اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

پروفیل درب و پنجره چیست؟

در میان انواع مصالحی که در ساختمان سازی کاربرد دارند، پروفیل در و پنجره جایگاه ویژه ای دارد. علاوه بر اینکه انتخاب پروفیل درب و پنجره با کیفیت می تواند در بالا بردن سطح کیفی ساختمان، تأثیر به سزائی داشته باشد، ظاهر این محصول که انواع مختلفی دارد، می تواند نمای متفاوتی در ظاهر نهایی ساختمان پدید آورد.

یکی از مواردی که می تواند هزینه های تمام شده ی یک پروژه ساختمانی را تحت تأثیر خود قرار دهد قیمت پروفیل در و پنجره می باشد. این محصولات از چند نوع متریال متفاوت تولید می گردند. بر اساس استاندارد ملی ایران شماره 7336 با عنوان پروفیل های توخالی مخصوص در و پنجره، این محصولات با استفاده از ورق روغنی و ورق گرم تولید می گردند. بنابر این قیمت ورق روغنی و همچنین قیمت ورق سیاه عاملی تأثیر گذار بر روی قیمت پروفیل در و پنجره می باشد.

همچنین در استاندارد IS4351 که متعلق به کشور هند بوده و در خصوص چهارچوب و لنگه دری می باشد اطلاعات مربوط به جنس پروفیل در و پنجره و نحوه ساخت آن ارائه شده است. اما امروزه پروفیل در و پنجره PVC و UPVC نیز کاربرد فراوانی پیدا نموده است. محصولات UPVC دارای تنوع و مختصات بسیار متنوع تری نسبت به پروفیل در و پنجره آهنی هستند.

متریال دیگری که در تولید پروفیل در و پنجره استفاده ی فراوانی دارد آلومینیوم می باشد. قیمت پروفیل درب و پنجره علاوه بر اینکه به نوع متریال به کار رفته در آن بستگی دارد، به فرآیند های تولید آن نیز مرتبط می باشد. ولی به طور کلی می توان گفت هزینه ی پروفیل در و پنجره غیر فلزی نسبت به پروفیل آلومینیومی، و پروفیل درب و پنجره ی آلومینیومی نسبت به پروفیل آهنی کمتر می باشد.

مشخصات ابعاد و سایز پروفیل درب و پنجره آهنی به هشت گروه متنوع تقسیم بندی شده اند. رایج ترین این گروه ها، پروفیل در و پنجره گروه 2 و گروه 7 می باشند. در پروفیل های درب و پنجره هر دو نوع پروفیل باز و پروفیل ساختمانی بسته مشاهده می گردد.

پروفیل هایی نظیر زهوار، چهارچوب درب فرانسوی، درب دولبه، ناودانی و نبشی از نوع باز می باشند. پروفیل سپری 507، پروفیل درب و پنجره لنگه دری 508 و پروفیل چهارچوبی 509 را می توان از جمله پروفیل های در و پنجره بسته محسوب نمود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>