اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

انواع اتصالات لوله فولادی

قطعاتی که به لوله ها متصل می شوند و وظیفه آنها تنظیم جریان، اندازه گیری جریان، متصل کردن لوله ها به یکدیگر در قطر یکسان و متفاوت و جلوگیری از نشت سیال را برعهده دارند، اتصالات لوله می گویند. معمولا اتصالات لوله از جنس لوله می باشند و در شرایط خاصی جنس آهن ها متفاوت می باشد.

اتصالات در جنس های مختلفی نظیر مسی، فولادی، گالوانیزه، آهنی، برنجی، PVC و... تولید می شوند. هر یک از این جنس ها در مکان های مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. اتصالات گالوانیزه به سیستم های لوله کشی گالوانیزه متصل می شوند. به دلیل داشتن لایه ی از روی، این اتصالات دارای مقاومت بالایی در برابر خورندگی و زنگ زدگی دارند و مناسب برای سیستم های لوله کشی آب هستند.

اتصالات لوله با توجه به نوع جنس آن ها در انواع روش های مختلفی مانند دنده ای، جوشی، لحیم کاری، فشاری و... به سیستم لوله کشی متصل می شوند. انواع اتصالات لوله شامل زانویی، سه راهی، بوشن، مغزی، مهره ماسور، تبدیل، درپوش، کپ و... می باشد. جنس لوله تأثیر مستقیم بر قیمت اتصالات می گذارد. قیمت لوله و اتصالات از مهم ترین موضوعات بازار خرید و فروش تجهیزات صنعتی در ایران می باشند.

انواع اتصالات لوله کشی

اتصالات لوله از مهم ترین بخش های لوله کشی و تأسیسات است که توانایی متصل کردن لوله ها به یکدیگر را دارند. در اکثر موارد جنس لوله باید با جنس اتصالات یکی باشند در غیر این صورت احتمال شکستگی و خوردگی آن بسیار بالا است.

معمولا جنس اتصالات به علت حساس بودن قسمتی که در آنجا نصب می‌شوند چندین درجه باید مرغوبتر از جنس لوله باشند. اتصالات در جنس های مختلفی نظیر فولاد، آهن، چدن و پلاستیک تولید می شوند.

اتصالات زانویی

از مهم ترین اتصالات در سیستم لوله کشی، اتصال زانویی است. این اتصال دهنده، قابلیت تغییر جهت لوله در هر زاویه را به کاربر می دهد. این زانوها در اندازه های معمول 90 و 45 درجه تولید می شوند و نکته حائز اهمیت این است که زانوها را می توان در هر زاویه ایی برش داد.

اتصالات سه راهی

اتصالات سه راهی با دو روش نورد گرم و سرد تولید می شوند. این اتصالات شامل سه راهی مانیسمان نامساوی، سه راهی مانیسمان مساوی، سه راهی درزدار مساوی، سه راهی درزدار نامساوی می باشند. سه راهی به عنوان یک قسمت از لوله است که در مرکز آن یک انشعاب 90 درجه وجود دارد.

اتصالات کپ

جهت کور کردن سیستم لوله کشی از اتصالات کپ استفاده می کنند. یکی از مهم ترین کاربرد کپ در سیستم لوله کشی استفاده از آن به منظور ایجاد خط انتظار است.

اتصالات مهره ای و ماسوره ای

جایگزین مناسب برای اتصالات فلنجی، اتصالات مهره ای و ماسوره ای می باشد. این نوع اتصالات در سیستم های کوچک و فشار پایین بیشترین کاربرد را دارند و برای باز و بسته کردن لوله و تجهیزات استفاده می شوند.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>