اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مشخصات شیمیایی و فیزیکی پروفیل درب و پنجره

در میان انواع مصالحی که در ساختمان سازی کاربرد دارند، پروفیل در و پنجره جایگاه ویژه ای دارد. علاوه بر اینکه انتخاب پروفیل درب و پنجره با کیفیت می تواند در بالا بردن سطح کیفی ساختمان، تأثیر به سزائی داشته باشد.

ظاهر این محصول که انواع مختلفی دارد، می تواند نمای متفاوتی در ظاهر نهایی ساختمان پدید آورد. یکی از مواردی که می تواند هزینه های تمام شده ی یک پروژه ساختمانی را تحت تأثیر خود قرار دهد قیمت پروفیل در و پنجره می باشد. 

مشخصات شیمیایی و فیزیکی پروفیل در و پنجره

در بحث مشخصات پروفیل درب و پنجره دو دسته بندی عمده در پیش خواهیم داشت:

  • مشخصات شیمیایی
  • مشخصات فیزیکی

مشخصات شیمیایی

آنچه مسلم است مشخصات شیمیایی در گرو جنس به کار رفته در ساخت و تولید پروفیل در و پنجره می باشد. لیست زیر پنج گروه اصلی متریال به کار رفته در ساخت محصول مورد مطالعه را به ما معرفی می کند:

  • فولاد: شامل ورق سیاه، ورق روغنی و استنیلنس استیل Stainless steel, Hot rolled and Cold rolled steel
  • پی وی سی و همچنین یو پی وی سی uPVC and similar plastics
  • آلومینیوم Aluminum
  • کامپوزیت Glass-Fiber Reinforced plastic GFRP
  • چوب Wood

نکته ای که باید در نظر داشت این است که مشخصات شیمیایی ورق های خام درخلال پروسه تولید پروفیل های درب و پنجره تغییری نمی نماید. پس کافیست برای آنالیز شیمیایی این محصولات به آنالیز ورق خام آنها توجه کنیم.

مشخصات فیزیکی

ظاهر پروفیل های درب و پنجره اولین چیزی است که در هنگام بررسی مشخصات فیزیکی این محصول مد نظر قرار می گیرد. همان گونه که در تصویر شماره 1 مشاهده می گردد، پروفیل های درب و پنجره آهنی در زیر مجموعه ی مقاطع توخالی یا Hollow Section قرار می گیرند و همچنین از این جهت که در طول یک شاخه سطح مقطع آن یک شکل هندسی ثابت است به آن پروفیل اطلاق می گردد.

بنابراین در بحث مشخصات ظاهری می توان سطح مقطع پروفیل درب و پنجره را به عنوان یک خصوصیت در نظر آورد. اسامی انواع آن نیز با شکل سطح مقطع آن تغییر می کند.پروفیل در و پنجره آهنی، به لحاظ شکل سطح مقطع در دو دسته ی باز و بسته تقسیم بندی می شود.

پروفیل های چارچوبی فرانسوی، چهارچوب ساده، مکزیکی و چهارچوب رومی و زوار از جمله پروفیل های باز و پروفیل در و پنجره سپری 507، لنگه دری 508 و پروفیل چهارچوبی 509 در زمره پروفیل درب و پنجره ی بسته می باشند.نکته دیگر اینکه برای ساخت درب و پنجره از دیگر مقاطع فلزی همچون، قوطی آهن در سایزهای مختلف و نبشی نیز استفاده می گردد.

این پروفیل ها به همراه پروفیل درب و پنجره در گروه پروفیل های ساختمانی قرار دارند. اما باید توجه نمود پروفیل درب و پنجره به طور اختصاصی فقط در ساخت در و پنجره استفاده می گردد حال آنکه قوطی و نبشی کاربردهای بیشماری علاوه بر ساخت قاب در و یا پنجره دارند.جوش پذیری پروفیل های درب و پنجره و همچنین امکان سوراخکاری بر روی آنها نیز می تواند از مشخصات این محصولات در نظر گرفته شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>