اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

مقایسه پنجره آهنی با پنجره upvc

پنجره آهنی یکی از بخش های مهم در ساختمان به حساب می آید. این موضوع در سه مرحله طراحی، تولید و اجرا مورد بررسی قرار می گیرد. قیمت پنجره آهنی می بایست متناسب با هزینه های کلی پروژه باشد.

مهم ترین عامل تأثیر گذار در قیمت پنجره آهنی، طراحی آن می باشد. چرا که در طراحی، متریال مورد استفاده، میزان پیچیدگی ها، ضریب ایمنی و همچنین سطح زیبایی پنجره مورد توجه قرار می گیرد. در طراحی می بایست وزن پنجره آهنی را نیز در نظر گرفت.

موضوع مهم برای مقایسه پنجره آهنی با پنجره ی یو پی وی سی وجود دارد:

  • قیمت پنجره آهنی در مقایسه با قیمت پنجره UPVC
  • وزن پنجره آهنی در مقایسه با وزن پنجره UPVC

شاید بتوان دیگر جنبه های این دو محصول را نیز با هم مقایسه نمود. مواردی از قبیل استحکام، سهولت ساخت، سهولت نصب و.... اما در مقایسه با دو موضوع ذکر شده در بالا از درجه اهمیت پایین تری برخوردار می باشند. بنابراین به اختصار این دو موضوع را در مورد پنجره آهنی و پنجره یو پی وی سی مقایسه می کنیم.

به طور کلی محصولات فولادی قیمت بالاتری نسبت به محصولات یو پی وی سی دارند. برای تولید یک پنجره آهنی وزن زیادی فولاد مورد نیاز است و چون قیمت پنجره آهنی به قیمت آهن خریداری شده برای ساخت پنجره بستگی مستقیم دارد عملا قیمت پنجره آهنی به نسبت بالا می باشد.

برای ساخت یک پنجره آهنی می بایست چندین شاخه از پروفیل مشخصی مانند نبشی، تسمه، قوطی، پروفیل درب و پنجره خریداری گردد، برش کاری لازم صورت گیرد و برای نصب آن نیز از روش های گوناگون اقدام گردد. اما به عنوان جمع بندی می توان قیمت پنجره آهنی را در مقایسه با یو پی وی سی بالا دانست. پنجره UPVC با پروفیل های ارزان تر تولید می گردند.

در بسیاری از موارد پنجره یو پی وی سی به صورت آماده و کامل تهیه می گردد. تصویر شماره 1 را مشاهده فرمایید. یعنی برای نصب آن در ساختمان نیاز به ساخت مجدد و کارهای مربوط به برش و اتصال آنها نیست. در حالی که پنجره های آهنی به طور جدا گانه می بایست تولید شده، نصب و سپس شیشه در آنها قرار داده شود.

همین مطلب باعث صرفه جویی بیشتری در هزینه پنجره خواهد شد. بنابراین از نظر ساخت وتولید نیز قیمت پنجره آهنی بالاتر از قیمت پنجره UPVC خواهد بود.در خصوص وزن پنجره آهنی نیز مطلب کاملا روشن است. میانگین چگالی آهن آلات نزدیک به 7 برابر بیش از میانگین انواع پروفیل می باشد لذا وزن مخصوص محصولات فولادی بالاتر و در نتیجه وزن پنجره آهن بیش از وزن پنجره با جنس های دیگر خصوصا یو پی وی سی خواهد بود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>