اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ نما طبق اصول شهرداری

با توجه به درهم ریختگی و نامناسب بودن بسیاری از نماهای ساختمانی و دخالت های که بعد از اتمام ساختمان در نماها صورت می پذیرد، ناهنجاری های زیادی را به وجود می آورد که مورد انتقاد همگان است.

بر این اساس ساماندهی نمای ساختمان ها نیز ضروری است و بایستی به صورت گسترده و همه جانبه تهیه و ارائه شود، ولی بعضی موارد آن کاملاً واضح و ادامه آن اصولاً باعث گسترش ناهنجاری های بیشتر است.بر این اساس چند نمونه ضروری از این ساماندهی برای آغاز این اصلاحات در این طرح ارائه شده است.

ماده یکم (1): به منظور حفظ هویت معماری، تاریخی، فرهنگی و هماهنگی با اقلیم و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی منطقه، در بهره گیری بهینه از عوامل سرما، گرما، نور و حرارت به ویژه در نمای ظاهری ساختمان ها مالکین ساختمان ها موظفند از مصالح هماهنگ و بوم آور استفاده نمایند و شهرداری تهران موظف است با بررسی نقشه های نما قبل از صدور پروانه جزئیات نما را مورد تایید قرار دهد.

ماده دوم (2): ضمن تأکید بر مصوبه دور دوم شورای اسلامی شهر تهران در سال1385 تحت عنوان ‹‹بهینه سازی مصرف سوخت در اماکن و استفاده از مصالح مناسب در نمای ساختمان ها ›› ابلاغی به شماره 160/802/22203و در جهت تشویق و ترغیب استفاده از مصالح بومی در ساخت ابنیه در صورت استفاده از آجر به صورت کامل در نما به میزان 5 درصد از عوارض ساختمانی مشمول بخشودگی می شود.همچنین در صورتی که در بخشی از نما از این مصالح استفاده شود. به میزان درصد استفاده شده نسبت به کل نما معادل 5 درصد مشمول بخشودگی در عوارض خواهد بود.

ماده سوم (3): هر گونه استفاده از مصالح نماسازی (کامپوزیت) در کاربری های مسکونی ممنوع است. تبصره: از مبدا اول فروردین ماه سال 1392 در صورت استفاده از مصالح نما سازی (کامپوزیت) در سایر کاربری ها (غیر مسکونی) و به ازای هر متر مربع یکصد هزار ریال عوارض وضع می شود که مبلغ این عوارض سالانه مطابق نرخ تورم که همان سال اعلام می شود تعدیل می گردد.

ماده چهارم (4): استفاده از نمادها و نقش های مغایر با فرهنگ اسلامی و ملی به نحوی که موجب بروز شائبه به و اشاعه نمادها و نقش های صهیونیستی، فراماسونری و مسلک های ضد دینی و هتک حرمت در نمای ساختمان ها ممنوع است. شهرداری تهران موظف است از صدور هرگونه پروانه ساخت یا پایان کار برای این قبیل اماکن جلوگیری بعمل آورد.

ماده پنجم (5): به منظور از سامان بخشی نمای ساختمان ها هرگونه نصب تجهیزات در نما و منظر ساختمان ها می بایست به گونه ای در نقشه های معماری پیش بینی گردند که اختلالی از جهت جلوه های بصری و زیبایی نمای ساختمان ها ایجاد ننمایند و در این خصوص موارد ذیل می بایست رعایت شوند:

الف: همه دستگاه های سرمایشی و گرمایشی و دیگر تجهیزات مربوط تا جای ممکن در بام ساختمان ها درست شده و با پیش بینی کانالها و لوله های مربوط در داخل ساختمان واحدهای ساختمانی مرتبط شوند به گونه ای که در دید و منظر عمومی قرار نگیرند.

ب: در مواردی که دستگاه ها و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی را نتوان در بام ها تعبیه نمود مقتضی است که طراحی و نصب به شیوه ای در بالکان ها انجام شود که شبکه و حرفه ای لازم در جهت استفاده تجهیزات مورد استفاده پیش بینی گردد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>