اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تفاوت ناودانی سبک و سنگین

ناودانی مقطع فولادی می باشد که از یک جان "web" و دو بال "Flanges" عمود بر آن تشکیل شده است. ناودانی شبیه به حرف انگلیسی U می باشد. این محصول در دو نوع سبک و سنگین دسته بندی می شود. ناودانی سبک از لحاظ وزنی نسبت به وزن درج شده در جدول اشتال کمتر می باشد اما ناودانی سنگین از لحاظ وزنی مطابق با وزن درج شده در جدول اشتال می باشد.

ناودانی در صنعت و ساختمان کاربرد های فراوانی دارد. در کاربرد ساختمانی می توان استفاده در چهارچوب در و پنجره و یا ترمیمی از یک بخش از بنای تخریب شده را مثال زد و در کاربرد های صنعتی در ساخت پایه های تجهیزات صنعتی، تولید سازه ها و سکو ها استفاده کرد.

انواع ناودانی

ناودانی ها از لحاظ وزن، نحوه تولید، کاربرد و جنس به دسته های مختلفی تقسیم می شوند. ناودانی از نظر وزن در دو نوع ناودانی سبک و سنگین تولید می شوند.

ناودانی سبک

ناودانی سبک از لحاظ وزن نسبت به وزن درج شده در جدول اشتال کمتر می باشد. این نوع ناودانی بیشتر در کارخانه های ایران و روس تولید می شود. ناودانی سبک به علت وزن کم در مصارفی از قبیل ساخت پله ها، ترمیمی بناهای معماری و تجهیزات ساختمانی کاربرد دارد.

معمولا قیمت ناودانی های سبک در قیاس با ناودانی های سنگین ارزانتر می باشد و علت این ارزانی وزن کمتر ناودانی سبک در مقایسه با ناودانی سنگین است.

ناودانی سنگین

ناودانی سنگین از لحاظ وزنی دقیقا با وزن درج شده در جدول اشتال مطابقت دارد. این ناودانی ها در کارخانه های اروپایی با استاندارد UNP تولید می شوند. ناودانی سنگین تحت استاندارد DIN-1024 با نمره های 40 تا 400 و استاندارد ملی با نمره های 80 الی 180 تولید می شوند. از این ناودانی ها بیشتر در مصارف صنعتی نظیر ساخت تیرها، ستون ها، خرپا ها و دستگاه و تجهیزات صنعتی استفاده می شود.

تفاوت ناودانی سبک و ناودانی سنگین

با توجه به مفهوم ناودانی سبک و سنگین برخی از تفاوت های عمده این دو محصول شامل:

  • وزن محصول
  • ابعاد استاندارد محصول
  • کارخانه های تولید کننده
  • قیمت ناودانی سبک و سنگین
  • کاربرد هریک از دو نوع سبک و سنگین
  • الگوی اشتال ناودانی سبک و سنگین

ناودانی پرسی

در تولید ناودانی به روش پرسی ابتدا ورق در سایز و اوزان متفاوت برش داده می شود و در ابتدای خط تولید قرار می گیرد سپس با عبور از میان قالب های پرس، شکل ناودانی را به خود می گیرد. سرانجام پس از آن به شاخه های 12 متری برش داده شده و بسته بندی می شود.

ناودانی فابریک

در تولید ناودانی به روش فابریک همانند آنچه در بحث تولید میلگرد، نبشی فابریک اتفاق می افتد، اسلب های در خط تولید ناودانی گداخته می شوند سپس در مرحله سایزینک و شکل دهی قرار می گیرند و سرانجام خنک کاری و بسته بندی می شوند.ناودانی از لحاظ شکل ظاهری به دو دسته ناودانی مشبک و ناودانی ساده تقسیم می گردد.

ناودانی مشبک

ناودانی مشبک از ورق گرم، گالوانیزه شده به صورت نورد گرم یا سرد تولید می شود و جهت مصارفی نظیر قفسه های مستحکم فولادی، ساختمان های سبک فولادی، نصب سنگ به صورت خشک بدون استفاده از ملات و سیمان کاربرد دارد و اغلب در سایزه های 8 الی 16 تولید می گردد.

ناودانی ساده

ناودانی صنعتی و ساختمانی که از ورق گرم به صورت فابریک یا پرسی تولید می شود. این ناودانی در سایز های 8 الی 16 و ارتفاع 30 الی 400 میلیمتر تولید می شود و اغلب برای ساخت پل ها، ستون ها، سوله ها و... کاربرد دارد.

مشخصات ناودانی

کلیه مشخصات وزنی و ابعادی ناودانی در استاندارد DIN 1026 و استاندارد ملی ایران 4477 آمده است. ناودانی به دو صورت 6 و 12 متری در بازار عرضه می شود. لازم به ذکر است سایز ناودانی براساس اندازه جان آن مشخص می گردد. مثلا ناودانی با سایز 12 یعنی جان ناودانی 120 میلیمتر یا 12 سانی متر طول دارد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>