اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

4 نوع از پرکاربردترین ماشین آلات و ادوات کشاورزی مدرن
به طور کلی مهم ترین ماشین آلات و ادوات کشاورزی مدرن که همزمان با سایت های معتبر دنیا در ایران نیز عرضه شده اند و با ارتقاء این نوع ماشین آلات تولید کنندگان به رقابت فشرده ای در این زمینه دست می زنند، عبارتند از:

  • تراکتور
  • کمباین
  • ماشین پنبه پاک کن
  • هواگردهای کشاورزی

لازم به ذکر است برخی از این ادوات کشاورزی و وسایل کشاورزی مربوطه در بازار تجهیزات و ادوات کشاورزی ایران نیز موجود بوده و بخشی نیز به دلایل متعددی در این بازار وجود نداشته و لازم است تا تمهیدات مختلفی برای تولید یا واردات آن نیز اندیشیده شود.

ماشینچ

1- تراکتور
کاربرد اصلی تراکتور به منظور یدک کردن یا کشیدن بارهای اضافی و سنگین است. امروزه به منظور استفاده از انواع تجهیزات و وسایل کشاورزی مختلف از تراکتورهای مخصوصی که به همین منظور تولید شده اند، بهره گرفته می شود.

کارخانه تراکتورسازی تبریز یکی از تولیدکنندگان عمده این نوع ماشین پرکاربرد در ایران به شمار می رود.

انواع تراکتور:
در ایران نیز انواع تراکتور تولید شده و مورد استفاده قرار می گیرد که انواع زیر از آن جمله هستند:

  • تراکتور شاسی بلند
  • تراکتور زنجیری
  • تراکتور شخم زنی
  • تراکتور باغبانی

ماشین

2- کمباین
کمباین یک ماشین کشاورزی چند منظوره به شمار می رود که غیر از عمل درو، کوبیدن و جدا کردن دانه ها را از ساقه گیاه یا غلات مختلف را نیز انجام می دهد. این نوع از ادوات کشاورزی مدرن ابتدا توسط چهارپایان یدک می شد که به تدریج و با اختراع موتور احتراقی و سایر وسایل کشاورزی به زمره ماشین آلات پر مصرف کشاورزی پیوست.

کمباین ها دارای قطعات مختلفی هستند که با توجه به نوع استفاده از آنها شکل و نوع این قطعات نیز در آنها متفاوت است. کمباین هزینه های جانبی از قبیل هزینه نیروی انسانی را به حداقل می رساند و از این نظر استفاده از این نوع ماشین آلات بسیار مقرون به صرفه می باشد.

در ایران نیز کارخانه کمباین سازی در شهر اراک واقع شده که توانسته است در طول دوران فعالیت خود یعنی از سال 1348 تا کنون این نوع ادوات کشاورزی مدرن را با کیفیت بسیار مطلوب به بازار عرضه نماید.

ماشین

3- ماشین پنبه پاک کن
یکی از ماشین آلات و ادوات کشاورزی مدرن به شمار می رود که می تواند با سرعت فوق العاده ای دانه پنبه را از الیاف آن جدا کند. این دستگاه در واقع یک نوع کمباین می باشد که کمباین کششی پنبه پاک کن نیز نامیده می شود.

این ماشین ابتدا به شکل دستی و سنتی تولید شده و به مرور زمان به شکل امروزی و به عنوان ماشین سیار در آمد که می تواند در موقعیت های گوناگون جابجا شود.

انواع کمباین کششی چغندر قند نیز از جمله ماشین آلات پرکاربرد در کشاورزی می باشند که در همین گروه ماشین آلات قرار می گیرد. سرعت و کیفیت بهره وری با توجه به این نوع ادوات کشاورزی مدرن تا حدود زیادی افزایش پیدا کرده است و موجب شده است تا شاهد ورود انواع کمباین با مصارف گوناگون در بازار ادوات کشاورزی باشیم.

ماشین

4- هواگردهای کشاورزی
یکی دیگر از ماشین آلات و ادوات کشاورزی که در سالیان اخیر به کار گرفته می شود وجود پهباد ها یا جت های سمپاشی می باشد. این نوع که می تواند مراتع و منابع وسیعی را پوشش داده و در زمینه دفع و مبارزه با آفات یا پاشش کود به مزارع پهناور به کار می رود. از جمله جت آنتونوف ای ان 2 و یا سسنای 188 که توسط روسیه و آمریکا تولید شده اند.

لازم به ذکر است در کنار این محصولات ماشین آلات دیگری نیز وجود دارند که بسیار پر کاربرد بوده و در مناطق مختلف و مزارع گوناگون کشاورزی به کار می روند از جمله می توان به انواع تیلرها با ظرفیت های مخصوص اشاره کرد. امروزه کشاورزان به طور مستقل نسبت به خرید انواع وسایل کشاورزی و ادوات مختلف اقدام می کنند که از هر نظر مقرون به صرفه می باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
محمد کریدی:
از نظر تولید ادوات کشاورزی خیلی ضعیف و در پایین ترین سطح تکنولوژی کشورها هستید
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>