اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

هنگ کنگ

صادرات به هنگ کنگ:
هنگ کنگ نیز مانند دبی در منطقه خاورمیانه، مرکز تجارت جهانی در منطقه شرق آسیا و قاره اقیانوسیه است و اکثر شرکت های بزرگ بین المللی و کشورها، مرکز فعالیت خود در منطقه جنوب شرق آسیا را در این شهر بنا نهاده اند. این کشور در جنوب چین واقع شده و با استان شنزن چین هم مرز است.

این کشور که مساحت آن تنها 1092 کیلومتر مربع است، با داشتن عنوان آزاد ترین اقتصاد دنیا برای 16 سال متوالی، مرکز بازرگانی در سطح جهان شده است.

این کشور ارتباط و تعامل بسیار خوبی با سرزمین چین دارد به طوری که 45 درصد سرمایه گذاری خارجی در چین را هنگ کنگی ها انجام داده اند، که البته ارتباط نژادی هم در این مسئله بی تأثیر نبوده است. واحد پول هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ است که هر 77 دلار هنگ کنگ حدودا برابر با یک دلار آمریکا است.

حضور شرکت‌های کوچک و بزرگ هنگ کنگی در چین سبب ایجاد 10میلیون شغل برای چینی ‌ها شده است.
بازاریابی هنگ کنگی ها نیز دلیل دیگری بر مرکزیت تجارت جهانی در این شهر است چرا که این کشور مهم‌ترین مرکز نمایشگاه های بازرگانی بین المللی آسیا است و به آسانی با کارخانجات تولیدی در سرزمین چین در ارتباط است و در به فروش رساندن کالا و خدمات چینی ها بسیار موفق عمل کرده است.

کشور هنگ کنگ با روان و آسان نمودن ورود و خروج سرمایه و کالا، توانسته است سهم بزرگی را در تجارت جهانی به دست آورد، به گونه ای که سالانه چیزی در حدود 68/6 میلیارد دلار ورود سرمایه مستقیم به این کشور را شاهد هستیم که رتبه چهارم در آسیا را به خود اختصاص داده است.

همچنین هنگ کنگ دومین سرمایه گذار خارجی پس از چین در منطقه آسیا است و مجموع تجارت خارجی هنگ کنگ به 820 میلیارد دلار می رسد که 433 میلیارد دلار آن را صادرات در بر می گیرد.

از لحاظ حمل و نقل دریایی نیز هنگ کنگ یکی از قویترین ها در دنیا است و با 10 پورت باربری و 600 کشتی در حجم های متفاوت رتبه سوم جهان را از نظر باربری به خود اختصاص داده است.

سیستم گمرکی هنگ کنگ به گونه ای است که جز برای چند قلم کالای خاص (تنباکو، روغن، هیدروکربن) هیچ تعرفه ای برای واردات و یا صادرات وجود ندارد. علاوه بر این مجوزهای صادراتی و وارداتی این سیستم نیز بسیار کم و محدود است و تنها زمانی که موضوع سلامت، امنیت و یا تعهدات تجاری هنگ کنگ در میان باشد، لازم است.

ایران نیز یکی از چندین شریک تجاری هنگ کنگ است که شامل صادرات محصولاتی چون خشکبار، گوشت مرغ و مواد خوراکی، چرم و پوست، پلیمرهای استایرن، سنگ آهن، سنگ های ساختمانی، مواد پلاستیکی، مشتقات پتروشیمی و غیره، و واردات قطعات کامپیوتری و ماشین آلات اداری، تجهیزات مخابراتی، ساعت، رادیو پخش، ماشین آلات و قطعات برقی، پوشاک، لوازم خانگی، مدارهای الکترونیکی و.. است که حجم نقدی سالانه آن در حدود 500 میلیون دلار را در بر می گیرد.

صادرات ایران به هنگ کنگ در برگیرنده:خشکبار، گوشت مرغ و مواد خوراکی، چرم وپوست، پلیمرهای استیرن، سنگ آهن، سنگهای ساختمانی، مواد پلاستیکی و برخی مشتقات پتروشیمی و …. می باشد.

واردات


واردات از هنگ کنگ در برگیرنده:
قطعات کامپیوتر و ماشین های اداری؛تجهیزات مخابراتی و قطعات مربوطه، ساعت، رادیو و ضبط صوت، ماشین آلات و قطعات برقی، نیمه هادیها، پوشاک، لوازم خانگی، مدارهای الکترونیکی و …. می باشد.
بیش از 80 درصد از صادرات کشورمان به هنگ کنگ را خشکبار تشکیل می دهد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
الیاس تیموری:
من زمین زعفران و پسته دارم و میخواهم محصولاتم را به هنگ کنگ صادر کنم مچکرم.
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>