اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

صادرات

روش پیگیری مشتری صادراتی:
روش پیگیری مشتری به این شکل است که باید در بحث های صادراتی این موضوع را خیلی جدی تر بگیرید زیرا فاصله بین شما دورتر و اعتمادسازی و انجام معامله سخت تر انجام می شود پس باید موضوع پیگیری مشتریان خارجی را خیلی جدی بگیرید.

نکته ای که در مورد پیگیری وجود دارد اگر به فروختن بدون پیگیری فکر می کنید یک فکر باطل می کنید در دسته بندی مشتریان در دسته بندی ارتباطاتی که با شما برقرار می شود شاید فقط گروه اول باشند که خود بدون پیگیری خرید می کنند.

آیا مشتریان با یک تماس حاضر به دادن پول هستند؟
اصلا به این موضوع فکر نکنید که هر کسی با شما تماس بگیرد پول خواهد داد. یا هر کسی با شما تماس بگیرد حتی اگر قیمت شما بی نظیر باشد بدون اینکه شما دوباره با او تماس بگیرید بیاید و به شما پول دهد. اصلا این موضوع رخ نخواهد داد. حتما و همیشه بر پیگیری های خود دقت کنید.

دسته بندی مشتریانی که با شما ارتباط برقرار می کنند؟
منظورم از ارتباط گرفتن تماس گرفتن، ایمیل زدن، پیام دادن، در شبکه اجتماعی در ارتباط هستند این افراد به چند گروه تقسیم می شوند:

خرید سریع چگونه افرادی هستند؟
افرادی که می خواهند خیلی سریع خرید کنند. کالایی را به لحظه نمی توان خرید کرد چند مرتبه بدون اطلاع قبلی می روید و آن را و در همان محل کارکردش را می بینید و در آخر خرید می کنید. پروسه خرید به این شکل چهار ماهی به طول می انجامد. خرید سریع خیلی کم اتفاق می افتد.

چگونگی افرادی که در گروه بدون عجله قرار می گیرند؟
افرادی که می خواهند خرید کنند اما عجله ای برای خرید خود ندارند. در حال بررسی شرایط فروشنده‌های مختلف هستند.

برخی افراد در صادرات به تولید کننده یا دارنده کالا پیام می دهند بعد از گذشت پنج روز جواب پیام را دریافت می کنند. علت این صبوری این است که این افراد عجله ای برای خرید ندارند و در حال بررسی بازار و کسب اطلاعات هستند.

در حال بررسی بازارها یعنی چه؟
بازارهای مختلف را مورد بررسی قرار می دهند تا بازاری که می خواهند در آن فعالیت کنند بیابند. بستر اصلی برای مشتریان است اینترنت همزمان که برای ما یک بستر خوبی است برای جامعه و مردم هم یک فضا برای کسب اطلاعات است.

به طور مثال:
فردی بازنشسته صد میلیون تومان سرمایه دارد در انترنت شروع به جستجو می کند و می گردد که در ایران چه بازاری از رونق و سود بیشتری برخوردار است.

بازار حبوبات، لوازم التحریر، تولید خیار گلخانه ای، تولید میوه خشک جستجو و برای فعالیت در بازارهای مختلف به بررسی می پردازد.

مثالی دیگر:
فرد یک محصول را می خواهد وارد کشورش کند واردات بادام، میز و صندلی و … را بررسی می کند و در این بررسی ها می خواهد بداند کدام بازار برای فعالیت پرسودتر، پربازده تر، ثابت تر است. این گونه افراد امروزه قصد خرید ندارند فقط اکنون در حال کسب اطلاعات هستند.

رقبا هم جزو گروه های پیگیری هستند؟
فرد در حوزه ای فعالیت می کند که در آن مشغول هستید با شما تماس می‌گیرد که از قیمت فروشی شما اطلاع پیدا کند. این افراد قصد خرید از شما را ندارد صرف دانستن قیمت با شما تماس می گیرد.

مشتری فیک و شخصیت این گونه افراد:
گروهی از افراد هستند که نه قصد خرید دارند و نه در آن حوزه فعالیت می‌کنند و نه سرمایه‌ای برای راه‌اندازی کاری دارند به نوعی می‌توان گفت این افراد بیمار هستند.

فقط عده کمی از این افراد دانشجو هستند و برای تکمیل اطلاعات برای تحقیقات خود تماس می گیرند.

میزان درصد خرید گروه اول و آخر:
شاید گروه خرید سریع و فیک کمتر از سه درصد باشند به این گونه نیست که کسی سریع بخواهد خرید انجام دهد سرغ اینترنت بیاید این خیلی اتفاق عجیب و بعیدی است. چرا که این افراد خود اطلاعات لازم را دارند.

در چه صورت خرید سریع انجام می شود؟
اگر امروز شما بخواهید محصولی را خرید کنید اطلاعات داشته باشید سریع خرید می کنید حالا که اطلاعات دارید افرادی را هم به طبع می شناسید و شماره تماس از آن ها دارید پس با آن‌ها تماس گرفته و خرید می‌کنید اگر اطلاعات نداشته باشید سریع خرید نمی کنید.

چه عاملی می تواند باعث جابه جایی گروه های خرید شود؟
بنا به دلیل زمان اندک و نبود زمان کافی برای خرید و بررسی خرید از نوع اول ممکن است جایگزین سایر موارد شود. شاید کمتر از یک درصد در جامعه به زمان بیشتر از مبلغ کالا اهمیت قائل شوند.

شما متوجه باشید افرادی که با شما ارتباط می گیرند در کدام گروه قرار دارند وقتی از گروه اول ( خرید سریع) فقط یک الی دو درصد است مابقی گروه ها به جز فیک ها نیاز به پیگیری دارند.

چرا سه گروه میانی نیاز به پیگیری دارند؟
بجز گروه اول در دسته بندی مشتریان بقیه گروه ها حتما نیاز به پیگیری دارند و حتما باید بررسی شوند، با آن‌ها ارتباط برقرار و صحبت شود و از شما آنالیز، دیتا، رزومه، پیش فاکتور از شما دریافت کنند و … تا حاضر شوند به شما پول پرداخت کنند.

شاید با خود بگویید رقیب چه نیازی به پیگیری دارد. رقیب یک تولید کننده است و شما تولید کننده نیستید ممکن است داخل همین رقبا قیمت مناسب تری کالا را توانستید خریداری کنید.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>