اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پیشرفت علم و تکنولوژی همواره حوزه های مختلف نظیرِ حوزه های ساختمانی، بسته بندی مواد غذایی، صنعت نساجی و.. را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث آسان تر و دقیق تر شدن امور می شود. برای مثال با استفاده از دستگاه ملات پاش که یکی از ابزار جدیدِ در امور ساختمانی می باشد که برای پاشش ملات، شاتکریت ملات، سیمانکاری و... مورد استفاده قرار می گیرد که باعث می شود ملات به صورت دقیق تر و با هدر نرفتن چشم گیر انجام شود. یکی دیگر از حوزه هایی که پیشرفت علم و صنعت بر روی آن تأثیر گذاشته است، کشاورزی و باغبانی می باشد.

ماشین کشاورزی

رایج ترین ابزارآلات کشاورزی
با پیشرفت تجهیزات و ادوات کشاورزی پیشرفته و اتوماتیک کار برای کشاورزان، باغبانان و صاحب گلخانه ها آسان تر شده است. بدون شک این پیشرفت بی مورد نیست و با افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی و باغبانی همراه بوده است. این حرکت با شیب کمتری در ایران نیز رخ داده است و باعث شده است، کشاورزی صنعتی در برخی نقاط کشور جایگزین کشاورزی سنتی شود. البته در این نقاط هنوز هم برخی کارهای به صورت سنتی انجام می شود. این تجهیزات کشاورزی کارهای مختلفی اعم از شخم زنی، سم پاشی، آبیاری و حتی برداشت محصول را در برمی گیرند. در ادامه قصد داریم با برخی از این ابزار و ادوات کشاورزی آشنا شویم. با ما همراه باشید.

تراکتور

با اینکه دیگر تراکتور را نمی شود، جز تجهیزات پشرفته قلمداد کرد اما نیاز اساسی هر کشاورز در مزرعه است که در امور مختلفی کاربرد دارد. تراکتورها در ابعاد مختلف، سبک ها و ظرفیت های متفاوت برای مزرعه داران عرضه می شوند. ویژگی مهمی که هر تراکتور با خود دارد این است که می توان ابزارهای متنوعی را به آن وصل کرده و از آن بهره های مختلفی برد. این قابلیت انعطاف پذیری به کشاورز این امکان را می دهد که به جای خرید مدل های مختلف ماشین آلات کشاورزی از تراکتور برای همان کاربرد ها استفاده کند.

ماشین

کمباین

کمباین یک ماشین کشاورزی چند منظوره به شمار می رود که غیر از عمل درو، کوبیدن و جدا کردن دانه ها را از ساقه گیاه یا غلات مختلف را نیز انجام می دهد. این نوع از ادوات کشاورزی مدرن ابتدا توسط چهارپایان یدک می شد که به تدریج و با اختراع موتور احتراقی و سایر وسایل کشاورزی به زمره ماشین آلات پر مصرف کشاورزی پیوست.

سمپاش

سمپاش و لوازم سمپاش نیز یکی دیگر از پرکاربردترین تجهیزات کشاورزی هستند که برای هر کشاورز و باغبانی نیاز می باشد. از این دستگاه برای سمپاشی زمین های کشاورزی بهره برده می شود. کشاورز می تواند انواع مختلف سموم مانند سموم جامد و مایع را با این دستگاه به صورت یکنواخت در کل مزرعه سمپاشی کند.

ماشین کشاورزی

شخم زن

یکی دیگر از ماشین آلات ضروری برای هر مزرعه ای دستگاه شخم زن است. دستگاه های شخم زن علاوه بر شخم زدن زمین، کارهایی مانند اضافه کردن مواد مغذی به خاک و آماده سازی آن برای کشاورزی را نیز انجام می دهند. انواع مختلفی از دستگاه های شخم زنی در دنیا موجود است و شما باید بر اساس محصولی که می کارید و نوع خاک تان دستگاه مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

ماشین کشاورزی

کود پاش

از این وسیله برای پاشش کود در مزرعه استفاده می شود. کود پاش ها و سمپاش ها عملکرد تقریبا مشابهی دارند ولی در کشاورزی صنعتی امروزی برای هر کدام دستگاه جداگانه ای تهیه می شود.

بذر پاش

برای توزیع و پاشیدن دانه و بذر های مختلف در نقاط معین مزرعه می توان از این دستگاه ها استفاده کرد. این مدل دستگاه ها نیز مانند دستگاه های مخصوص کود مستقل نبوده و بر روی تراکتور نصب می شوند تا بتوان از آن به منظور بذرپاش استفاده کرد. البته از این نوع دستگاه برای پاشیدن نمک، شن و حتی کود نیز در بسیاری از مزرعه ها استفاده می شود ولی کاربرد اصلی آن بذرپاشی است.

ماشین

مه پاش

دستگاه مه پاش و رطوبت سازیکی دیگر از وسایل جدید در کشاورزی و باغبانی می باشد. ماشین مه پاش یا رطوبت ساز وسیله ای است که بخار غلیظی منتشر می کند که شبیه به مه یا دود است. این ماشین نام یکی از تجهیزات گلخانه ای و کشاوری است و باعث ایجاد رطوبت می شود. البته بر خلاف تصور عموم کاربرد دستگاه مه پاش و رطوبت ساز تنها به زمینه های کشاورزی و مرغداری محدود نمی شود. مه مصنوعی ایجاد شده از این دستگاه در برنامه های مهمانی ها و جشن ها مورد نیز استفاده قرار می گیرد. همچنین می توان از این ماشین ها در کاربردهای صنعتی، آموزشی و برخی از کاربردهای نظامی استفاده کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>