اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

سود صادرات فرش دستباف:
در صادرات فرش دسباف سود کلان بسیاری خوابیده است و اگر بتوان این بازار را به دست گرفته و تاجر موفقی در این زمینه شد قطعا می توان ثروت زیادی را برای خود دست و پا کرد. در این مقاله قصد داریم در مورد هزینه های صادرات فرش صحبت کنیم.

هنر فرشبافی در ایران:
هر زمانی که صحبت از فرش های دستباف به میان می آید، یاد طرح و نقش های دل انگیز، زیبا و زنان و دخترانی که پشت دار قالی پشت سر هم گره ها را می بافند تا صحنه های زیبا را خلق کنند، میافتیم.

فرش دستباف یک هنر اصیل ایرانی است و تمام دنیا به این موضوع اقرار دارد، که قدیمی ترین فرش ایرانی در موزه آرمیتاژ روسیه نگه داری می شود که مربوط به صده پنجم قبل از میلاد است.

این موضوع بیانگر این است که ایران از قدیم و ایام کشوری هنرمندی بوده است، فرش دستباف ایرانی با نام‌ها فرش ترکمن، فرش افشار، فرش شاه عباسی و نمونه های متفاوت دیگر در بازارهای تجاری خرید و فروش می شوند.

ویژگی ظاهری فرش های دستباف ایرانی:

فرش بختیاری

فرش بختیاری:
هر کدام از این فرش ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند، به عنوان مثال فرش بختیاری دارای طرح و نقش های هندسی است که به شکل های مربعی و مثلثی بوده که در داخل این مربع ها نقوش متفاوت گل ها و حیوانات طراحی و بافته شده است.

فرش افشار

فرش افشار:
فرش افشار دارای طرح یکسره به نام گل ماهی است که از ابتدای فرش شروع شده و در پایان فرش به پایان می رسد.

فرش ترکمن

فرش ترکمن:
فرش های ترکمن دارای اشکال هندسی دایره، شش ضلعی و چهار ضلعی منظم هستند که پشت سر هم تکرار شده اند و شما ظاهر آنها را به صورت جاجین مشاهده می کنید، اما از ظرافت و زیبایی بسیار بالایی برخوردار است.

صادر کننده های فرش باید به این موضوع دقت کنند چرا که برای صادرات هر کالایی اهمیت دارد که به کدام جغرافیای دنیا و به کدام کشور صادرات دارند و اینکه مردم هر کشوری چه چیزی را می پسندند؟

به عنوان مثال عرب ها طرح ها، رنگ ها و الیاف مشخصی را خریداری می کنند و یا ترک ها، آمریکایی ها و اروپاییان طرح ها و نقش های متفاوت و الیاف متفاوتی را می پسندند.

در صورتی که اطلاعات کافی در مورد صادرات هر فرشی به هر نقطه ای از جهان را نداشته باشید، به راحتی مشتریان خویش را از دست می دهید.

شهر تکاب در استان زنجان، شهر هریز در آذربایجان شرقی، منطقه ترکمن نشین استان زنجان و خراسان شمالی، همچنین ایل بختیاری در استان کهکیلویه و بویر احمد، استان فارس شهرهای متفاوت و اصلی تولید کنندگان فرش دستباف در ایران به حساب می آیند.

البته در سال های اخیر، تولید فرش در ایران کاهش پیدا کرده که این موضوع دلایل متعددی دارد که دراین مقاله امکان بررسی آن را نداریم. این موضوع نشان می دهد که در صورت افزایش تلاش، می توانیم به موفقیت های بیشتری در این بازار دست پیدا کنیم.

بزرگ ترین واردکنندگان فرش دستباف ایرانی:
بزرگ ترین واردکنندگان فرش دستباف ایرانی کشورهای روسیه، چین، ایالات متحده عربی و کشورهای آمریکای جنوبی است.

در میان کشورهای عربی، عربستان، امارات متحده عربی، کویت و لبنان بیشترین واردکنندگان فرش دستباف ایرانی هستند.

برای هر صادرکننده ای این مسئله اهمیت زیادی دارد که بدانند به کدام کشورها صادرات می کنند و بررسی کنند که مردمشان اغلب به دنبال چه نوع الیاف، طرح ها و نقش هایی هستند و علاقه دارند چه سایزهایی را مورد استفاده قرار دهند. این موضوع می تواند کمک خوبی به صادرکنندگان عزیز باشد.

تجار عربستان که اغلب خریدشان را از بازار دبی انجام می دهند، معمولا علاقه دارند فرش هایی با متراژ هزار متر مربع را خریداری کنند، چرا که این فرش ها اغلب برای اشراف عربستان یا مراکز مذهبی خریداری می‌شوند.

اغلب مردم عربستان رنگ های روشن را می پسندند و طرح هایی که دارای اشکال هندسی باشند را خریداری می کنند، همچنین معمولا فرش های پشمی و ابریشمی خریداری می کنند.

مردم کشور لبنان، فرش هایی با ابعاد 6*4 و فرش های سایز کوچک خریداری می کنند و از طرح های بلوچ و کردنشین استقبال می کنند.

در بازار دبی علاوه بر فرش‌های هزار متری، فرش هایی با ابعاد کوچک، تابلو فرش‌ها با طرح‌ها و رنگ‌های متفاوت خرید و فروش می شود، چرا که کشور دبی به تنهایی یکی از مبداهای صادرات فرش به کشورهای دیگر دنیا است.

