اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ ایرانی

بنا بر آمارهای جهانی کشور عزیزمان ایران بالاترین میزان تنوع سنگ را در دنیا دارد. در حالی که سایر کشورهای صاحب جایگاه در صنعت سنگ مانند هند و برزیل تنها دارای معادن سنگ گرانیت هستند و کشور ایتالیا نیز تنها دارای معدن سنگ مرمریت می باشد.

در صورتی که ایران دارای معادنی از نوع سنگ مرمریت، گرانیت، کریستال، مرمر، تراورتن، سنداستون و لایم استون بوده و از میزان ذخایر قابل توجهی برخوردار است. این در حالیست که در خراسان جنوبی بیش از سی نوع سنگ با طیف های رنگی مختلف تاکنون استخراج گردیده است.گستردگی و پراکندگی معادن سنگ ایران در سرتاسر کشور عزیزمان وجود دارد. جالب است بدانید که 13 درصد سنگ چینی و کریستال دنیا در استان لرستان وجود دارند.

امروزه پس از قرن ها صنعت سنگ ایران در حالی جایگاه سوم تولید جهان را از آن خود کرده است که حدود 600 واحد سنگبری در زمینه ی تولید و فرآوری سنگ ساختمانی مشغول فعالیت هستند و حدود هزار معدن سنگ در سراسر کشور وجود دارد که حدود 700 معدن فعال می باشند. بر این اساس ایران جزو 10 کشور اول در میزان استخراج سنگ های ساختمانی در دنیا می باشد.

سنگ ایرانی به صورت خام به کشورهایی نظیر ترکیه، ایتالیا و چین صادر می گردد و پس از فرآوری و بسته بندی به نام کشور تولید کننده به خود ما و کشورهای همسایه صادر می گردد.سنگ یک ماده طبیعی و معدنی است و لزوما موقعیت جغرافیایی و یا تکنیک ساخت هیچ تأثیری بر روی آن ندارد. اکثر معادن سنگ در مناطق دورافتاده و محروم واقع گردیده اند.

آن چیزی که مهم است تنوع فرآوری آن ماده طبیعی و معدنی است. زیرا سنگ و چوب موادی طبیعی و معدنی هستند و انسان هیچ نقشی در تشکیل ساختار آنها ندارد و مانند موادی از جمله آجر، سرامیک و نظایر آن که محصولاتی تولیدی بوده و می توان ساختار، شکل، سایز و رنگ آن ها را به دلخواه تغییر داد نمی باشند.

این یک تصور نادرست است که اصطلاحاً نام تولید را برای فرآوری سنگ به کار می بریم. زیرا تولید به معنی ترکیب و مونتاژ مجموعه ای از مواد و قطعات است. ولیکن سنگ یک ماده معدنی است که طی میلیون ها سال در طبیعت شکل گرفته و توسط انسان بسته به نوع استفاده و بهره برداری فرآوری می گردد. برش، ساب، رزین و... تماما فرآیندهایی مربوط به فرآوری سنگ هستند ونه تولید.

زمانی که یک نام خارجی بر روی یک سنگ گذاشته می شود و یا از کشوری دیگر وارد می شود، تصور بر این است که قاعدتاً سنگ خوبیست و کیفیت بالایی دارد. اما لزوما این طور نیست. کما اینکه اکثر سنگ های وارداتی به وسیله مواد شیمیایی و یا تزریقی از جمله رنگ، چسب، واکس و پولیش ظاهری شکیل و موقت دارند اما به مرور زمان زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. با این حال می توان اذعان داشت فرآوری خوب و دقیق و نوع بسته بندی آنها در میزان فروش تأثیر بسزایی داشته است.

در چند سال اخیر سرمایه گذاری خوبی در بخش فرآوری سنگ صورت گرفته است و کارخانجات سنگبری با ارتقا خط تولید قادر به فرآوری سنگ در مقیاس جهانی هستند و توانایی رقابت با کشورهای اروپایی، چین، برزیل و هند را دارند.فرآوری هر 5 متر مربع سنگ ساختمانی روزانه برای 3 نفر به صورت مستقیم و 2 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می نماید. در صورت خرید هر 5 متر مربع سنگ ایرانی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز برای 5 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی می گردد.

این روزها بیکاری از معضلات مهم در کشور بوده و به عنوان بزرگ ترین و پیچیده ترین دغدغه و مشکل داخلی کشور مطرح است. لذا هر ایرانی باید تلاش کند با خرید سنگ ایرانی مانعی را از پیش پای جوانان این مرز و بوم بردارد.

