اپلیکیشن زینگ | باربری آنلاین
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل

تماس تلفنی

دانلود زینگ
خانه اپلیکیشن زینگ سامانه صادرات و واردات فروشگاه خدمات اطلاعاتی
خدمات جانبی
تماس با ما
زینگ - سامانه جامع حمل و نقل کشوری

تماس تلفنی

دانلود زینگ

جستجو
عضویت در سامانه صادرات، واردات، تجارت
گروه بازرگانی هومان پویان

تولید ورق سیاه

ورق سیاه برای تولید ورق های نورد سرد و ساخت محصولات فولادی مانند پروفیل، نبشی، ناودانی و... به عنوان مواد اولیه استفاده می شود. کارخانه های ورق سیاه استانداردهای ST33 تا ST52 را تولید می کنند. ورق ST37 مناسب ترین میزان درجه سختی را دارد زیرا حد نرم و سختی آن بسیار نرمال است. رایجترین نوع ورق تولیدی در ایران ورق ST37 و ST52 می باشد.

آنالیز شیمیایی این ورق ها در استاندارد DIN 17100 قابل مشاهده است اما در سال 1980 به بعد این استاندارد معتبر نبود و استاندارد BS EN 10025 جایگزین آن شده است. ورق سیاه در دو نوع رول و فابریک تولید می شود که قالبا در ضخامت های 1 میلیمتر تا 15 میلمتر برای حالت رول و از 16 میلیمتر به بالا برای حالت فابریک دارد.

ورق سیاه برای ساخت تانک و ذخیره سازی مشتقات نفتی، گارد ریل و تجهیزات ترافیکی، مقاطع فولادی نظیر ناودانی، پروفیل، صنعت خودرو سازی و کشتی سازی و... کاربرد دارد. هزاران محصول دیگر توسط ورق سیاه قابل تولید است و همواره ضخامت ورق سیاه نقش مستقیمی در قیمت ورق سیاه دارد.

کارخانه های تولید کننده ورق سیاه

فولاد مبارکه اصفهان

یکی از بزرگ ترین مجمتع های فولادی در کشور فولاد مبارکه می باشد. این مجتمع در سال 1372 به بهره برداری رسیده است. این شرکت در 75 کیلومتری شهر اصفهان واقع شده است. این شرکت ضمن تولید شمش فولادی در حوزه تبدیل به ورق های فولادی نیز فعالیت دارد. ظرفیت اسمی این مجتمع 11.5 میلیون تن محصولات مختلف فولادی می باشد.

شرکت های فولاد سبا، امیرکبیر کاشانو فولاد هرمزگان زیر مجموعه فولاد مبارکه اصفهان هستند. ضخامت ورق سیاه فولاد مبارکه بین 1.2 تا 16 میلیمتر است و بیشتر برای تولید لوله، پروفیل، صنعت خودرو سازی و لوازم خانگی کاربرد دارد. شرکت فولاد مبارکه اصفهان ورق سیاه، ورق آجدار، ورق رنگی، ورق قلع اندود و ورق گالوانیزه تولید می کند. کیفیت ورق سیاه فولاد بسیار عالی می باشد و قیمت آن نیز به طبع گران تر است.

فولاد گیلان

شرکت فولاد گیلان به عنوان بزرگ ترین کارخانه نورد فولاد در بخش خصوصی کشور می باشد که در سال 1382 در شمال ایران در شهر رشت، جاده سروان تأسیس گردید. میزان تولید سالانه این کارخانه در بخش نورد گرم 2.5 میلیون تن و در نورد سرد 500 هزار تن است.

ضخامت ورق سیاه گیلان بین 2 تا 40 میلیمتر و عرض آن بین 1000 تا 1500 میلیمتر و تحت استانداردهای EN، ASTM، DIN می باشد. این شرکت در صنعت خودرو سازی، صنایع ساختمانی و لوله سازی کاربرد دارد. محصولات تولید این کارخانه ورق گرم، ورق سرد گیلان و ورق گالوانیزه می باشد.

فولاد کاویان

فولاد کاویان در صنعت تولید آهن آلات به صورت تخصصی در حوزه نورد فعالیت دارد. این شرکت دارای 30 سال سابقه درخشان در زمینه تولید ورق و در 9 کیلیومتر جاده اهواز - خرمشهر واقع است. ورق سیاه کاویان در عرض های بین 1250 تا 1500 میلیمتر با ضخامت 8 تا 20 میلیمتر و تحت استاندارد DIN17100 تولید می شود. ورق سیاه این شرکت برای ساخت بدنه کشتی ها، پل های فلزی، مخزن و.. کاربرد دارد.

فولاد اکسین اهواز

کیفیت ورق سیاه اکسین اهواز به دلیل استفاده از بروزترین تجهیزات در سطح کیفی، بسیار بالا است. این شرکت در سال 1384 در 10 کیلومتری جاده بندر امام خمینی (ره) - اهواز در استان خوزستان واقع شده است. ظرفیت تولید این شرکت در سال بیش از یک میلیون تن می باشد. این کارخانه ورق A283 اکسین و ورق A516 اکسین تولید می کند. فولاد اکسین برای تولید ورق با ضخامت بالا تر از 40 میلمتر شهرت دارد.

ورق A283 اکسین

ورق A283 در ضخامت های 8 تا 150 میلیمتر و در عرض 1100 تا 4500 میلیمتر تولید می شود. محصول نهایی توسط این کارخانه به صورت شیت در طول های 2500 تا 24000 میلیمتر راهی بازار می شود.

ورق A516 اکسین

ورق A516 در گرید 70، ضخامت بین 8 تا 120، عرض 1100 تا 4500 میلمتر و به صورت شیت در طول 2500 تا 24000 میلیمتر تولید می شود.

کشتیرانی
حمل زمینی
وانت
حمل هوایی
نظر شما
نام و نام خانوادگی:

شماره تماس (نمایش داده نمی شود):

کد امنیتی: captcha

متن پیام: (نظر شما پس از بررسی منتشر خواهد شد)


مطالب مرتبط:
مخفی کردن >>