اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

خرید سنگ ارزان

سنگ ساختمانی قسمت عمده ای از هزینه های ساختمان را به خود اختصاص می دهد و خرید سنگ ارزان و با کیفیت می تواند کمک شایان توجهی به سازندگان نماید. برای مدیریت هزینه و خرید سنگ باید قبل از هر چیز بدانیم از سنگ مورد نظر چه انتظاری داریم و چه کاربردی خواهد داشت و انتظار ما از سنگ نصب شده در ساختمان چیست؟ زیرا هرچه قدر خاصیت و مزیت سنگ ها زیادتر باشد به مراتب قیمت بالاتری خواهند داشت.

برای مدیریت هزینه خرید سنگ در ابتدا باید انتظارات مان از سنگ را مشخص کنیم، بنابراین با پاسخ دادن به سئوالات زیر، سطح توقعات و انتظارات، تعیین می گردد و با توجه به آن، نسبت به خرید سنگ ارزان و مناسب اقدام می نماییم.

  • سنگ مورد نظر در فضای داخلی و یا فضای بیرونی استفاده می شود؟
  • سنگ مورد نظر در معرض نور آفتاب قرار دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در معرض رطوبت قرار دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در معرض رفت و آمد و تردد زیاد هست یا کم؟
  • سنگ مورد نظر در معرض مواد اسیدی، شوینده، مواد آلاینده قرار دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در مکانی قرار می گیرد که امکان سر خوردن وجود دارد یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در مکانی قرار م یگیرد که نور محیط کافی است یا خیر؟
  • سنگ مورد نظر در کف استفاده می شود یا بدنه؟

هر کدام از پاسخ ها، انتظارات ما را از سنگ تعیین م ینماید و هرچه قدر انتظارات ما بیشتر باشد قیمت سنگ بالاتر خواهد رفت و برعکس هرچه قدر انتظارات ما از سنگ کمتر باشد قیمت سنگ ارزان تر خواهد بود که می توان با مدیریت صحیح از بین سنگ ها، سنگی ارزان و مناسب انتخاب نمود.

اگر سنگ در معرض نور خورشید، سرما و گرما قرار می گیرد و یا در فضای خارجی نصب می گردد باید از سنگی استفاده کرد که در برابر تغییرات دما و اشعه نور خورشید مقاوم باشد.اگر سنگ در ساختمان های مسکونی نصب می گردد سنگ مورد نظر الزامأ نباید مقاومت فشاری بالایی داشته باشد و اگر سنگ در ساختمان های عمومی و یا معابر استفاده می شود الزامأ سنگ باید مقاومت فشاری بالایی داشته باشد.
سنگ انتخابی باید با سبک طراحی ساختمان و نور و محیط سازگاری داشته باشد.

سنگ انتخابی باید با بودجه در نظر گرفته شده مطابقت داشته باشد و باید در نظر داشت که در دنیای سنگ های طبیعی آنقدر تنوع زیاد هست که می توان سنگی متناسب با بودجه انتخاب کرد.سنگ ها از دل طبیعت انتخاب می گردند و ظهور و تشکیل یک قطعه سنگ میلیون ها سال طول می کشد و بازی رنگ و طرح سنگ یک امر طبیعی است.

باید این واقعیت را پذیرفت که سنگ های طبیعی با سایر مصالح مانند سرامیک و پارکت و کامپوزیت تفاوت دارند.دقت در میزان محاسبه سنگ مورد نیاز باعث می گردد که بیش از نیاز پروژخ سنگ خریداری نگردد و یا نیاز مجدد به خرید سنگ نداشته باشیم.برای خرید سنگ ارزان و مناسب باید به موارد زیر دقت نمود:

سنگ فرش

سنگ فرش فضاهای داخلی و خانگی: منظور از سنگ فرش فضاهای داخلی و مسکونی اینست که در محیط های مسکونی به علت اینکه تردد بر روی سنگ ها نسبت به اماکن اداری و عمومی کمتر است بنابراین نیازی نیست که از سنگ هایی استفاده شود که مقاومت بسیار بالایی داشته باشند و می توان از سنگ های مرمریت در سنگ فرش منازل مسکونی استفاده کرد و در هزینه ها صرفه جویی نمود.

سنگ فرش فضاهای عمومی: در فضاهای عمومی تردد زیادی رخ خواهد داد و جابه جایی وسایل از روی سنگ فرش اتفاق خواهد افتاد و در این صورت الزامأ سنگ مناسب برای سنگ فرش فضاهای عمومی می بایست از مقاومت فشاری خوبی برخوردار باشد. برای چنین فضاهایی انواع سنگ گرانیت و سنگ های مرمریت مرغوب پیشنهاد می گردد. برای کنترل هزینه ها می توان از ابعاد کوچک تر استفاده کرد زیرا قیمت مناسبتری دارند.

سنگ نما

سنگ نما بیرونی: برای انتخاب سنگ نما بیرونی باید توجه داشت که سنگ نما در معرض نور خورشید، سرما و گرما و آلاینده های هوا قرار دارند. بنابراین باید از سنگی در نمای بیرونی ساختمان استفاده نمود که در برابر عوامل فوق مقاوم باشد. سنگ های تراورتن و گرانیت گزینه های مناسبی برای سنگ نمای بیرونی ساختمان می باشند ولیکن برای کنترل هزینه ها می توان از ابعاد نامتعارف با یک طراحی خوب بهره برد.

سنگ نما داخلی: سنگ نما داخلی به دلیل اینکه در معرض نور خورشید، سرما، گرما و آلاینده های هوا نیستند و نیازی به مقاومت فشاری ندارند می توان از کلیه سنگ های ساختمانی متناسب با سلیقه و بودجه انتخاب نمود.

پوشش سطح سنگ: برای انتخاب سنگ نما چنانچه از سنگ تراورتن استفاده شود می توان از سطح سنگ به صورت چرمی، سابیده، تیشه ای، بوش همر و هوند بهره برد. ولی از سنگ های گرانیت به صورت سابیده و فلیم شده استفاده می شود.

برای انتخاب سنگ فرش چنانچه فضای داخلی است، سنگ ها به صورت سابیده، براق و یا هوند استفاده می شود ولیکن سنگ فرش در فضاهای بیرونی می بایست به جهت جلوگیری از سر خوردن، با فرآیندهایی همچون تیشه زدن، فلیم کردن یا بوش همر، سطح سنگ زبر شود.در هنگام خرید سنگ باید به طراحی، سبک معماری و نورپردازی و سایر عوامل موثر در رنگ و طرح دقت نمود و سنگی را انتخاب نمود که متناسب با طرح و سلیقه و بودجه شما باشد.

قیمت سنگ: قیمت سنگ یکی از مهم ترین عوامل انتخاب سنگ می باشد و ما در ایران به دلیل وفور نعمت و داشتن بالاترین تنوع سنگ های ساختمانی در جهان با کمی شناخت سنگ ها و مدیریت می توانیم سنگ مناسب و ارزان خود را با توجه به کاربرد آن پیدا کنیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>