اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ناودانی و انواع آن

ناودانی از محصولات پرکاربرد فولادی است که به دو صورت بال موازی و بال ناموازی تولید می گردد. ناودانی های بال موازی تحت استاندارد UPE می باشند و در بازار ایران کمتر مورد استفاده قرار می گیرند. اما ناودانی های بال موازی تحت استاندارد UPN و UNP شناخته می شودند. ناودانی به دو صورت پرسی و فابریک از خط تولید خارج می گردد. ناودانی فابریک توسط نوردگرم و ناودانی پرسی به وسیله خمکاری ورق تولید می شوند.

اطلاعات رایج در مورد خرید ناودانی

اصطلاحات رایج که باید در هنگام خرید ناودانی بدانید عبارتند از:

ناودانی سبک: ناودانی هایی که وزن آن ها کمتر از وزن استاندارد در جدول اشتال می باشد را ناودانی سبک میگویند.

ناودانی سنگین: به ناودانی هایی که وزن آن مطابق با وزن درج شده در جدول اشتال می باشد و این ناودانی ها هم وزن ناودانی وارداتی و ارویایی می باشد.

ناودانی کوتاه: ناودانی هایی که طول آنها برابر با 6 متر می باشد.

ناودانی بلند: ناودانی هایی که طول آن ها برابر با 12 متر می باشد.

گلیمخ: ناودانی های برش خورده را گلیمخ میگویند.

ناودانی نرمال: ناودانی که طول آن ها بین 6 الی 12 متر دارد.

گوشت ناودانی: در بازار فولاد به ضخامت ناودانی گوشت ناودانی میگویند.

بنگاه داری: بنگاه داری به هزینه ای که هر بنگاه هنگام بارگیری، انبارداری و مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کند گفته می شود.

جدول اشتال ناودانی: جدولی که در آن استاندارد، ابعاد، وزن و ضخامت انواع ناودانی در آن درج شده است. در بازار ایران ناودانی در سایز های 4 الی 24 به صورت داخلی و وارداتی تولید می شوند اما سایز های بالاتر از 24 قطعا وارداتی هستند.

جنس ناودانی: ناودانی در جنس های مختلفی نظیر آلومینیوم، استنلس استیل، گالوانیزه و... تولید می شود. بنا به کاربر مورد نظر جنس ناودانی متفاوت است.

ویژگی های ظاهری ناودانی

ناودانی مقطعی شبیه حرف انگلیسی U می باشد. سطح ظاهر این محصول صاف و بدون هیچ گونه موجی بوده و فاقد هرگونه پوسته می باشد. پس از خرید ناودانی در صورت وجود مشکل در بار ارسال شده کافی است با کارشناسان مربوط تماس بگیرید تا در اسرع وقت پیگیری های لازم صورت گیرد.

ناودانی با نام UNP نیر معروف می باشد و عددی که بروی سطح این مقطع درج شده نشانگر سایز ناودانی می باشد. به عنوان مثال UNP140 یعنی ناودانی با سایز 14 مدنظر است.برخی از معروف ترین برندهای ناودانی عبارتند از:

  • ناودانی شکفته مشهد
  • فولاد البزر غرب
  • ناب تبریز
  • فولاد کوهپایه
  • فولاد البزر ایرانیان (فایکو)
  • فولاد تهران

حداقل ظرفیت برای سفارش ناودانی از کارخانه ها یک بندیل می باشد. مشتریان برای خرید ناودانی 6 متری از کارخانه باید هزینه یک ماشین تک و برای ناودانی 12 متری هزینه یک ماشین تریلی را پرداخت کنند.هنگام خرید ناودانی از کارخانه 2 الی 7 روز برای تحویل زمان میبرد لیکن عوامل نظیر صف خرید، محل تخلیه، شرایط جوی و.. در تحویل محصول متغییر می باشد. در صورتی که مشتری چندین سایز مختلف ناودانی را بخواهد کارخانه در صورت موجود از سایز های مختلف به اندازه یک ظرفیت یا بیشتر برای مشتری بارگیری خواهد کرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>