اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

فرش

سود کلان در صادرات فرش ایران: 
در صادرات فرش ایران می توان سود کلان به دست آورد زیرا ذات هنر فرش بافی و تولید آن متعلق به هنرمندان و طرح‌های ایرانی است، پس باید بازار جامعه هدف این محصول را به خوبی شناساییی کرده و از درآمد هنگفتی که می تواند برای تجار داشته باشد غافل نشد.

در این مقاله قصد داریم در مورد صادرات فرش و سود های ناشی از صادرات این محصول صحبت کنیم.

صادرات فرش و میزان تراکنش های آن در جهان و ایران:
صادرات فرش یکی از حوزه های بسیار جذاب و بسیار سود آور و در عین حال پر رقیب و سخت است، اما حاشیه سود آن به قدری بالا است که هر کسی دوست دارد وارد تجارت آن شود.

ولی در کنار آن اگر مهارت کافی کار کردن را نداشته باشید، یعنی به خوبی بازاریابی نکنید و مشتریان جامعه هدف خویش را نشناسید، قطعا ضررهای زیادی را ممکن است تجربه کنید.

آمارها نشان می دهد که در سال گذشته میزان تراکنش جهانی این محصول نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار بوده است، کشورهایی مثل هند، مصر، ایران، نپال، پاکستان، چین، افغانستان و ترکیه جزء کشورهای بزرگ تولید کننده و صادرکننده این محصول به حساب می آیند.

آمارهایی که از تراکنش این محصول گفته شد و حضور ایران در جمع سه کشور بزرگ صادرکننده این محصول، قطعا هر تاجری در ایران را وسوسه می کند که در صادرات فرش های ایرانی دستباف و ماشینی قدم بگذارد و سهم خود را از بازارهای این محصول به دست آورد.

میزان صادراتی که ایران در حوزه فرش به دست آورده در مقایسه با تراکنش های جهانی در نوع خودش جالب است.

عددی که در یک سال گذشته ایران کسب کرده تقریبا دویست و چهل میلیون دلار است و در مقایسه با تراکنش های یک و نیم میلیارد دلاری که در جهان به دست آمده، حدودا یک ششم از سهم این بازار در دست ایران قرار دارد.

این آمار بسیار خوبی برای کشورمان ایران به حساب می آید که می توانیم در حوزه فرش به عنوان یکی از محصولات پر سود و در عین حال بسیار پر مصرف حساب باز کنیم.

از کشورهای خوب واردکننده فرش های دستباف و ماشینی ایران می توانیم به کشورهای آمریکا، آلمان، امارات، ژاپن، لبنان، کانادا، استرالیا و قطر اشاره کنیم.

راه های صادرات فرش از ایران:
با شنیدن تمامی این آمارها و تراکنش ها، ممکن است بسیاری از عزیزان سوال داشته باشند که چطور صادرات این محصولات را انجام دهیم؟

صادرات فرش های ماشینی یا دستباف به طور کلی در دو قاعده انجام می شود.

 روش تجارت سنتی:
اول اینکه ما محصولات را به همراه خودمان به کشورهای هدف ببریم و با تجار آن کشورها صحبت کنیم و این محصولات را به صورت حضوری معرفی کرده و در نهایت در صورت توافق طرفین، محصولات را از شما خریداری کنند و به این طریق فروش داشته باشیم.

اما روش فوق سختی های خاص خود را دارد و مهم ترین سختی آن این است که حجم انبوهی از فرش ها را باید با خود حمل کنند و به کشورهای مختلف ببرند، که سختی سفر را برایتان چند برابر می کند.

همچنین از هزینه های زیادی که در این سفرها گریبان گیر شما می شود نباید به راحتی بگذریم، در گذشته ارز ایران ارزش خوبی در بازارهای جهانی داشت و اینکه از این سفرها هم به عنوان سیاحت و هم به عنوان تجارت استفاده کنیم، میسر بود.

اما در حال حاضر متاسفانه ارزهای خارجی بسیار گران قیمت شده اند و سفر ما به کشورهای خارجی به قدری هزینه بر است که ارزش ندارد تا محصولاتی را با خود همراه کنید و بخواهید به قصد تجارت به کشورهای مختلف بروید و به این شکل بازاریابی محصولات خویش را انجام دهید.

روش تجارت الکترونیک:
اما می توانیم بگوییم که بهترین و راحت ترین روش برای صادرات فرش های ماشینی و دستباف، روش تجارت الکترونیک است.

در این روش ما به واسطه سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی می توانیم محصولات خودمان را به تجار مختلف در سراسر دنیا معرفی کنیم.

ظرافت فرش های ایرانی به قدری بالا است که هر تاجری برای خرید آن نیاز دارد از نزدیک آن را ببیند.
اما در تجارت الکترونیک این مشکل به راحتی قابل حل است، شما می توانید به واسطه فیلمبرداری و عکس برداری های حرفه ای، محصول خودتان را به همان ظرافت اصلی در معرض دید مشتریان قرار دهید تا نیازی نباشد محصول را با خودتان به کشورهای مختلف حمل کنید.

اما اگر بخواهیم صادرات فرش ایران را براساس منطقه یا نزدیکی کشورها دسته بندی کنیم، می توانیم ابتدا کشورهای همسایه ایران را در نظر بگیریم.

باید بررسی کنیم کشورهایی که در همسایگی ایران قرار دارند، چه میزان فرش های دستباف و ماشینی ایرانی وارد می کنند، تا آنها را براساس نیازی که دارند دسته بندی کنیم و تمرکز بهتری روی آنها داشته باشیم.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>