اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

ورق گرم چیست؟

محصولاتی که توسط شرکت فولاد مبارکه در بورس کالا عرضه می شود ورق گرم نوع یک (b) و ورق گرم نوع دو (c) است. ورق گرم b دارای عرض 1250 و 1200 میلمتر و ضخامت 4 میل می باشد و ورق گرم c دارای عرض 1300، 1350، 1400 و 1450و ضخامت 5 و 6 میل است.

تفاوت ورق گرم c و b چیست؟

ورق های c و b در دسته ورق های گرم قرار می گیرند. ورق گرم به ورقی میگویند که در تولید آن از نورد گرم استفاده می کنند. در خط تولید نورد گرم ابتدا شمش و تختال با عبور از قفسه های مختلف خط نورد به ورق، لوله، میلگرد و دیگر مقاطع ساختمانی تبدیل می گردد.

تفاوت اصلی ورق سیاه b و c در ضخامت و عرض آن ها می باشد. ورق سیاه HB دارای عرض 1250 و 1200 میلمتر و ضخامت 4 میل و ورق گرم HC دارای عرض 1400، 1350، 1350 و 1450 و ضخامت 5 و 6 میل است.

تولید ورق سیاه فولاد مبارکه

تولید ورق سیاه در فولاد مبارکه اصفهان از مرحله تولید آهن خام آغاز و تا مراحل پایانی تولید انواع ورق فولادی و ورق پوشش دار ادامه می باید. مراحل تولید ورق سیاه فولاد مبارکه:

تولید گندله و تبدیل به سنگ آهن

سنگ آهن به همراه ناخالصی های خود به گلوله هایی به نام گندله تبدیل و پخته می شود. گندله طی انجام عملیاتی آهن خالص را حاصل می کند و چون اکسیژن خود را از دست داده حالت اسفنجی می گیرد.

تولید مواد مذاب

آهن اسفنجی را در درون کوره قوس الکتریکی قرار می دهند تا به فولاد مذاب تبدیل شود. مواد شیمیایی که در این مرحله بعد از سرباره گیری اضافه می شود نوع گرید ورق آهنی را تعیین می کند.

تولید تختال slab

مواد مذاب بعد از تصفیه توسط پاتیل درون ماشین ریخته گری سرازیر می شود این ماشین ها دارای قالب هایی به شکل نوار مستطیلی هستند که مواد مذاب در این قالب ها قرار گرفته و شکل دهی می شوند و به وسیله جریان آب خنک می شود و در نهایت نوارهای مستطیلی با ضخامت 20 سانتی متر که همان تختال هستند تولید می شوند.

نورد گرم

در این مرحله تختال تا دمای بیش از 1100 درجه سانتی گراد به سمت خط تولید حرکت می نمایند. اسلب با استفاده از دستگاه های رول پرس تا ضخامت و عرض مشخصی فشرده می شوند. این مرحله را سایزینگ اسلب میگویند. پس از اینکه تختال نازک شد و هنوز حالت گداخته دارد در باکس جمع آوری کویل به صورت کلافی پیچیده می شوند. سپس مرحله خنک سازی ورق تولید شده و ارسال آن به سمت رول جمع کن می باشد.

دو گرید معروف ورق سیاه فولاد مبارکه St37 و St52 می باشند که St در آن به معنای استحکام Strength و عدد بعد آن میزان سختی ورق برحسب کیلوگرم بر سانتی متر است. میزان سختی ورق سیاه به میزان کربن مصرفی در تولید ورق مربوط می باشد.

ورق سیاه St37 دارای 0.17 درصد کربن و میزان سختی کمتر در صنایع ساختمان سازی دارد و ورق سیاه St52 دارای 0.216 درصد کربن عنوان ورق سیاه صنعتی و میزان سختی بالاتر در صنایع سنگین مورد استفاده قرار می گیرد.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>