بنا بر آمارهای جهانی کشور عزیزمان ایران بالاترین میزان تنوع سنگ را در دنیا دارد. در حالی که سایر کشورهای صاحب جایگاه در صنعت سنگ مانند هند و برزیل تنها دارای معادن سنگ گرانیت هستند و کشور ایتالیا نیز تنها دارای معدن سنگ مرمریت می باشد. در صورتی که ایران دارای معادنی از نوع سنگ مرمریت، گرانیت، کریستال،  مرمر، تراورتن،  سنداستون و لایم استون بوده و از میزان ذخایر قابل توجهی برخوردار است. این در حالیست که در خراسان جنوبی بیش از سی نوع سنگ با طیف های رنگی مختلف تاکنون استخراج گردیده است.

گستردگی و پراکندگی معادن سنگ ایران در سرتاسر کشور عزیزمان وجود دارد. جالب است بدانید که 13 درصد سنگ چینی و کریستال دنیا در استان لرستان وجود دارند.

امروزه پس از قرن ها صنعت سنگ ایران در حالی جایگاه سوم تولید جهان را از آن خود کرده است که حدود 600 واحد سنگبری در زمینه ی تولید و فرآوری سنگ ساختمانی مشغول فعالیت هستند و حدود هزار معدن سنگ در سراسر کشور وجود دارد که حدود 700 معدن فعال می‌باشند. بر این اساس ایران جزو 10 کشور اول در میزان استخراج سنگ های ساختمانی در دنیا می باشد.

سنگ ایرانی به صورت خام به کشورهایی نظیر ترکیه، ایتالیا و چین صادر می گردد و پس از فرآوری و بسته بندی به نام کشور تولید کننده به خود ما و کشورهای همسایه صادر می گردد.

سنگ یک ماده طبیعی و معدنی است و لزوما موقعیت جغرافیایی و یا تکنیک ساخت هیچ تأثیری بر روی آن ندارد. اکثر معادن سنگ در مناطق دورافتاده و محروم واقع گردیده اند. آن چیزی که مهم است تنوع فرآوری آن ماده طبیعی و معدنی است. زیرا سنگ و چوب موادی طبیعی و معدنی هستند و انسان هیچ نقشی در تشکیل ساختار آنها ندارد و مانند موادی از جمله آجر، سرامیک و نظایر آن که محصولاتی تولیدی بوده و می‌توان ساختار، شکل، سایز و رنگ آن ها را به دلخواه تغییر داد نمی باشند.

این یک تصور نادرست است که اصطلاحاً نام تولید را برای فرآوری سنگ به کار می بریم. زیرا تولید به معنی ترکیب و مونتاژ مجموعه ای از مواد و قطعات است. ولیکن سنگ یک ماده معدنی است که طی میلیون ها سال در طبیعت شکل گرفته و توسط انسان بسته به نوع استفاده و بهره‌ برداری فرآوری می گردد. برش، ساب، رزین و... تماما فرآیندهایی مربوط به فرآوری سنگ هستند ونه تولید.

زمانی که یک نام خارجی بر روی یک سنگ گذاشته می شود و یا از کشوری دیگر وارد می شود، تصور بر این است که قاعدتاً سنگ خوبیست و کیفیت بالایی دارد. اما لزوما این طور نیست. کما اینکه اکثر سنگ های وارداتی به وسیله مواد شیمیایی و یا تزریقی از جمله رنگ، چسب، واکس و پولیش ظاهری شکیل و موقت دارند اما به مرور زمان زیبایی اولیه خود را از دست می دهند. با این حال می توان اذعان داشت فرآوری خوب و دقیق و نوع بسته بندی آنها در میزان فروش تأثیر بسزایی داشته است.

در چند سال اخیر سرمایه ‌گذاری خوبی در بخش فرآوری سنگ صورت گرفته است و کارخانجات سنگبری با ارتقا خط تولید قادر به فرآوری سنگ در مقیاس جهانی هستند و توانایی رقابت با کشورهای اروپایی، چین، برزیل و هند را دارند.

فرآوری هر 5 متر مربع سنگ ساختمانی روزانه برای 3 نفر به صورت مستقیم و 2 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می نماید. در صورت خرید هر 5 متر مربع سنگ ایرانی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز برای 5 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال زایی می گردد.

این روزها بیکاری از معضلات مهم در کشور بوده و به عنوان بزرگ ترین و پیچیده ترین دغدغه و مشکل داخلی کشور مطرح است. لذا هر ایرانی باید تلاش کند با خرید سنگ ایرانی مانعی را از پیش پای جوانان این مرز و بوم بردارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>