تجار دبی فرش های ایران را خریداری می کنند و به تاجران کشورهای دیگر صادر می کنند. مردم ترکیه اغلب علاقه دارند از فرش‌های ترکمن با رنگ های تیره‌تر استفاده کنند، که مردم ترکیه اغلب تابلو فرش ها را نمی‌پسندند و به دلیل فرهنگشان، با نصب تابلو فرش به دیوار منازل خویش موافق نیستند.

مردم آمریکا بسیار لوکس نشین هستند و سعی می کنند هر چیزی را در منازل خویش ست کنند، که در خرید فرش هم دقیقا به این مسئله دقت دارند و فرش هایی را می پسندند که متراژی مناسب با منزل و رنگی مناسب با دیگر وسائل منزل داشته باشند.

مردم آمریکا در بازار در جستجوی چنین فرش هایی هستند و سعی می کنند از طرح هایی استفاده کنند که نقش ها و طرح های خلوت تری داشته باشد. رنگ آن هم اغلب به رنگ وسائل منزل بستگی دارد و معمولا طرح کرمان در آمریکا بیشتر خرید و فروش می شود.

این فرش ها مجددا پرداخت، تعمیر و پارگی های آنها دوخته می شود و به بازار اروپا صادر می گردد، تجار اروپایی علاقه مند هستند که این فرش ها را به سرمایه داران اروپایی بفروشند.

نکته جالب تر این است که فرش هایی که پاره شده اند و بسیار کهنه هستند، تیکه تیکه می شوند و به صورت فرش های چهل تیکه در می آیند که در بازار اروپا خریدارن خوبی دارند.

این فرش ها قیمت ندارند و معمولا با توجه به نظر خریدار و فروشنده در مزایده خرید و فروش می شود.
در بازار دبی، هر متر مربع فرش ایران 5 تا 15 میلیون تومان خریداری می شود و این قیمت بستگی به طرح، نقش و الیاف فرش دارد.

در کنار فرش دستباف، کشورهای زیادی علاقه مند خرید فرش ماشینی ایرانی هستند، چرا که این هنر اصیل ایرانی است و همه به این موضوع آگاه هستند که بهترین طرح ها و کیفیت ها در فرش ماشینی هم پیاده می شود.

فرش های ماشینی هم مانند فرش دستباف دارای تنوع زیادی در طرح و رنگ است و در شکل ها و ابعاد متفاوتی تولید می شود.

افرادی که علاقه مند هستند که وارد بازار فرش دستباف شوند، بهتر است به این موضوع توجه داشته باشند که این محصول در حجم های بالا خرید و فروش می شود و تراکنش های بسیار بالایی دارد، در نتیجه حاشیه سود بالایی هم در پی خواهد داشت.

اما فرآیند برندسازی آن طولانی تر بوده و شخت تر به نتیجه می رسید، پس در رسیدن به نتیجه باید صبورتر باشید.

اما متوجه باشید که هر کسی صبوری کرده و در این بازار بیشتر تجربه کسب کند به راحتی می تواند به سودهای بسیار بالایی برسد و موفقیت های تجاری بزرگی را داشته باشد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
حسین جهانشیری :
سلام، قصددارم درزمینه فرش دستباف وتابلوفرش دستبافت به ارمنستان کار شروع کنم می‌تواند در این زمینه مارایاری رسانید
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

فرش دست بافت:
باسلام واحترام خدمت حضرت عالی بنده تولید کننده فرش دست بافت تبریز هستم لذا اگر امکانش هست درموردقیمت فرش دست بافت تبریز دربازارهای خارجی، قطر، عمان دبی راهنمایی بفرمایید باتشکر وتقدیم شایسته ترین احترام خدمت حضرت عالی.
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

ابوالفضل اسدی :
سلام.من در زمینه فرش۱۰۰شانه_۱۲۰۰شانه_۱۵۰۰شانه کار میکنم و در فرش های دستبافت هم کار میکنم میخاستم راهنمایی کنید چگونه میشه با دبی.قطر.کار کرد‌.
پاسخ زینگ:
سلام. برای معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان داخلی و خارجی به چند زبان، در بخش B2B (بانک اطلاعات تولید کنندگان و بازرگانان) ثبت نام نمایید.

هلنامنافی:
سلام تشکرازمتن بسیارمفیدتون خواهشمندم بندرارهنمایی بکنیدمن می خوام تولیدفرش روشروع بکنم اول می خوام بازاریابی بکنم بعدچطوری امکان پذیرهستش
فرش دست بافت :
با سلام، عرض ادب واحترام خدمت شما بزرگواران لطفا اگر امکانش هست در مورد قیمت فرش دست بافت تبریز دربازارهای دبی، عمان، قطر... راهنمایی بفرمایید (فقط در مورد قیمت فرش) با تشکر
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

زهره احمدی :
درود و احترام به عنوان یک فردی که امکان صادرات را دارد نیازمتد کمک هستم جهت صادرات فرش ماشینی خواهشمند است کمک نمایید . با احترام
دنیا درفشی:
سلام خسته نباشید من میخواستم با۲۰۰ میلیون تومغازه ی خودمون فرش بفروشم آیا سود خوبی داره
پاسخ زینگ:
سلام. از افراد متخصص در این موضوع خواهشمند است پاسخ خود را درج نمایند (ثبت نام متخصصان)

نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>