اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کلم قرمز

صادرات کلم قرمز:
کلم یک سبزی سفت و برگ دار است که حاوی ویتامینcاست. کاشت و برداشت کلم کار چندان راحتی نیست زیرا تنها آب و هوای سرد برای پرورش کلم مناسب است و کلم گیاهی آفت پذیر است.

با شروع فصل پائیز در کشور ایران کلم کاشت و برداشت می‌شود و به دلیل سرما در کشورهای شمال غرب ایران، محصولات کشور به دیگر کشورهای همسایه صادر می گردد. کلم قرمز یکی از محصولاتی که سالیانه در حجم بالا به کشورهایی هم چون: عمان، قطر، عراق و.. صادر می شود.

برای کاشت و برداشت کلم تقریبا 70 روز زمان لازم است برای برداشت کلم باید به وزن یک و نیم یا دو کیلوگرم برسد که قابل برداشت باشد و باید سرکلم سفت شده باشد و به اندازه مطلوب رسیده باشد. پس از برداشت کلم قرمز باید آن را در سردخانه ای که نزدیک مزارع است نگهداری کنیم تا زمانی که وقت فروش آن به فروشندگان داخلی و یا صادرکنندگان قرار بگیرد.

زمان کاشت کلم قرمز:
با برنامه ریزی کردن برای کاشت و پرورش کلم و مراقبت کافی شما می توانید در یک سال هم درفصل بهار و هم در فصل پائیز کلم برداشت کنید. برای کاشت کلم قرمز ابتدا بذر کلم را به مدت 6 تا 8 هفته قبل از اخرین سرمای بهاری در منطقه خودتان و درخانه بگذارید تا دانه ها کلم جوانه بزنند.

سپس گیاه را در باغچه خود و در کود کشاورزی مطلوب یا گیاخاک بکارید این گیاه باید 2 تا 3 هفته قبل از سرمای پیش بینی شده کاشته شود سعی کنید در آفتاب و هوای گرم اقدام به کاشت گیاه در باغچه نکنید بهترین زمان برای انتقال گیاه به باغچه بعد از ظهر یک روز ابری با هوای مطلوب است.

دانه های کلم را در فواصل 30 تا 35 سانتی متری و در یک ردیف بکارید هر چه میزان فاصله ی بیان دانه ها کمتر باشد کلم اندازه کوچک تری به خود می گیرد.برای حفظ رطوبت خاک و تنظیم دما مقدار نسبتا زیاد کودگیاهی به خاک اضافه نمایید.

کلم در انواع مختلفی کاشت و برداشت می شود شما با توجه به ذائقه و نیاز خود و خریداران محصول می توانید هر نوع از انواع آن را که مد نظر شماست بکارید. اگر شما در دیگر کشورها مشتریانی دارید که در طلب نوع خاصی از کلم هستند پیشنهاد می شود برای کسب سود بیشتر متناسب با نیاز مشتری های خود انواع مختلف کلم را با کیفیت مطلوب و در زمان مناسب کاشت و برداشت نمایید. به منظور حفظ قابلیت زمین کشاورزی سعی کنید در هرسال محصولات متفاوت و متنوعی کشت کنید.

کلم قرمز

انواع بسته بندی کلم قرمز به منظور صادرات:
برای بسته بندی کلم قرمز به منظور صادرات وزن بسته ها نباید بیشتر از 12 کیلوگرم باشد زیرا در این صورت بسته ها سنگین و باعث خفگی کلم و فشار بر سر آن می شود و محصول شما سریع تر خراب می‌شود به ویژه اگر شما صادر کننده کلم به کشورهایی با مسافت طولانی هستید حتما این نکته را مدنظر قرار بدهید چون صادرات کلم با بسته های سنگین در مسافت طولانی باعث ضرر شما می شود

و در صد دور ریز و خرابی محصولات شما در بعضی مواقع حتی به 50 درصد هم می رسد و باعث کاهش کیفیت محصول شما می شود با توجه به اینکه در عرصه بازارهای رقابتی جهانی صادرکنندگانی موفق هستند که محصول با کیفیت بالا و قیمت مناسب عرضه کنند.

افرادی که برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل و برای بارگیری حداکثری در کانتینر کلم را در بسته‌بندی های با وزن بالا بسته بندی می کنند این نکته را مد نظر قرار دهند که ضرر ناشی از خرابی و دور ریز محصول و کاهش قیمت ناشی از عرضه کلم بی کیفیت در بازار جهانی از هزینه حمل و نقل بیشتر است. بهترین نوع بسته بندی کلم قرمز برای صادرات بسته بندی های تک ردیفه که در هر ردیف بین 5 تا 8 عدد کلم باشد که مجموع حداکثر وزن 12 کیلو گرم است.

چهار قانون مهم صادرات:

  1. اولین قانون در صادرات کلم قرمز و دیگر کالاها بررسی و اطلاع از قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات کالا در کشور مبدا و مقصد. قوانین و مقرارت صادرات و واردات در کشورهای مختلف متفاوت است.
  2. آگاهی کافی از آیین نامه اجرای مقررات صادرات و واردات که دربرگیرنده نکات دقیق تر و جزئی تر در مورد قوانین مقررات صادرات و واردات می باشد.
  3. قوانین مقررات گمرکی که متضمن امور اجرای مربوط به ترخیص کالا و تعرفه های گمرکی و مدارک و مجوزهای ترخیص کالا است.
  4. اطلاع و بررسی قوانین و مقررت مربوط به قاجاق کالا و ارز.

کلم قرمز

فواید مصرف کلم قرمز:
کلم قرمز دارای فیبر حجیمی است که در تنظیم دستگاه گوارش موثر است وبه سلامت دستگاه گوارش کمک می کند.

کلم قرمز حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان به ویژه آنتوسیانین و سرشار از ویتامین C است که تقویت و عملکرد مطلوب سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بدن را در مقابله با بیماری ها مقاوم می سازد.

کلم قرمز در افزایش سلامت پوست تأثیر به سزایی دارد. بعضی از افراد درمان پوستی به خصوصی دارند و از ماسک‌های حاوی پودر کلم برای سلامت پوست خود استفاده می کنند.رنگدانه آنتوسیناناین و دیگر ویتامین‌های موجود در کلم قرمز می توانند در سلامت پوست مفید باشد.

آنتوسیانین های موجود در کلم قرمز می توانند با تأثیر رادیکال های آزاد بر بدن مبارزه کرده و از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنند.استرس اکسیداتیو می تواند باعث آسیب DNA و شروع رشد سلول‌های سرطانی مفید است.

فواید دیگر:

  • درمان اختلالات پوستی.
  • جلوگیری از بیماری ها قلبی.
  • تسکین ناراحتی معده.
  • درمان زخم معده.
  • سلامت مغز.
  • جلوگیری از مشکلات چشمی.
  • افزایش متابولیسم بدن.
  • کند کردن علائم پیری.
  • کاهش علائم آرتریت.
  • تصفیه خون.
  • کاهش و درمان عفونت.
  • کاهش وزن.
کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>