اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

علت افزایش قیمت سنگ

افزایش 20 تا 70 درصدی قیمت سنگ ساختمانی

با نگاهی به شرایط صنعت ساختمان در می یابیم که در مدت زمان کوتاهی قیمت محصولات ساختمانی از جمله لوازم برقی, آسانسور, شیرآلات, سیمان, آهن آلات و... افزایش 100 تا 200 درصدی را به خود دیده است که این موضوع موجب تعطیل شدن بسیاری از پروژه های عمرانی در کشور گردیده است.افزایش قیمت ارز و نوسانات موجود در بازار تأثیر مستقیمی در افزایش قیمت مصالح ساختمانی از جمله سنگ های ساختمانی داشته است.

در چند سال اخیر قیمت سنگ به دلیل رکود صنعت ساختمان و کاهش ساخت و ساز شرایط با ثبات و بدور از نوسانی را تجربه می نمود و تولیدکنندگان علی رغم تورم و افزایش قیمت مواد مصرفی در فرایند تولید با کم کردن سود خود سعی بر آن در آن داشتند که قیمت سنگ خود را افزایش ندهند؛ اما با افزایش ناگهانی نرخ ارز، بر هزینه های تولید افزوده شد و این امر موجب شد تولیدکنندگان ناگزیر قیمت محصولات خود را افزایش دهند.

سوالی که ممکن است در اینجا مطرح شود این است که افزایش قیمت دلار و نوسانات بازار ارز چه ارتباطی با افزایش قیمت سنگی که در داخل کشور تولید می شود می تواند داشته باشد؟

در جواب می توان به این موضوع اشاره کرد که در اقتصاد همه چیز و همه پارامترهای اقتصادی به هم وابسته هستند, ثانیا درحدود 80 درصد مواد مصرفی و ماشین آلات سنگبری وارداتی می باشد که مسئله با نرخ ارز ارتباط مستقیمی دارد.

به عنوان مثال، یک گالون ماستیک قبل از نوسانات نرخ ارز قیمتی در حدود 16 هزار تومان را داشته که در بازار به وفور یافت می شد و به راحتی به فروش می رسید. همچنین این امکان وجود داشت که خرید خود را به صورت اعتباری انجام دهیم؛ ولی در حال حاضر قیمت هر گالن بیش از 60 هزار تومان رسیده و فقط امکان خرید نقدی میسر است که آن هم به صورت پیش فروش انجام می پذیرد.

با توجه به افزایش قیمت 375 درصدی همین یک قلم در کنار افزایش قیمت سایر مواد مصرفی مانند لقمه ساب، سگمنت، دیسک، حقوق کارگران افغانی و... که آنها هم دارای همین شرایط هستند، به این نتیجه می رسیم که کارخانجات سنگبری ناگزیر هستند به منظور جلوگیری از ضرر و زیان قیمت های خود را افزایش دهند و با کم کردن تولید شرایط خود را با بازار تطبیق دهند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>