اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

نمای ساختمان

سنگ نمای ساختمان ازنظر مقاومت و استحکام مطلوب تر بوده و دوام بالا، زیبایی، سهولت استخراج، برش و حکاکی از ویژگی های آن ها می باشد.انواع سنگ های مختلف از قبیل آذرین، دگرگونی و رسوبی به عنوان سنگ نمای ساختمان استفاده می شوند.

سنگ چینی

این سنگ در رنگ های سفید و طوسی و بین این دورنگ موجود می باشد و برای مصارف خاص و دکوراتیو کاربرد دارد. سنگ چینی بسیار مقاوم بوده و درعین حال برای کارهای حجمی و ابزارزنی قابل استفاده می باشد.

سنگ کریستال

کریستال معمولاً سفیدرنگ با رگه هایی آبی، سیاه و یا زردرنگ است. امروزه استفاده از کریستال به عنوان سنگ نمای ساختمان منسوخ شده و به ندرت استفاده می شود. کریستال طولی و دانه درشت برای زیر کار مورداستفاده قرار می گیرد. برای جاهایی که به استحکام زیاد نیاز است می توان از کریستال استفاده کرد.

سنگ لایمستون

لایمستون به معنای سنگ آهک است که در اصطلاح به آن گل سنگ نیز می گویند. لایمستون به عنوان سنگ نمای ساختمان کاربردی همانند مرمریت دارد. لایمستون بسیار نرم بوده و از مقاومت بسیار پایینی برخوردار است لذا عمدتاً برای ابزارزنی و کار حجمی استفاده شده و برای فضاهای خارجی قابل استفاده نمی باشد. این سنگ تخلخل نداشته و آب را کاملاً به خود جذب می کند به این دلیل بسیار چرک پذیر می باشد.

ماسه سنگ ها

ماسه سنگ که به سنداستون معروف است یکی از شایع ترین سنگ های رسوبی است که دارای بافتی نرم و خشن می باشد. این سنگ ها در برابر یخبندان بسیار مقاوم هستند. سطح نهایی این سنگ های نسبتاً ارزان به صورت چکشی، کلنگی و تیشه ای قابل مصرف است و نصب آن به کمک ابزار غیر آهنی ممکن خواهد بود. ماسه سنگ به عنوان سنگ نمای ساختمان کاربرد دارد.

دیوریت نوع دیگری از سنگ نمای ساختمان است که به دلیل قیمت نسبتاً ارزان و مقاومت بسیار بالایی که دارد برای سنگ پله، کف و حتی در جاده سازی ها قابل استفاده می باشد.

گابرو

این نوع سنگ از استحکام و مقاومت بالایی در برابر هوازدگی برخوردار است. گابرو بسیار قیمت مناسب بوده و برای سنگ نمای ساختمان، کف، پل و تونل مورداستفاده قرار می گیرد.

سنگ نمای ساختمان نوعی سنگ تزئینی است که در ابعاد و اندازه های مشخص قابل تراش و برش می باشد.سنگ های نمای ساختمان دارای سختی و دوام متفاوتی بوده که در شرایط مختلف آب و هوایی قابل استفاده می باشند و به این دلیل کاربرد آن ها متفاوت است به طور مثال سنگ نمای گرانیت به دلیل مقاومت بالایی که دارد و همین طور جذب آب کمتر در نمای ساختمان، کف سازی، پیاده روسازی و حتی راه سازی نیز قابل استفاده می باشد.

هرکدام از سنگ نمای ساختمان در تنوع رنگی متفاوت موجود می باشد. سنگ نما تراورتن مانند گرانیت در طرح و رنگ متنوع موجود می باشد لذا ازاین جهت برای کارهای تزئینی و دکوراتیو بیشتر استفاده می شود.
میزان تخلخل سنگ به حفره هایی که روی سنگ موجود است بستگی دارد.

این حفره ها تحت تأثیر واکنش های شیمیایی و محلول­های طبیعی روی سنگ ایجاد می شوند. هرچه تخلخل سنگ نمای ساختمان بیشتر باشد قدرت نفوذپذیری آب در آن کمتر خواهد بود مثل سنگ نمای گرانیت و سنگ نما تراورتن.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>