اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

کاربرد نبشی در صنعت

یکی از پروفیل های پرکاربرد در صنایع و ساختمان سازی نبشی آهنی می باشد. نبشی با حرف L نشان داده می شود. عموما دو ضلع نبشی با یکدیگر برابرند که به آن نبشی بال مساوی، اما اگر سایز بال های آن با یکدیگر برابر نباشد نبشی بال نامساوی میگویند. در این حالت نبشی را با حرف V نشان می دهند.

نبشی در ساختمان سازی کاربرد بیشتری دارد اما در صنعت استفاده های فراوانی نیز از آن صورت می گیرد. سایز نبشی براساس اندازه ضلع آن تعیین می شود و از 40 میلیمتر تا 4 سانتی متر می باشد. نبشی دارای انواع مختلفی از جمله نبشی استنلس استیل، نبشی آلومینیوم، نبشی پی وی سی، نبشی پلاستیکی، نبشی چوبی و پلی اتیلن می باشد.

نبشی های موردنیاز صنعت داخل کشور به دو صورت قابل تامین است، نبشی وارداتی و نبشی داخلی که نبشی وارداتی از کشور هایی همچون روس و اوکراین تهیه می شود و نبشی های داخلی در داخل ایران توسط کارخانه شکفته مشهد، ناب تبریز و... تولید می شود.

کاربرد نبشی صنعت

از مهم ترین کاربرد نبشی در ساختمان سازی علاوه بر تقویت اتصالات در ساختمان موجب تقویت باد بند و خرپا در اسکلت فلزی می شود. کاربردهای نبشی فقط مختص به ساختمان سازی نمی باشد و در صنعت نیز کاربرد های فراوانی دارد از جمله صنعت خودروسازی، کشتی سازی و تجهیزات دریایی، تجهیزات فضانوردی، تولید سینی های کابل برق، ساهت قفسه آهنی، تجهیزات ترافیکی، ساخت ساپورت لوله در نیروگاه ها، پتروشیمی و.. است.با در نظر گرفتن کاربردهای فراوان نبشی در ساختمان سازی و صنعت به این نکته پی میبریم که قیمت نبشی همواره برای صنعت گران اهمیت ویژه ای دارد.

انواع نبشی

نبشی ها از نظر ابعاد و شیوه تولید متفاوت هستند. که شامل:

  • نبشی بال مساوی
  • نبشی بال نامسا.ی
  • نبشی پرسی
  • نبشی فابریک
  • نبشی بال مساوی

مهم ترین تفاوت میان نبشی در اندازه اضلاع و نوع تولید آن است. منظور از نبشی بال مساوی یکسان بودن ضلع های نبشی در زمان ساخت و اتصال آن ها با یکدیگر است. هنگامی که ضلع های عمودی برهم یکسان باشند، سطح مقطع آن به شکل V دیده می شود و به آن نبشی بال مساوری خواهند گفت.

نبشی بال نامساوی

اگر اندازه اضلاع نبشی با یکدیگر برابر نباشند به آن نبشی بال نامساوی میگویند. به همین دلیل سطح مقطع آن به شکل L دیده می شود. به عنوان مثال در یک نبشی بال نامساوی ممکن است اندازه یک ضلع 120 و ضلع دیگر 80 باشد.

نبشی پرسی

اصولا نبشی های ساختمانی به روش پرسی تولید می شوند. در نبشی پرسی ورق فولادی برش خورده و به قسمت پرس فرستاده می شود تا توسط دستگاه رول فابریک به ضخامت مورد نظر برسد. فرآیند تولید نبشی پرسی بسیار راحت و در مدت زمان کوتاه قابل تولید می باشند.

نبشی فابریک

عموما نبشی های صنعتی به روش فابریک تولید می شوند. ابتدا شمش طبق درجه حرارت تعیین شده در کوره های حرارتی قرار گرفته و با کاهش سطح مقطع آن به نبشی تبدیل می شود. نبشی های صنعتی از این روش تولید می شوند و این نبشی ها مقاومت و استحکام بالاتری نسبت به نبشی پرسی دارند. قیمت نبشی فابریک با توجه به قیمت شمش تعیین می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>