اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سنگ نمای گرانیت

سنگ نمای گرانیت با توجه به قدرت و دوام بالا و قابلیت تحمل بلوک های سنگین ازلحاظ تاریخی قدمت زیادی داشته و استفاده از آن در ساختمان های تجاری و مذهبی بسیار پرکاربرد بوده است.

نوع دیگری از سنگ نمای ساختمان سنگ های دگرگونی هستند که از سنگ های موجود پیشین تشکیل شده اند و از طریق گرما، فشار و یا اعمال شیمیایی مایعات و گازها تغییریافته اند. کوارتزیت، سنگ مرمر(سنگ آهک تغییریافته) و گرانیت گنیس(گرانیت تغییریافته)نمونه ای از سنگ های ساختمانی دگرگونی معمول هستند.

سنگ نمای گرانیت

گرانیت یک سنگ آذرین با رنگ روشن است که به اندازه کافی بزرگ بوده و با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است. از تبلور آهسته ماگما در زیر سطح زمین، گرانیت شکل می گیرد. سنگ نمای گرانیت به طور عمده از کوارتز، فلدسپات با مقادیر جزئی میکا، آمفیبول­ها و سایر مواد معدنی تشکیل شده است.

این ترکیب معدنی معمولاً گرانیتی به رنگ قرمز، صورتی، خاکستری یا سفید می دهد که دانه های تیره رنگی در سراسر سنگ مشاهده می شود.گرانیت یکی از شناخته شده ترین سنگ نمای ساختمان است. گرانیت برای ساخت بسیاری از اشیایی که در زندگی روزمره با آن روبه رو هستیم استفاده می شود.

سکوهای پیشخوان، سنگ فرش، سنگ نمای ساختمان، راه پله و مقبره در آرامگاه ها از گرانیت ساخته شده اند.به دلیل بالا بودن درصد سیلس در گرانیت این سنگ بسیار سخت بوده و در برابر سایش مقاوم است.
سنگ نمای گرانیت دارای چگالی بالا بوده و در برابر نفوذ آب و ضربه بسیار بادوام می باشد. گرانیت به دلیل مقاومت بالایی که دارد در محیط های صنعتی نیز قابل استفاده است.سنگ نمای گرانیت به این علت که از معادن استخراج شده و برش و صیقل آن پرهزینه است، قیمت بالایی دارد.

هزاران سال است که از گرانیت برای نمای داخلی و خارجی ساختمان استفاده می کنند. گرانیت خردشده و جلا داده شده در سنگ نمای ساختمان، سنگ فرش، بناهای تاریخی و بسیاری از پروژه های بیرونی استفاده می شود. در داخل ساختمان از گرانیت برای کاشی کاری، فرش کردن کف و پله ها و دیوارهای تزئینی استفاده می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>