اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

قوظی ستونی چیست؟

قوطی ستونی در واقع نوعی پروفیل می باشد که از ورق سیاه تولید می گردد. قوطی ستونی عموما در ساخت سوله، کارگاه ها، ستون های ساختمان و انباره ها کاربرد دارد. ابعاد این محصول گاهی تا 400*400 میلیمتر هم می رسد.

این پروفیل ها ترحیجا در شاخه های 12 متری تولید و بسته بندی می گردد. وزن قوطی ستونی بسته به ضخامت ورق سیاه به کار رفته در آن متغییر است. قیمت ستونی تابع قیمت ورق آهن بوده و همزمان با افزایش قیمت ورق سیاه قیمت ستونی نیز تغییر می کند.

تاریخچه تولید قوطی ستون

طراحان در اولایل قرن 19 شروع به استفاده از قوطی ستونی پرچ شده برای ساخت پل های خرپایی کردند. علت محدودیت استفاده از قوطی ستونی ها در انواع سازه های حمال هزینه نسبتا بالا این محصول بود. مشکلات اولیه استفاده از قوطی ستونی شامل کیفیت پایین، عدم آگاهی کافی برای اتصالات مستقیم، مصرف زیاد نیروی کار برای اجرای اتصالات، یعنی اتصال قوطی ستونی به سایر اجزا ساخته شده نظیر تیرآهن و... می باشد.

از زمانی که موتورهای بخار و حمل و نقل در مقیاس های صنعتی در بین اقشار جامعه محبوبیت پیدا کرد تقاضا برای قوطی ستونی افزایش یافت.اولین روش تولید قوطی ستونی در سال 1825 توسط جیمز وایت هاوس ثبت اختراع شد. در این روش قوطی ستونی های جوش داده شده از ورق های فولادی از طریق نورد گرم تولید می شوند.

با توجه به فناوری تولید در سال 1886مقاطع توخالی فولادی بدون درز از طریق خطوط نوردگرم توسط برادران مانیسمن ثبت اختراع شد. این محصول جدید پیشرفت قابل توجهی در استحکام قوطی ستونی حاصل کرد. در اوایل دهه 50 تولید مقاطع قوطی ستونی مربع و مستطیل آغاز شد.

از مقاطع مربع و مستطیل قوطی ستونی عمدتا در سازه ساختمان های تجاری و عمومی استفاده می شود. سرانجام قوطی ستونی طبق مفاد استاندارد PN-EN 10210 تولید می شود و برای کاربردهای ساختمان سازی و صنعتی مورد استقاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>