست که به دلیل دانه های بلوری درشت به آن سنگ چینی یا کریستال میگویند. سنگ چینی جذب آب کمی دارد و در برابر گرما و سرما و اشعه نور خورشید مقاومت خوبی دارد.

سنگ چینی به دلیل جذب آب پایین گزینه مناسبی برای مکان های بهداشتی است. سنگ چینی به صورت اسلب بوک مچ و فورمچ فرآوری می گردد و زیبایی آن چندین برابر می شود.سنگ چینی مناسب سنگ کف هال و پذیرایی، سنگ کف واحدهای تجاری و اداری، سنگ کف سرویس ها و اماکن بهداشتی و دارویی، سنگ کف پارکینگ و سنگ پله می باشد.

شاید بتوان گفت بهترین و مناسب ترین سنگ برای سنگفرش واحدهای مسکونی سنگ های مرمریت و سنگ چینی است و مناسب ترین سنگ برای کف واحدهای اداری و تجاری و پارکینگ سنگ های گرانیت و بهترین سنگ برای سنگ کف محوطه بیرونی سنگ تراورتن تیشه ای و یا گرانیت فلیم شده و در نهایت زیباترین و لوکس ترین سنگ برای سنگ کف اماکن لوکس و لاکچری سنگ های مرمر است.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>